Hoofdsponsor

1/32 An offering to the sacrified (ADV/Nemrod)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Enkel de figuren werden ooit aangeschaft, weet geen prijs meer
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom
Nu en dan heb ik dit nog eens ter hand genomen, om hier en daar nog een een kleine toets aan te brengen.
Maar vanaf nu ga ik er af blijven en er enkel nog van genieten...
060.jpg
061.jpg
062.jpg
063.jpg
064.jpg
073.jpg
068.jpg
082.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb deze met schaamte gemist maar nu ik het gezien heb vind ik het een geslaagde onderneming en een geweldig onderwerp wat ik persoonlijk nog niet tegen ben gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Pascal :)
Deze figuren zal je wellicht niet gauw tegen komen. Zelf heb ik deze in de jaren '90 aangeschaft via Historex in de UK.
Maar zoals vele aankopen van mij belanden deze soms voor enkele decennia in de stash... Verder is het een tijdsperiode welke niet zoveel aandacht krijgt in de hobby, dus eerder gelimiteerde uitgaven van zulke figuren denk ik? Op Scalemates zijn er nog van deze figuren terug te vinden, zo ook op mijn wishlist, maar zelden te koop aangeboden :(
 
Dit is toch veel beter uitgedraaid dan ik verwacht had en ik vind de figuren overtuigend geschilderd.
Jammer dat ik niet door had dat het om een beeldje ging i.p.v. om een mensenoffer maar ja, iedereen kan zich vergissen hé?
De paal waarop het hoofd gespietst is vind ik persoonlijk een beetje te recht, te dik en te hoog maar dat is een persoonlijke mening, het doet geen afbreuk aan het vignet.
Je bent goed bezig Xavier, doet mij plezier dit te zien.
 
Bedankt Erwin, het doet mij deugd dit van jouw te vernemen.
De paal is inderdaad iets te recht, was oorspronkelijk niet de bedoeling om als paal dienst te doen, eerder als handvat om het hoofdje te kunnen bewerken :D
En vergissen is menselijk hé ;)
 
Leuk tafereeltje geworden Beyond.
 
Dat is weer een mooi afgewerkt projectje.
 
Merci Grijze Wolf, ik ben vereerd dit van jou te horen :)
 
Dat is toch uiterst pragmatisch, om een als handvat ontworpen voorwerp uiteindelijk een functie te geven binnen het vignet. Beetje luguber zoals zich dat hier openbaart, maar pragmatisch!

Mij valt trouwens op dat het gras uiterst realistisch op me overkomt. Is er nog een bedoeling dat je de uiterste delen gras wit hebt gemaakt? Voor de overgang tot de bodemdwarssnede?
 
Bedankt Roy.

Het witte gras was "droog statisch gras" dat eerst werd gebruikt, daarna werden er groenere varianten gebruikt.
De bedoeling is dat de onderlaag een beetje meer op verdord gras lijkt waar de nieuwere sprieten door groeien. Aan de randen is dit duidelijker te zien, maar vond ik niet storend, dus zo gelaten..
 
Tijdens de ledendag vandaag werd mij een vraag gesteld wat de connectie was tussen een geofferd persoon en een offer aan deze? :unsuree:
Op het moment zelf kon ik niet direct een verklarend antwoord geven, en die vraag heeft mij bezig gehouden..
Deze avond thuis gekomen en direct naar de rode telefoon ☎️ van het nationaal instituut voor archeologie gebeld en de situatie voorgelegd.
Ook daar was men verrast door de vraag en ze hebben per direct een team archeologen gestuurd die de zaak grondig moesten komen uitspitten :sneaky: en onderzoeken.
Zopas zijn ze hier de deur uitgegaan nadat ze mij hun bevindingen hebben medegedeeld:

Het gaat om een stam welke de gebruiken had om mensen te offeren aan de goden als boodschapper met de wensen en noden van de stam.
Wie een persoonlijke wens had kon een extra offer meegeven met de geofferde.
Deze man had blijkbaar zo'n persoonlijke wens, wellicht voor hun kindje in de draagmand? Of voor een goede jacht? Wie zal het weten?

Hopelijk dat dit enig licht werpt op dit tafereel :winking:
 
Ik vond het dio al prachtig maar met dit verhaal er achter. Helemaal Perfect.
 
Bedankt Marc, je hebt me wel aan het denken gezet, gelukkig niet zo erg dat ik hoofdpijn kreeg ;)
Maar nu klopt het plaatje voor mij ook wel beter en geeft het een beter gevoel als ik er naar kijk :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan