Hoofdsponsor

1/32 An offering to the sacrified (ADV/Nemrod)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Enkel de figuren werden ooit aangeschaft, weet geen prijs meer
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
012.jpg
Ref: internet
Naar aanleiding van het lezen van de boeken over De Aardkinderen van Jean M. Auel, toen, in mijn jongere (ape)jaren :-D , had ik wel inspiratie om eens iets uit die periode te schilderen. Deze periode gaat over en ver verleden, zo'n 25.000 jaren geleden..
Ongeveer evenveel jaren geleden (zonder de nullen :rolleyes: ) , heb ik enkele ADV figuren uit de série Magdaleniens gekocht, die toen in de cataloog van Nemrod werden aangeboden.
IMG_20220204_105657385 - kopie.jpg
Ik had gekozen voor deze twee:

IMG_20220204_105710067 - kopie.jpg

Toen ik de bestelling kreeg, kwam dit uit de verpakking:
IMG_20220202_155209295 - kopie.jpg

IMG_20220202_155242646 - kopie.jpg

Deze waren blijkbaar eerst van ADV, en de namen die er op staan zijn van personages uit het verhaal :biggrin:
En dan kwam er terug een periode van lange stilte in een donkere kast voor deze twee figuren...

In een ander universum had ik eens een Tamiya figuurtje onder handen genomen, een Duitse officier uit de tweede wereldoorlog. Deze wou ik een ander resin hoofd van Verlinden geven. Het afgesneden Tamiya hoofd was een volledig hoofd, niet met een afgeplatte zijde voor de helm, vond ik een beetje "zonde" om deze weg te gooien, ik dacht dat het een goed stukje kon zijn om op te oefenen, dus werd het hoofdje op een stokje gezet. Het hoofdje kreeg toen nu en dan eens wat aandacht in de vorm van experimenteren. Zo heb ik met een zeer fijn boortje de mondopening gemaakt. Toen ik er naar keek kwam de indruk dat het precies een afgehakt hoofd was op een paal, met de mond open... Dat is dan verder ontwikkeld naar het idee om dit zo te maken, een afgehakt hoofd op een paal. Restjes magic Sculpt van andere projecten werd hierop gebruikt, met soms lange tussenposen.
Toen was er nog geen haar op mijn hoofd dat de link had gelegd met de twee aangekochte figuren. Dat kwam pas jaren later...
Intussen ben ik hier al wat verder aan gevorderd, maar nog niet volledig afgewerkt.
Tijd om eens te laten zien wat ik in al die jaren heb gedaan, de kwaliteit van de foto's is niet opperbest, deze zijn dan ook nog gedeeltelijk met toestellen gemaakt die de jeugd van heden zou plaatsen in de periode van de figuren :eek::ROFLMAO:


015.JPG 022.JPG

Op deze manier heeft het lang op de WIP lijst gestaan.

Enkele jaren geleden ben ik dan aan de ondergrond begonnen

033.jpg

036.jpg
 
Laatst bewerkt:
...vervolg:

038.jpg

039.jpg

040.jpg

Na dit ondergrondje te hebben gemaakt, begon het idee te groeien om de andere twee figuren er bij te voegen.
Even een mock-up gemaakt om een idee te krijgen

041.jpg

043.jpg
 
...vervolg:

En dan was het tijd om aan de figuren te beginnen.
Eerst wat info verzamelen op internet, waar ik o.a. volgende afbeeldingen ben tegengekomen:

004.jpg

011.jpg
Nog verscheidene andere tekeningen en foto's/afbeeldingen hielpen mee...

Dit is met tussenposen gedaan, en dit is ongeveer waar ik nu sta met de werken. Hier en daar zie ik nog enkele puntjes die moeten aangepakt worden, en sommige zijn met het blote oog zo goed als onzichtbaar. Macro foto's zijn niet altijd een zegen :cautious:

046.jpg

047.jpg

048.jpg

049.jpg

050.jpg
 
Wel ,indrukwekkend tafereel kunstig gemaakt
 
Hey da's leuk, ik had nooit gedacht deze namen hier tegen te komen. Nu ben ik wel aan het twijfelen over Broud, of dat nu Ayla's zoon was over de vader van haar eerste zoon, want in het laatste geval is hij eigenlijk van de verkeerde soort.
Daarmee bedoel ik dat hij dan een Neaderthaler zou zijn, terwijl Ayla natuurlijk een Cromagnon (en dus eigenlijk een modern mens) was.
 
Leuk leesvoer en dus een project van veeeele jaren dat eindelijk tot leven komt.
Eens iets totaal anders, like it !
 
Bedankt makkers.

@dancooper: Broud is inderdaad de vader van haar "gemengde" zoon, Durc.
In dat opzicht zou het inderdaad een Neanderthaler moeten zijn...
Ik zou het dan eerder op Jondalar houden, hoewel mijn figuur niet blond is...
Het is nu ook niet (meer) de bedoeling om iets uit het verhaal te volgen, ze komen nergens zo een hoofd tegen... (spoiler alert)
Ik hou het op enkele onbekende personen uit het stenen tijdperk, zo'n 25.000 jaren geleden. Wat er juist gebeurd is weet ik niet :unsuree:
 
Wat er juist gebeurd is weet ik niet :unsuree:

Tjah, het is natuurlijk ook al een tijdje geleden hé, ik heb al moeite om me te herinneren waarom ik een bepaalde kamer binnen gekomen ben, laat staan wat er 25000 jaar geleden precies gebeurde. :winking:
Maar het ziet er wel al goed uit, vergeet wel niet bij de schilderwerken van het hoofd, dat de vorm ervan er nog tamelijk "vers" uit ziet.
 
Na weken van gras-verschroeiende hitte zag het er zo uit:
040.jpg

en nu, na enkele buien is het gras hier iets beginnen groeien en ziet er iets frisser uit..:
55.jpg

Ik moest ook nog iets maken als "offer", en was er nog niet uit wat juist :unsuree:
Plots moest ik denken aan de Venus van Willendorf. Schaalgewijs is het mij te klein om er iets deftigs en "herkenbaar" van te maken, dus is het bij mij iets groter uitgevallen.
Ik ben aan de slag gegaan met een stukje plasticcard waar ik ruw de vorm op had getekend, in vorm gesneden met een scalpel en daarna met een scriber de vorm van de borsten en de billen er in gekrast.
Om wat volume te geven aan het vlakke stukje plasticcard, heb ik met Plastic Putty kleine bolletjes gemaakt voor de borsten, en een rolletje voor de buik. Dit werd dan zo mooi mogelijk in vorm op het stukje plastic card overgebracht. Dit ligt nu uit te harden.
Eens droog ga ik er nog een laagje CA lijm over smeren om alles een harde huid te geven rondom beide gebruikte producten.
Zo ziet het er momenteel uit (nota: de afstand tussen de twee lijnen op de snijmat is 1cm..)
56.jpg
57.jpg
58.jpg
 
Das nu eens een onderwerp/tijdperiode die je in de modelbouw amper tegenkomt. Tof. Ziet er a goed uit!
 
Je ben wel veel met die borsten bezig valt me op 🤔 Ben benieuwd hoe het uitpakt.
 
Je ben wel veel met die borsten bezig valt me op 🤔 Ben benieuwd hoe het uitpakt.
Awel, die borsten vielen mij ook op, lijken wel siliconen bergen en, zoals je wel zal weten, vallen borsten redelijk plat als een vrouw op de rug ligt. Denk dat je ze een beetje zal moeten bijschaven.
Ook de buik lijkt me toch wat te dik.

Dit gezegd lijkt het me een goed niet alledaags project dat de nodige aandacht kan trekken.
Wel op letten dat het hoofd op een staak geen bloed meer bevat en dus heel bleek moet zijn of verdonkerd door de zon en een vorm van ontbinding/perkamentering. Hangt af van hoe lang het op de staak staat.

Ik volg met aandacht...
 
Awel, die borsten vielen mij ook op, lijken wel siliconen bergen en, zoals je wel zal weten, vallen borsten redelijk plat als een vrouw op de rug ligt. Denk dat je ze een beetje zal moeten bijschaven.
Ook de buik lijkt me toch wat te dik.


Ik volg met aandacht...
Ziet er al goed uit Beyond.

@Erwin en Ron ; als ik het goed begrijp is Beyond een model van een beeldje aan het maken, geen liggende vrouw.
Even over de Venus (uiteraard niets te maken met de latere Romeinse godin), er zijn verscheidene van die beeldjes gevonden over heel Europa, en hoewel de link naar Wikipedia zegt dat het wellicht om obese gaat, herinner ik me toch een artikel waarin een hoogzwangere antropologe tot de conclusie kwam dat die beeldjes gemaakt zouden kunnen zijn vanuit het perspectief van een zwangere vrouw (niet vergeten dat ze toen nog geen spiegels hadden) die naar beneden kijkt.
 
Dag makkers, het is inderdaad, zoals Dany schrijft, de bedoeling om een soort van beeldje na te maken uit de steentijd.
Het beeldje "Venus van Willendorf" ziet er zo uit
60.png
Hier zijn de borsten en de buik duidelijk te zien.
Aangezien dit enkel als voorbeeld werd gebruikt om een basis te maken heb ik voor de rest wat modelbouwerlijke vrijheid genomen en een iets grotere (5-6mm!) eigen versie gemaakt. Dit komt feitelijk nog goed uit, want er zijn verschillende van deze "venusbeeldjes" gevonden, maar nooit geen twee dezelfde, deze van mij is dus blijkbaar een nieuwe vondst :giggle:
Verder is de theorie die Dany aanhaalt van de zwangere vrouw mij al ter ore gekomen en er één die mij wel aanvaardbaar lijkt, want wat is er nu wonderbaarlijker dan een vrouw die leven voortbrengt?
 
Mijn opmerking was dus niet als kritiek of iets dergelijks bedoeld 😂
 
Het woordje borsten heeft blijkbaar een invloed op de kijk der dingen :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Verder is de theorie die x aanhaalt van de zwangere vrouw mij al ter ore gekomen en er één die mij wel aanvaardbaar lijkt, want wat is er nu wonderbaarlijker dan een vrouw die leven voortbrengt?
Er is niets wonderbaarlijkers dan een zwangere vrouw, Beyond, ze mogen me duizend bijbels andere onzin aanbieden, 1 zwangere vrouw ondermijnt al die geschreven fantasy onzin. Geen wonder dat onze primitievere voorouders het niet over god hadden maar wel over DE Godin...
 
Moet toegeven dat ik niet aan dat beeldje gedacht had dus mijn opmerking terzake mag genegeerd worden. 🤔
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan