Hoofdsponsor

Amati - Grand Banks 46 Yacht - 1/20 scale [wip]

Leysend

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 jul 2011
Goede middag beste kijkers,

Het is intussen meer dan een jaar geleden sinds de laatste update. Hoog tijd dus om daar wat verbetering in te brengen. De boot is intussen afgewerk, en in deze post zien jullie hoe de laatse werken verlopen zijn.

Bouw van het achterplecht:

Jammer genoeg is er in de kit geen trapje voorzien aan de achterplecht. Dus hebben we er zelf een gemaakt met wat styreen en hout.

Vervolgens de mast gebouwd.

En uiteraard hebben we ook een vlaggenstok met vlag nodig. De kit voorziet enkel in een metalen wtaaf voor de vlag. We hebben dit uitgebreid met de nodige details zoals ogen, en touw om de vlag te bevestigen.

De vlag zelf hebben we uitgeknipt en in verdunde houtlijm gedrenkt en vervolgens in vorm gebracht en laten drogen aan een opgespannen touw. Op die manier zal de vlag straks op een realistische manier aan de boot hangen.

En dit is het eindresultaat van de vlag:

Laatst bewerkt:

Leysend

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 jul 2011
Vervolgens nog een aantal details toegevoegd aan de boot waaronder opgerold touw. Hiervoor heb ik een mal gemaakt waarrond het touw werd gedraaid en vervolgens met houtlijm ingewreven. Daarna de lussen losgemaakt en op de boot aangebracht, daar waar bvb de masttouwen aan het schip zijn vastgemaakt. Dit geeft een veel realistischer effect.

Vervolgens een display-case gebouwd voor de boot. Hiervoor heb ik acryl platen online besteld and de display als volgt gemaakt.

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
Wow, prachtig kunstwerk! Heel erg mooi gemaakt.

Met wat heb je de acryl platen gelijmd?

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Zeer mooie realisatie, mag je terecht fier op zijn.
Zoals altijd zijn het ook hier weer de details die het hem doen (tijdschriften, slippers, zeekaarten, touwen, enz...)

Rudi3290

Administrator
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
9 jul 2018
Dirk, ik ben blij dat we dit prachtig model eindelijk kant en klaar mogen zien, gewoonweg WOW

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
Fijn dat je de tijd hebt gevonden om ze af te werken.
Prachtig resultaat
geworden. Vooral de details maken je werk dubbel interessant om naar te kijken, je kan overal wat ontdekken.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Mooi schip geworden en zoals de rest al aangaf knappe details toegevoegd.

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Hey,

Jawade, dit maakt het geheel volledig af...., museumwaardig zou ik zeggen..... ;)

Bovenaan