Hoofdsponsor

1/48 Ah-64 Apache Longbow - Oekraïense versie.

ERVARING
39 jaar
BOUWWIJZE
Oob, decals aftermarket
BOUWBUDGET
25€
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Shoot

Jerre

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
594
Een snel tussendoortje, deze stond al een tijdje klaar in de kast, wachtend op passende decals. Kit is van Italeri.
Via The48'ers een mi-24 decalvel met Oekraïense cocardes laten overkomen.
De kist werd met ak en tamiya geverfd. Verwerking met tamiya verweringsset en olieverf.
Cockpit werd met de hand geverfd.
Heel de kist oob.IMG20230503193527.jpgIMG20230503193558.jpgIMG20230503193628.jpgIMG20230503193656.jpgIMG20230503193736.jpg
De stingers aan de vleugeltips moet nog iets mee gebeuren. Zo op foto zijn ze 'te nieuw'...

IMG20230503194029.jpg
 
Mooi toestel en knap gemaakt.
 
Knap.. heel knap.

Persoonlijk had ik de avionicabakken in blauw/geel gedaan misschien met de AB on plaats van deze decals
 
Het geheel ziet er vrij degelijk uit. Misschien nog iets meer aandacht geven aan het opvullen van naden en het opkuisen van onzuiverheden (ejector pin marks en gietresten in de plastiek). De neus van het toestel (zie foto vooraanzicht) is misschien een klein beetje uit balans maar dit kan liggen aan de stand van de bewapening.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij direct opvalt, en stoort, is de opwaartse "warp" van de rotorbladen, de rotorbladen van een hefschroeftoestel zijn redelijk flexibel wat betekent dat ze bij stilstand de neiging hebben om te gaan "hangen", de opwaarts gerichte rotorbladen zie je enkel op foto's van toestellen "in flight", logisch, dan hangt het gewicht van het toestel aan deze bladen...
 
Het geheel ziet er vrij degelijk uit. Misschien nog iets meer aandacht geven aan het opvullen van naden en het opkuisen van onzuiverheden (ejector pin marks en gietresten in de plastiek). De neus van het toestel (zie foto vooraanzicht) is misschien een klein beetje uit balans maar dit kan liggen aan de stand van de bewapening.
Dat van de neus ben ik niet helemaal mee...
Idd wat sinkmarks die ik te laat had opgemerkt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan