Hoofdsponsor

Afgeronde projecten 'volgens het boekje'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het vorige kanon, binnen enkele dagen afgerond, beviel Beyond kennelijk zo genoegzaam, dat een volgend kanon uit de serie kon worden gestart. Zelfde producent (Zvezda), zelfde schaal (1/72), maar ditmaal mét figuurtjes als onderdeel van de afronding. En, inclusief ondergrondje. Stoer, erg goed geslaagd modelletje dat binnen de haast onwaarschijnlijke termijn van twee en een halve dag is afgerond. De verwering is, net als bij het model van Erwin hierboven, minimaal en vol nuance, daarmee zeer smaakvol.

020-jpg.432376


021-jpg.432377
 
Als tweeëntwintigste afgeronde model in de groepsbouw, staat er een papieren pantser. Bij papiermodelbouw zullen de meesten vooral denken aan gebouwen of schepen, maar wie zoekt komt erachter dat er veel onderwerpen vertegenwoordigd zijn. In dit geval betreft het, zoals The--Mouse zelf zegt, een relatief erg simpel model, om eens snel wat te bouwen. Dat is ook zeker gelukt want het model zit goed in elkaar en dat na vijf uur snij- en lijmwerk. Hoe simpel het model van de LVT-2 pantser ook is, het valt of staat bij de afwerking en daar zit het gezien de ervaring van deze bouwer wel goed mee.

nyoUsFA.jpg


gsB8Jnh.jpg
 
Gelukkig is het me toch gelukt om een project af te ronden binnen deze groepsbouw, na de eerder onhaalbaar gebleken brandweerwagen. De kit van Miniart bevat niet alleen de tractor en de boer, maar ook een boerin (beide figuren zijn bezig met het starten van de tractor) en bovendien een flinke kar met gereedschappen. Het is de leukste kit waar ik me tot nu toe in al mijn jaren modelbouw mee heb bezig gehouden, ik kan niets negatiefs bedenken. Helaas is het me door drukte niet gelukt verder te komen dan tractor plus boer, de rest zal op het 'normale' deel van het forum volgen.

52880893027_6a4d9ca892_b.jpg


52881847165_496b16a528_b.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan