Hoofdsponsor

1/35 ADV - Azimut Productions : Steyr kommandeurwagen [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan75

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
190
Omdat de Panther A even in de ijskast staat ben ik gestart met volgend kitje dat mij al een tijdje prikkelt. Ik kocht het enkele jaren geleden voor de figuurlijke appel en ei met slechts één nadeel: er zit geen bouwbeschrijving bij.
Aangezien het niet veel onderdelen zijn, denk ik wel dat het moet lukken om alles uit te zoeken.

Full resin kit met een weinig PE en witmetalen onderdelen.

DSCN3113.jpg

DSCN3112.jpg
 
Hoi Ivan,

Dit merk van je kit is me onbekend,ziet er compact en verzorgd uit in ieder geval.
Succes met de bouw,en volgen doen we zeker ;)
 
Lijkt me een degelijke kit en niet te moeilijk om te assembleren. Succes Ivan.
 
Mooi voertuig Ivan !

@PeiperJ : ADV is een kleinserie fabrikant van Resin kits, meestal aan de prijzige kant. Het merk heeft wel heel leuke 'specials'.

Ivan, veel succes met de bouw van je voertuig.

Groeten Rik
 
Allez, dat het mag meevallen é
 
Update 1.

Vandaag de laatste hand gelegd aan het onderstel. Eenvoudig was het niet, omdat er een aantal subonderdelen waren die ik wel kon identificeren maar niet echt een plaats kon geven. Gelukkig beschikken we vandaag de dag over internet en met enkele referentiefoto's is het dan allemaal op zijn plaats terecht gekomen. Hier en daar bleken kleine aanpassingen nodig om alles te laten passen. Bij deze ook de opmerking dat enkele onderdelen scherp gegoten zijn en andere dan weer vrij erbarmelijk zijn, ook sommige casting blocks zitten op lastige plaatsen.

Excuses voor de pics, getrokken met de ipod aangezien het fototoestel op reis is naar Turkije.

foto2.jpg

foto.jpg
 
Het onderstel ziet er best gedetailleerd uit, en ik zie zelfs metalen bladveren ?
 
Guy: idd witmetalen bladveren en over het algemeen is het detail best ok. Vooral het mototgedeelte oogt prima.

Vandaag een beetje tijd gevonden om wat te bouwen:

voorruit geplaatst
dakhoes geplaatst(redelijk veel werk om het castingblockje deftig te verwijderen)
deuren voorlopig aan elkaar gezet en deurklinken toegvoegd(net als velen lukt het me niet om OOTB te bouwen)
voorbumper en grille opgekuist en geplaatst(weerom veel werk want tussen elke spijl zat resin en uiteraard braken enkele spijlen af wat extra werk opleverde...)
wielen aangepakt(opgekuist en wat afgevlakt om gewicht te simuleren)

Genoeg tekst, foto's tonen immers dan woorden:

Een goede foto van het onderstel:

DSCN3227.jpg

DSCN3232.jpg

De grille der frustraties:

DSCN3234.jpg

DSCN3231.jpg

De focus zal bij de volgende update voornamelijk liggen op volgende zaken:

voorste zetels monteren en extraatje toevoegen(kan het niet laten :-))
stuurinrichting monteren
versnellingspookje monteren
voorruitje op maat snijden
...

kortom: voornamelijk interieurwerk dus.
 
Dit wordt een sappig bakje, heerlijk model om mee aan de slag te gaan. Haarscherpe bouw Ivan !
 
Prachtig werk.

Ik zie dat je van scratch houd, eens overwegen om de versnellingspook ed. te bouwen uit messingdraad. Is veel steviger, vooral belangrijk wanneer je in de schilderfase komt.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan