Hoofdsponsor

1/48 Academy bf-109D + Eduard pe

ERVARING
39 jaar
BOUWWIJZE
aftermarket PE
BOUWBUDGET
35
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
Shoot.
En de onderkant. Nu nog enkele details en dan klaar voor de glanslaag 👌16849628187365854660308451017981.jpggoede scheiding boven/onderkant 👌16849628939108213301560920608844.jpg
 
Ben benieuwd naar de definitieve schilderwerken. Schiet hier al aardig op.
 
Ben benieuwd naar de definitieve schilderwerken. Schiet hier al aardig op.
'schiet aardig op'... met gewoon deze vlakken te schilderen was ik toch anderhalf uur bezig ... Eerst staartvlak met vallejo en penseel geprobeerd... Faal. Dan maar airbrush gebruikt. Ging veel beter. Heb Revell enamel verf genomen voor het wit.
 
“Schiet aardig op” in de zin van dat het relatief beter opschiet dan mijn Delage waar ik na zes jaar bijna op een derde ben van het CAD-tekenen van de te modelleren auto.
 
Bij nadere inspectie twee delen bovenvleugel en een deel onderaan de romp waar er deel moest geretoucheerd worden. We zijn er nog niet helemaal...
 
Deze heeft zijn decals ontvangen. Nu nog micro sol aanbrengen. Decals beschermen met wat Future en dan verweren.
16858920981318325921258801011802.jpg
 
Grappig, ik heb er ook eens een gemaakt met Mickey Mouse decal, maar dat vliegtuig zag er voor de rest helemaal anders uit (incl. de beroemde gele neus). Interessante keuze, die er bovendien prima uit ziet.
 
Eigenlijk kan je het ook niet echt een Spanjaard noemen toch, het waren tenslotte nog steeds Luftwaffe piloten die vlogen, en tussen haakjes, de tankwagens die deze kisten bijvulden waren meestal van Ford, volledig gevuld geleverd door de al even fascistische directies van Texaco en Ford.
 
Knap werk en mooie decals netjes aangebracht.
 
Eigenlijk kan je het ook niet echt een Spanjaard noemen toch, het waren tenslotte nog steeds Luftwaffe piloten die vlogen, en tussen haakjes, de tankwagens die deze kisten bijvulden waren meestal van Ford, volledig gevuld geleverd door de al even fascistische directies van Texaco en Ford.
dat van de tankwagens wist ik niet, eens op doorzoeken.
Het gemaakte toestel is een gevlogen door Werner Molders: https://nl.wikipedia.org/wiki/Werner_Mölders
Over het Legioen Condor: https://nl.wikipedia.org/wiki/Legioen_Condor
 
Hola,

Dat ziet er al heel netjes uit.
Een aparte versie van de 109 maar het moeten niet altijd dezelfde klassiekers zijn :winking:

Grtz.

Luc:cool:
 
Eigenlijk kan je het ook niet echt een Spanjaard noemen toch, het waren tenslotte nog steeds Luftwaffe piloten die vlogen, en tussen haakjes, de tankwagens die deze kisten bijvulden waren meestal van Ford, volledig gevuld geleverd door de al even fascistische directies van Texaco en Ford.
en als je zo'n ford tankwagen wil kitbashen: http://panzerserra.blogspot.com/2020/07/ford-v3000s-4x2-fuel-tanker-truck.html
 
Bij het afwerken na de satijnvernis bleek dit effect opgetreden, iemand idee wat het zou zijn qua oorzaak?
Iets donkerder gekleurde vlekjes.1686166477295198056648356841908.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan