Hoofdsponsor

1/35 25 mm Hotchkiss anti-tank gun (first project) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc w

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
20 jun 2011
Berichten
3.226
van RC naar hier een hele stap maar wel een leuke heb ik al ondervonden.

van de bouw heb ik helaas niet veel foto's kunnen maken, waren ook niet zo veel onderdelen en ik was van het idee dat het mischien wel onafgewerkt in de prullen bak zou terecht komen.
maar het tegendeel is waar, er zitten welliswaar fouten in en er zijn aandachtspuntjes waar ik bij een volgend project zeker ga op letten.

de bedoeling is dat het nog terecht komt de dio die ik aan het maken ben.

de foto's die gemaakt zijn deel ik graag met jullie, als alle verf goed door droog is start ik aan de verwering.
alle opmerkingen zijn dus welkom zodat ik er iets uit leer voor het volgende project.

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Ik weet het niet juist, maar heb je een vernislaagje opgezet ? Dan komt er een beetje meer glans in je verf want echt mat zijn die verven in het echt niet. Er zit een soort satijn glans in.
 
kan ik na het verweren nog doen. heb inderdaad enkel matte verf gebruikt.
 
Dit kanon is mij onbekend. Is dit origineel Duits of een Beutewaffen ? Hotchkiss is toch een Frans - Brits merk ?

De loop, werd die niet in dezelfde kleur geschilderd als de rest ? Het lijkt me niet dat dit in Gunmetal werd uitgevoerd.

Verder zou ik je MG niet in lichtgrijs schilderen, maar in Gunmetal. Hiervoor leg ik eerst een basislaag van mat zwart. Wanneer dit droog is evt wat polijsten zodat de zwarte basis wat begint te glanzen. Vervolgens maak ik een mix van Raw Umber olieverf en Humbrol Silver. Middels drybrush breng ik dit over het zwart aan. In verschillende lagen met steeds iets meer zilver en kleinere raakvlakken tijdens de DB.

Succes.

Groeten Rik
 
Dit kanon is mij onbekend. Is dit origineel Duits of een Beutewaffen ? Hotchkiss is toch een Frans - Brits merk ?

De loop, werd die niet in dezelfde kleur geschilderd als de rest ? Het lijkt me niet dat dit in Gunmetal werd uitgevoerd.

Rik, je zit op het juiste spoor, het is een Frans stuk dat begin WO II veelvuldig buitgemaakt werd door de duitse troepen op de vluchtende Fransen. het merendeel werd aan korea verkocht door de Duitsers maar ze werden ook toegevoegd bij de eigen rangen na ze waren herschilderd.
er zijn genoeg foto's voor handen van de originele franse kleur ( groen al dan niet in camo kleur ) maarvan de loop steeds in zwart metaal is uitgevoerd. ik heb foto's van Duitse troepen met dit geschut , jammer genoeg zijn die alle maal in zwart/wit. ik heb dus een gokje naar de kleur moeten doen, welliswaar kan ik er volledig naast zitten. indien iemand meer info betreffende de kleur heeft , laat maar komen, dan kijk ik nog wel even wat haalbaar is.
fotoke van een origineel stuk
attachment.jpg

vgr
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan