Hoofdsponsor

1/35 105 mm howitzer

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
++
BOUWBUDGET
++
BOUWSTATUS
begin
COMMENTAREN
Steeds welkom
Niet te zien maar lijkt me een versie van de AFV kit waarvan ik een andere kit heb.
Mijn 105 zal gebouwd worden als getrokken versie om achter de truck te hangen. In mijn kit steken geen figuren.
Ook geen camo op mijn 105, gewoon olive drab.
Zal vanavond posten.

Tof Erwin en ik volg uw werk op de voet.
De kleine onderdelen zijn zeer gedetailleerd en mooi gegoten tot nu toe.

P1260009.JPG

P1260019.JPG

P1260017.JPG

P1260018.JPG

Er zit toch blijkbaar verschil tussen onze beide kits want ik zie andere nummering alsook bij jouw andere onderdelen.

Deze had je in het artilleriemuseum in Brasschaat gekocht, is het niet, Pascal?
Ik denk het wel Steven want is al even geleden.
Hij ligt hier al een tijdje omdat ik op zoek was naar een unimog 406 maar die bestaat niet in 1/35.
De unimog 404s had ik gezien in 1/35 maar de prijs was wat hoog naar mijn idee.
Er zit toch blijkbaar verschil tussen onze beide kits want ik zie andere nummering alsook bij jouw andere onderdelen.
Ja ,en ik moet zeggen dat de details fantastisch zijn tot nu.
Het is wel opletten voor de bewegende onderdelen ,dat je die niet vast lijmt.
Daar de mogelijkheid bestaat om te kiezen in vuur of vervoerpositie kan ik nog een keuze maken eens hij klaar is.
Het onderdeel A18 laat ik nog achterwegen daardoor.
Ook hier zijn geen figuren aanwezig in de kit.

P1270009.JPG

P1270010.JPG

P1270011.JPG

P1270012.JPG

P1270013.JPG

P1270010.JPG

P1270011.JPG

Laatst bewerkt:
In vooruitzicht diorama, heb ik een camouflage net gemaakt.
Daarvoor heb ik de verpakking van sjalotten wat een netje is, gebruikt.
Ingesmeerd met witte lijm en een paar geponste blaadjes, alsook gras pulver erop en dan met de AB u wat laten gaan.
Ben tevreden met dit resultaat.

P1310007.JPG

P2010008.JPG

P2010011.JPG

P2010009.JPG

Goed gevonden wat de camo netten betreft. Was dit een stoffen of een plastieken netje want het kan een verschil geven in gemakkelijke manipulatie.
Mijn chassis staat nu in de primer.

Goed bezig hier;
Fijn modelletje en de camo netting ook goed geslaagd. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat (y)

AK heeft een 404S voor rond de 36€ (https://www.scalemates.com/kits/ak-interactive-ak35506-unimog-404-s--1467226)

En verder een resinmodel van de 416 uit Argentinie (Napalm models), met het meer ronde motordeksel.
Bedankt Silenoz en ben er intussen uit.
Revell en icm is het geworden
Die ik had gezien op de beurs was resin vermoed ik ( 105Eu )

P2020023.JPG

P2020022.JPG

P2020020.JPG

P2020019.JPG

P2020017.JPG

P2020007.JPG

P2020008.JPG

De stokken aan de zijkant moeten rood en wit zijn maar vermits ik hem op een dio zet ,zijn ze in gebruik en zal ik ze er moeten afhalen.
Aan de ondergrond moet nog veel gebeuren maar dit is maar een idee welke richting het gaat.

Wel kleurrijk kanon met al die rode (typisch Belgisch ??) handgrepen.
Q: Ik heb op het plan opgemerkt dat sommige onderdelen "brass" dus brons of koper moeten geschilderd worden. Hadden de Belgische stukken dit nog of werden deze dan rood geschilderd?

Wel kleurrijk kanon met al die rode (typisch Belgisch ??) handgrepen.
Q: Ik heb op het plan opgemerkt dat sommige onderdelen "brass" dus brons of koper moeten geschilderd worden. Hadden de Belgische stukken dit nog of werden deze dan rood geschilderd?
Ik heb het stuk geschilderd zoals hij in het museum van Brasschaat stond Erwin.
Dit is omdat ik eerst het een setting als museum wilde geven maar ben van gedacht veranderd en maak er een (AMF oefening 1981) diorama van.
Waarom ze dit rood hebben gemaakt weet ik niet, en vermits het museum verschrikkelijk genoeg voorgoed is gesloten kan ik het niet vragen.
Toen ik in de batt. binnen kwam hadden de stukken een camouflage kleur wat dan weer egaal groen werd voor defilé )Brussel denk ik.
Dus op het diorama zal het rood verdwijnen.

Terug
Bovenaan