Hoofdsponsor

1/72 me-109 zwilling (amodel)

Jerre

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
594
Gepresenteerd een Me-109 Z, dit was een experimenteel vliegtuig waarbij twee Friedrichs aan elkaar werden gemaakt met een nieuw tussenstuk. Er was één prototype van klaar dat door een bombardement vernield werd. Het project werd hierop gestaakt.

Het model is van het merk Amodel en dit is echt wel een plezier om te maken. Alles op 1/72. Airbrush eerst poging om 'mottling' te doen. Ik vind het ok. Kan het beter, waarschijnlijk wel, maar het is dan ook m'n eerste poging en dan nog op 1/72 ;-)

Disclaimer: de swastika's zijn er op geplaatst uit historische overweging.

432361a8540f174b6ed9596614d36c8b.jpg

4d14caff8c2fcce866ae50a064f72abe.jpg

2a36e8d54dae6db73c8d5c3eabdd01f9.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Knap werk
de Swastika's struikelen vele over waarom? Het is tenslotte geschiedenis en die mag of moet getoond worden , ik persoonlijk verhemel dit zeker niet hoor maar het is nu eenmaal zo geweest
In Duitsland is dat strikt verboden , ik was eens met Roy op een beurs en daar vertelde een Duitser hoe ver ze kunnen gaan in Duitsland zelfs als je iets hebt in huis van zelfs modelbouw waar zulke tekens opstaan en iemand klaagt , komt de politie dat aanslaan en ge zijt het kwijt met kans op straffen
Marc
 
Mooi model,

Had ik trouwens nog nooit van gehoord :oops:
En wat die swastika's betreft heb je helemaal gelijk Marc.
Het is nu eenmaal een deel van de geschiedenis en een Duits vliegtuig zonder is niet echt af is mijn gedacht.

Grtz.

Luc:cool:
 
Mooi model,

Had ik trouwens nog nooit van gehoord :oops:
En wat die swastika's betreft heb je helemaal gelijk Marc.
Het is nu eenmaal een deel van de geschiedenis en een Duits vliegtuig zonder is niet echt af is mijn gedacht.

Grtz.

Luc:cool:
Mjah, je weet nooit wie meeleest en gelet mijn werk dacht ik maar op safe te spelen.

Bedankt voor de feedback 👍
 
Mooie kleuren en geschiedenis is nu eenmaal een gebeurtenis hoe erg ook ,die gebeurd is en we als mensheid niet om heen kunnen.
 
Ik zie dat mijn vorig bericht 3 keer geplaatst iso_O
Het lukt echter niet om 2 van de 3 te verwijderen, vroeger was dat geen probleem.
Iemand een idee??
 
Mooi resultaat, die "tweelingtoestanden" hebben mij ook altijd aangetrokken (ok, ik heb het nu niet over de fantasie van een gezonde man over een blonde tweeling, maar wel over die "gekke" prototypes), er bestaat ook een Amerikaans tweeling paardje, namelijk de XP-82 overigens, die dan opgebouwd is met twee mustangs ipv messerschmidts.
Wat mij ook erg aanspreekt zijn dan de zogenaamde Mistels, waar er tegenwoordig helaas ook niet veel kits meer van gemaakt worden.
 
Deze Me Zwilling kom je niet veel tegen. De twin Mustang daarentegen heeft wel degelijk operationele dienst gekend.
Je kan ook nog de Heinkel 111 Zwilling bouwen, is wel een stuk groter.
 
Mooi resultaat, die "tweelingtoestanden" hebben mij ook altijd aangetrokken (ok, ik heb het nu niet over de fantasie van een gezonde man over een blonde tweeling, maar wel over die "gekke" prototypes), er bestaat ook een Amerikaans tweeling paardje, namelijk de XP-82 overigens, die dan opgebouwd is met twee mustangs ipv messerschmidts.
Wat mij ook erg aanspreekt zijn dan de zogenaamde Mistels, waar er tegenwoordig helaas ook niet veel kits meer van gemaakt worden.
Hehe 😁. Bedankt voor de feed back.

Heb de f-82 op 1/48 met detailsets van Eduard en een he-162/me-262 mistel van dragon op 1/48 👍

De f-82 zou wel een aanslag kunnen betekenen op mijn mentale gezondheid. Schijnt veeeeeeeeel werk aan te zijn. Een dryfit bevestigd dat spijtig genoeg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan