Hoofdsponsor

1/72 Matchbox - Sherman M4A1 76mm Gun.

Awel Swaken, deze foto's laten de kleuren beter uitkomen dan tijdens de Skype sessie.
Misschien wel nog eens het gebruik van die gele inkt wat meer uitleggen als het kan.
 
Hey,

Ondertussen lichtjes verder gewerkt aan het beestje hier.
Na de kleuren aangebracht te hebben, kunnen we overgaan tot het aanbrengen van de aftermarket decals. Die reageren zeer goed met sol en set en zijn zeer dun uitgevoerd. Nadien een 'klirke' aangebracht en goed laten drogen.
Vervolgens het aanbrengen van verschillende filters om wat kleurnuances te brengen. Weeral goed laten drogen en nadien een lichte vuilwash aangebracht met raw umber. Zover staan we nu.
Verder zal er eerst een pinwash worden uitgevoerd en verzegelen van het werk.

Allez wat foto's....

78.JPG

79.JPG

80.JPG

81.JPG

82.JPG

Het is toch subiet iets anders als er wat decals op staan he...
Ik weet het, hij blinkt..., maar da's van de klir die er op zit. Zal wel verbeteren als hij verder zal gaan in zijn verwering en daarna zijn matte vernis zal krijgen....
Voila se, weer mee... ;)
 
Op die schaal de indruk geven dat het groter is dan je wat ziet omdat het zo knap wordt afgewerkt.
Dit was de eerste indruk die ik had bij het zien van al uw werken.
 
Ik moet mezelf er telkens opnieuw aan herinneren dat dit "slechts" 1/72 schaal is, top prestatie hier.
 
Merci jongens, we doen ons best verder he... ;)
Ondertussen, tijdens de droogtijd van het tankje hier, wat verder gewerkt aan de diorama opbouw...., komt ook goed zulle...., foto's zullen volgen in de gepaste topic dan....
 
Hey,

Ondertussen hebben we weeral wat kunnen verder werken aan ons tankje.
Er is een al een pinwash opgezet, de verf is wat verweerd met pigmentpoeder en nadien is er een drybrusch overgezet om de details naar boven toe te trekken en de 'gietstructuur' beter te laten uit komen.
Het is al een hele verandering van dat dingetje hier en er komt leven in. Maar we zijn er zekers nog niet.....
Allez, wat foto's....

89.JPG

90.JPG

91.JPG

92.JPG

93.JPG


Voila se, en inderdaad, weeral laten sommige foto's het overdreven zien, maar het valt zeer goed mee en ik zijn content.... ;)
Ondertussen doen we verder met het verder detail schilderen van de gereedschappen, enz....
Binnenkort weer meer..... :) ;)
 
Mooi werk dat je hier toont Swaken.
 
Die gietstructuur is inderdaad wat overdreven op sommige foto's maar die laatste bovenaanzichten tonen toch mooi de verdere vorderingen.
 
Ware het niet van die vierkantjes op de snijmat, maar het zou anders moeilijk te geloven zijn dat dit op schaal 1/76 is. (y) (y)
 
Die gietstructuur is inderdaad wat overdreven op sommige foto's maar die laatste bovenaanzichten tonen toch mooi de verdere vorderingen.
Erwin, dat komt door de flash van het fototoestel. Als we eens kunnen samenkomen in de club kun je hem bekijken waardoor het 'gietwerk' minder aanwezig is dan op foto. Da's meestal het probleem met foto's dat ze het teveel vergroten van bepaalde afwerkingen.
 
Op de duur word het moeilijk om wat anders te schrijven dan hoo's en haa's
Dus wauuuuuw.
Die laatste foto is geweldig.
 
Swaken, ge zijt een Artiest (met hoofletter A) :winking:
 
Merci aan allen, Beyond, zo voel ik mij niet zulle...., eerder een goeie leerling die zijn tijd neemt om een model af te werken.
We leren steeds bij zulle....
 
Hey,

Allez, we zijn hier weer met en up-date.
We hebben wat verder gewerkt aan het detail schilderen, moet ook nen keer gebeuren natuurlijk. Ook een aantal 'chips' zijn gezet om al een eerste 'verwering' te verkrijgen. Daarna een vernisken opgezet om het geheel te beschermen.
Daarna komt het vuil maken.... hehe.... :)

Allez, wat foto's...

94.JPG

95.JPG

96.JPG

97.JPG

98.JPG

99.JPG

100.JPG

Voila se....., weer mee
 
Hey;

hierbij een kleine update van dat spul hier....
Hetzelfde van hierboven maar nu met de tracks erop. Tracks bestaan uit plastieken stukken, de befaamde track en links, waar we toch ons werk aan gehad hebben. Het is toch gelukt om ze mooi te laten passen. Eveneens moesten we geleidingstanden bij plaatsen in de 'bochten' want die waren niet aanwezig op de kitonderdelen.
Hij staan klaar om zijn verwering te ontvangen.....

101.JPG

102.JPG

103.JPG

104.JPG

105.JPG

Voila se, nu begint het op een tankie te gelijken..... :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan