Hoofdsponsor

1/72 Matchbox - Sherman M4A1 76mm Gun.

Respect hoor,

Op deze schaal en met PE :oops:
Deze body is maar iets groter dan een wiel van diegene waar ik aan bezig ben.
Nogmaals, respect.

Grtz.

Luc:cool:
 
Hey,

Dikke merci...., we doen gestaag verder zulle, momenteel nemen we de koepel onder handen...
@Graeme, yep that's my mark he..... :)
@steven, de foto's zijn genomen als ik dit nog niet heb uitgevoerd, klopt makker, maar ondertussen wel al uitgevoerd, 't is geen zicht he..., zo...;)
 
Allez, voila,
we zijn terug met een update van onze tank hier.
Ik had wat bewapening extra besteld en moest toch wel een tijdje wachten totdat het geleverd was. We hebben ondertussen den brol van een .30 vervangen door een metalen loopje van een .30 die toch wel stukken beter is dan het kitonderdeeltje...
Dat was eigenlijk het laatste stukje van de romp die er nog op moest.

Ondertussen hebben we de toren ook al onder handen genomen en voorzien van extra brol in de vorm van PE. Uiteraard is de toren voorzien van gietstructuur en is de voetsteun van de .50 verplaatst en verfijnd.
Enkel het grote luik dienen we nog bij te werken en op te zetten.
De .50 zelf is een ook een after market model op z'n eigen...., gewoon een prachtmodel van dat ding...., bestaat enkel uit koperen onderdelen en PE...

Foto's geven een verduidelijking..... ;)

24.JPG

25.JPG26.JPG

27.JPG

29.JPG

30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG

Voila se, weeral mee met het gebeuren hier.... :)
 
Wow, prachtige .50, gij moet toch goede ogen hebben zulle....
 
-fck-ApplausSorry ,maar wat kan je schrijven als je dit ziet.
 
Hey, weer terug...
Bedankt jongen voor de reacties... ;)
Ondertussen weer wat verder afgewerkt, de toren is klaar met de opstaande luiken. Het was weeral prutswerk, maar al bij al zijn we tevreden.
Ik vermoed dat dat ding hier is afgebouwd en we kunnen beginnen met denken aan het schilderwerk.
Allez, eerst wat foto's nog....

34.JPG

35.JPG

36.JPG

37.JPG

38.JPG

Voila se, we hopen van de schilderwerken te kunnen starten binnen de komende weken....
Tot later...;)
 
Tjonge, ge moet het maar kunnen, PE plooien en plakken op deze schaal, ik zou het niet kunnen.... Applaus
 
Diepe buiging, ziet er prachtig uit en doe het je zeker niet na.
succes met de verdere afwerking
 
Het is dus weer iets waarvan ik blij word...al zou ik het zelf zou zo klein niet echt meer aandurven,heel mooi project.
 
Swaken , je hebt mensen die iets kunnen , je hebt mensen die iets meer kunnen en je hebt mensen die alles kunnen en jij staat er toch nog boven wat we hier zien is toch weer de overtreffende trap he
Knap
 
Treed de ander bij en kijk uit naar vervolg.
 
Een Sherman vind ik nu niet één van de mooiste modellen, maar als ik dit zie doet het mij wel watertanden, zo'n mooie details....
Prachtwerk Swake :winking:
 
Altijd knap om te zien wat jij met zo een klein modelletje doet.
 
Mijne heren,

Een dikke merci voor de bloemen zulle... :)
We doen gestaag verder in die zin dat de kleuren erop aan het komen zijn. Uiteraard zullen foto's nog volgen....
 
Hey,

En terug met een kleine update....
Ondertussen heeft het model zijn verfjasje gekregen waarvan onderstaande foto's het beeld zullen geven....
Eerst en vooral is een grondlaag onontbeerlijk, zeker met die multimediatoestanden zoals hier op het model gebruikt. Een egale grondbasis heeft als voordeel dat je nadien je verflagen fijn kunt opbouwen....
Nadien gebruik gemaakt van de black and white techniek, zodat nadien de zenithale werking op de verf uitkomt, maw, zwarte verf op de schaduwvlakken en witte verf op de vlakken die het meeste licht opvangen.
Nadien een olive drab kleurken opgezet die doorschijnend is, zodat uiteraard de 'black and white' zijn werk kan doen. Vervolgens inspuiten van de olive drab met russian uniform, een groenig kleurken om uit te lichten, ook dit dient men doorschijnend te spuiten, weerom om de 'black and white' te laten werken. Een of het af te leren een warmere tint op te brengen met gele inkt, dat mag in overspray zijn op het model en een ietsje meer op de op te lichten vlakken. Geeft de groene kleur een warmere tint nadien.
Uiteraard in de tussenliggende lagen goed laten uitdrogen. Ik gebruik enkel en alleen verfsoorten van Modelcolor, dus Vallejo in de volksmond, en sterk verdunnen met gedistilleerd water. justr een kleine drup flow aan toevoegen om een betere stroming te verkrijgen in de verfspuit.
Nadien een laagje 'klir' erop om te verzegelen en tevens dient als ondergrond voor de decals......, wordt vervolgt dus.... ;)

Allez wat foto's, die eigenlijk afbreuk doen aan het model......, maar het gedachte telt ook he...


40.JPG

42.JPG

45.JPG

46.JPG

48.JPG

50.JPG

52.JPG

53.JPG

Vervolg in verdere post...
 
En het verdere vervolg....

54.JPG

57.JPG

59.JPG

66.JPG

69.JPG

71.JPG

72.JPG

75.JPG

77.JPG

Voila, gepoogd om het goed in beeld te brengen zodat je kan volgen.
Na het goed drogen van de 'klir' (zeker 24 uur) kunnen we starten met de decals. Het zijn ook after market decals, dus ik zijn benieuwd naar hun reactie.....
Tot de volgende.... :)
 
Een of het af te leren een warmere tint op te brengen met gele inkt, dat mag in overspray zijn op het model en een ietsje meer op de op te lichten vlakken
Gebeurd dit over heel de tank.
Ik begrijp het eigenlijk niet tenzij je inkt met ab kan spuiten ?
Dit is een probleem van onwetendheid mijnentwege hoor omdat nog niet met kleuren inkt heb gewerkt.
 
Respect, Swaken, het zou niet voor mij zijn zo'n tankje (de Sherman was al niet van de grootste) op brailleschaal en dan nog die PE erbij... neen dankjewel, maar ik heb massa's respect voor diegenen die het wel kunnen. (y)
 
Gebeurd dit over heel de tank.
Ik begrijp het eigenlijk niet tenzij je inkt met ab kan spuiten ?
Dit is een probleem van onwetendheid mijnentwege hoor omdat nog niet met kleuren inkt heb gewerkt.
Pascal, het is uiteraard geen gewone inkt, maar de versie voor wargamers en die toestanden, ook van het gamma van Modelcolor.
Het is superdun en kan zeer goed gespoten worden met ab.
Dancooper, dikke merci man, we doen gewoon ons best verder....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan