Hoofdsponsor

1/72 Fokker E.III ... een "vluggertje"

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.490
Wel beste mensen, het gebeurt bij mij niet vaak dat ik een bouwverslag in welgeteld één post kan plaatsen, maar ja, terwijl ik bij een doorsnee model al na een paar dagen een pauze van een aantal weken inlas omdat het al tegen begint te steken, kan dat natuurlijk niet voor een vliegtuigje van deze afmetingen.

In eerste instantie was ik zelfs niet van plan een verslag te maken omdat ik ook niet had verwacht dit, gezien de geringe afmetingen tot een goed einde te brengen, dus helaas geen foto's van het prille begin.

Wat dan wel ?

De doos... (of beter nog : het doosje) :


Zoals je kan zien, ben ik het zelfs aan €2 niet kwijt geraakt op de vorige rommelmarkt...

De reeds bijna lege sprue... kwestie van de "kwaliteit" te tonen :



De decals... volgens de copyright op de decals en plan dus uit 2008... geloof ik niets van, die mallen zijn wellicht bijna even oud als ikzelf ...



En dan natuurlijk de samengestelde stukjes plastic, voorzien van wat verfklieders... en tevens allereerste poging tot rigging op deze schaal :













En de eindfoto's dan maar :













Al bij al, en tegen alle verwachtingen in, vond dit doosje wel leuk om te bouwen, en eerlijk gezegd was de kwaliteit veel beter dan ik had verwacht.

PS : de verwering is in werkelijkheid toch een pak minder dan op de foto's hoor...
 
Laatst bewerkt:
Is wel een model die je heerlijk in elkaar kan steken zonder veel tijd aan te besteden. Leuk model geworden.
 
Jawadde,

Op deze schaal en dan nog met een ventje in de cockpit :oops:
Knap gedaan(y)

Grtz.

Luc:cool:
 
Tof vliegtuig en plezant werken op die manier.
 
De originele kit is van 1965 maar jouw decals zijn van 2008 toen de kit heruitgegeven werd.
Blij dat je deze toch gebouwd hebt, zelfs een oud kitje kan mensen nog plezier brengen.
Heb deze ook ooit gebouwd, denk ergens in de jaren '80.
 
Dit zijn leuke modelletjes, ik had deze wel overgenomen voor €2,-, maar de verzendkosten zouden het direct veel duurder gemaakt hebben...
Heb er ooit eentje gemaakt uit deze serie in 1 dag tijd (was een wedstrijd in een modelbouwwinkel in Brugge)
Eendagsvlieg...tuigje

Mooi resultaat van jouw vliegertje trouwens :winking:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan