Hoofdsponsor

1/72 Eurocopter EC135, F-GMTU, De nieuwe MUG-Heli (5 stuks, liefdadigheidsbouw)

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
het is een tijdje geleden, maar ik ga hier nog eens een nieuw project bouwen.
maar deze is wel erg speciaal, want ik ga mijn bouw-ervaring voor iets positiefs gebruiken.

vandaag heeft de vzw MUG-heli haar nieuwe helikopter, een EC135, voorgesteld aan de pers.
Om dit te vieren ga ik er niet 1, niet 2 maar 5 modellen van het toestel bouwen, in schaal 1/72, met in de toekomst mogelijk ook een versie in 1/32.

waarom 5 modellen?

wel, daar komt het dan, 1 zou ik voor mezelf houden, 1 exemplaar zal na afwerking aan de vzw geschonken worden en de andere 3 zou ik nadien per opbod verkopen en de inkomsten ervan aan de vzw Mug-Heli schenken.

het heeft me wat moeite gekost om de heli's bij elkaar te krijgen, ik heb er 3 uit mijn eigen stock gehaald, 2 andere heb ik er nog moeten bijkopen.
hieronder een foto van de nieuwe heli, het project is begonnen met het ontwerpen van eigen decals.

c9SvuVi.jpg


Dk0aQff.jpg


b8jtCWw.jpg
 
Moest even kijken wat MUG inhield maar inderdaad een goed doel om te doneren.
 
Succes met uw project .
 
Mooi idee maar Belgische heli met Franse registratie?
 
succes met het idee, veel bouwplezier en hopelijk een mooi bedrag voor de vzw straks
 
Mooi initiatief van je Nils ! Eigen decals nog wel , ga zeker meevolgen

Greetzzzz Modest
 
Is er enige vooruitgang in dit project ? Ik zie dat je ook paint.net gebruikt voor de decals .
 
op dit moment ligt alles stil, decals zijn ontworpen maar nog niet afgedrukt.
heb ook nog geen tijd gehad omwille van het gezinsleven, maar zal er binnenkort weer aan kunnen verderdoen.
 
Ga je de binnenkant van de helicopter ook detailleren ? en zo ja, waar vind je de nodige documentatie om dit tot een goed einde te brengen ?
 
ik ga toch proberen om een interieur te bouwen, ik kan genoeg referentiefoto's vinden op het net.
en zoniet, kan ik altijd tot daar gaan en foto's nemen.
 
Ik heb zelf al eens rondgekeken maar ik vind niet direct een goede site met foto's van het interieur van deze helikopter. Als je tot daar geraakt mag je deze foto's altijd delen op het forum. Deze interesseren mij wel.
 
Update:
na veel vertragingen eindelijk kunnen beginnen aan dit project, de onderdelen voor de eerste helikopter zijn intussen al gemaakt en de eerste 2 stukken voor het interieur hebben al een basecoat gekregen. de andere 4 zullen op een latere datum worden gestart, wou eerst met 1 beginnen als proefbouw, om (eventuele) problemen bij de volgende te kunnen vermijden.


ohja, er zal in de toekomst ook een 1/32 versie gemaakt worden, de kit heb ik intussen al liggen :)

bUTm6GK.jpg


aqcE9bj.jpg
 

googlen cockpit Eurocopter EC 135 F GMTU en dan afbeeldingen geeft toch wat info vrij over cockpit .

 
Ik volg in stilte, al heb ik zo mijn twijfels hoever je kan gaan in detaillering op schaal 1/72 want zo'n wentelwiek op die schaal is wel erg klein.
Edit : Die Franse registratie vind ik ook wel raar.
 
De Franse registratie is vrij simpel : de heli is eigendom van SAF Aerogroup, een Franse groep die in veel landen helicopterdiensten aanbiedt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan