Hoofdsponsor

1/48 Tamiya F-16C 64th AGRS (done)

Als eerste de inlaat zo goed mogelijk vrij van naden gemaakt en daarna dmv de latex methode de binnenzijde wit gemaakt;

20210620_200255.jpg


Daarna de cockpit ontdaan van het opliggende detail voor de Quinta Studios set;

20210620_200229.jpg
 
Als papierbouwer ben ik niet altijd mee met het jargon dat jullie plasticbouwers gebruiken. Wat bedoel je met de "latex methode"?

grt,
Joost
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Volger bij weliswaar in stilte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Als papierbouwer ben ik niet altijd mee met het jargon dat jullie plasticbouwers gebruiken. Wat bedoel je met de "latex methode"?

grt,
Joost
De latexmethode is dat je de luchtinlaat zoveel mogelijk naadloos maakt door middel van latex.
Ik heb een kant dichtgeplakt en hem vol laten lopen met latex, Dit een tijdje laten zitten en daarna weer leeggegooid en even uit laten lekken.
 
Voor de inlaat volg ik de beschrijving niet, die geeft aan dat je de inlaat in 2 delen moet maken en in 2 delen in de romp zetten. Ik heb de delen verlijmd voordat ik ze in de romp lijm;

20210628_202223 by Lex de Kort, on Flickr
 
Ik heb aan de F-16 ook weer wat kunnen doen, inlaat geplaatst en de cockpit op de onderzijde van de romp.
Meteen maar wat van de inlaatlip afgeplakt wat een andere kleur grijs krijgt als de grijze camo kleur.

20210706_204104 by Lex de Kort, on Flickr

20210706_204117 by Lex de Kort, on Flickr
 
Mooie vorderingen Lex, die cockpit is toch het één en ander met al die knopjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Afgeplakt voor de laatste camo kleur, het zwart;

20210724_165104 by Lex de Kort, on Flickr

Helaas niet goed opgelet bij het voorraad beheer van de verf en niet de juiste zwarte kleur op voorraad, deze zal dus eerst besteld moeten gaan worden!
 
Gaat hier de goede weg zo te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Mooi spuitwerk. Komt dik in orde ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan