Hoofdsponsor

1/48 Tamiya F-16C 64th AGRS (done)

Ben begonnen met de decals, kost best wat tijd om de zwarte en witte lijnen aan te brengen conform het camouflage patroon.
Helaas is er geen reserve witte stencilling mee geleverd en was het op sommige stukken echt aan elkaar plakken van de diverse afgesneden stukken
Op de linkse vleugel is er helaas iets niet helemaal goed gegaan, heb het camouflage patroon gevolgd volgens de beschrijving maar helaas zijn de decals op een ander patroon getekend. Komende dagen maar eens kijken of ik nog wat restjes heb om de stencils in wit uit te voeren.

20210803_204213 by Lex de Kort, on Flickr

20210803_204230 by Lex de Kort, on Flickr
 
Ik vind de camo kleuren echt wel geslaag, ik heb enkel wat bedenking bij het spuitwerk, als ik naar sommige delen zie denk ik dat je de verf iets te dik heb aangebracht waardoor ze niet zo straks op het vlietuig oogt. Ik weet niet hoe andere hier over denken.
Ja klopt, het is niet zo strak als ik normaal voor elkaar krijg.
Het inzoomen helpt ook niet echt mee maar er is zeker wel te zien dat het niet zo strak is.
Probleem is denk ik meer de airbrush zelf. Deze gaat daarom ook mee op vakantie en op de terugweg maak ik een stop in Almere om het pistool een onderhoudsbeurt te laten geven.
 
Ik gebruik MR Paint. Normaal ben ik hier erg tevreden over, denk ook echt dat het aan het AB pistool ligt.
 
Buiten dit euvel vind ik de kleuren en de decals geweldig hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Zo de vakantie zit er weer op.

Airbrush pistool na laten kijken in Almere en er was inderdaad wat mis. De naald en nozzle kwamen niet overeen dus dat gaf af en toe wat problemen. Dit is opgelost nu dus als het goed is heb ik dat probleem niet meer.

Decals zitten er nu op dus komend weekend de blanke lak erop.

20210820_210901 by Lex de Kort, on Flickr

20210820_210852 by Lex de Kort, on Flickr
 
Ik vind dit tot hiertoe een heel geslaagd model. Ook de verflaag lijkt mij OK (stoort alleszins niet en ik denk dat je bij het aanbrengen van een eindlaag matte/halfmatte vernis helemaal niets meer van ziet van de te dikke verflaag).
Ik heb wel de indruk dat de bovenkant van de luchtinlaat op de laatste twee foto's een blauwe schijn heeft. Klopt dit ? of is het een reflectie bij het nemen van de foto's ?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Het valt ook best wel mee zeker zolang er niet ingezoomd wordt. Zeker niet zo strak als ik normaal heb maar ook niet echt storend.
Die blauwe schijn is waarschijnlijk door de lichtinval, die is op het model niet aanwezig. Ik zal morgen proberen bij daglicht foto's te maken.
 
Dat ziet er knap uit, is dat een enamel wash ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Mooie kleurencombo, eens iets anders...
Knap...
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Inderdaad mooie kleuren en strakke lijnen. Heeft de vernis nog iets gedaan aan de structuut van de verflaag?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Amai dit is leren voor mij want ben hier niet in thuis maar is wel heel knap resultaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Oogt zeer indrukwekkend en vind het steeds knap als cockpit openstaat en je alles kan bekijken.
De kleuren zijn geweldig en vind hem zeker geslaagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan