Hoofdsponsor

1/48 Fokker OO-AMI

Het is zover, de OO-AMI is afgewerkt, net op tijd om de tentoonstelling te halen.
De decals van Arctic Decals waren extreem fijn en het was een uitdaging om deze te plaatsen maar het resultaat mag gezien worden. Alle rode strepen op het vliegtuig, met uitzondering van deze aan de buik, zijn decals.
Heb wat stappen overgeslagen bij het nemen van foto's van de vorderingen maar hier zijn de eindfoto's, genomen in open lucht.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg
 
En dan nu beide toestellen samen:

Fin 8.jpg

Fin 9.jpg

Fin 10.jpg

Fin 11.jpg

Zoals ik reeds beschreven heb was de bouw van beide toestellen vloeken, vallen en opstaan maar ik ben ferm content dat ik deze afgewerkt heb.

Kon het beter? Ja, het kan altijd beter.
Voornamelijk tevreden dat ik het meeste schilderwerk heb kunnen doen met behulp van spuitbussen wat mij veel tijd bespaard heeft.

Welke is beter, de Revell of de Dragon kit?
De Revell kit (de AMH) is veel ouder dan de Dragon (de AMI) maar hij is ook groter niettegenstaande ze beiden 1/48 zijn. De wingstruts van de Revell kit zijn te zwak, deze van de Dragon kit zijn in PE en dus te dun. De bovenste vleugel van de Dragon kit is dikker dan deze van Revell.

Volgende week vertrekken ze naar de tentoonstelling waarvan de officiële opening voorzien is op 19 mei.
 
En dan nu beide toestellen samen:

Bekijk bijlage 425478

Bekijk bijlage 425479

Bekijk bijlage 425480

Bekijk bijlage 425481

Zoals ik reeds beschreven heb was de bouw van beide toestellen vloeken, vallen en opstaan maar ik ben ferm content dat ik deze afgewerkt heb.

Kon het beter? Ja, het kan altijd beter.
Voornamelijk tevreden dat ik het meeste schilderwerk heb kunnen doen met behulp van spuitbussen wat mij veel tijd bespaard heeft.

Welke is beter, de Revell of de Dragon kit?
De Revell kit (de AMH) is veel ouder dan de Dragon (de AMI) maar hij is ook groter niettegenstaande ze beiden 1/48 zijn. De wingstruts van de Revell kit zijn te zwak, deze van de Dragon kit zijn in PE en dus te dun. De bovenste vleugel van de Dragon kit is dikker dan deze van Revell.

Volgende week vertrekken ze naar de tentoonstelling waarvan de officiële opening voorzien is op 19 mei.
Mooi duo Erwin. Grote opluchting waarschijnlijk dat ze nu vertrekken en je wat rust krijgt. Willy.
 
Amai Erwin voor mij zijn ze museum waardig en heb een sterke voorkeur voor de OO-AMI.
Echt mooie foto's
 
Een mooi resultaat na een wel woelige bouw, ik kan goed geloven dat er nu een gevoel van bevrijding over je komt.
 
Bedankt voor de reacties.
Zal nog enkele foto's nemen als ze hun plaats gevonden hebben in het museum en ze dan ook posten.
 
Hey,

Gezien in de club en al gezegd he, mooie machines, ik vind de schroeven heel goed gelukt....
Ze mogen zeer zekers gezien worden..... :- ;)
 
wel beste Erwin ik vind beide toestellen mooi , goed gelukt en best toonbaar
Ne dikke proficiat voor uw inzet om deze zo mooi te krijgen
Marc
 
Mooi resultaat hoor, mag je trots op zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan