Hoofdsponsor

1/48 F-8J Hasegawa Crusader

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

erik1980

Guest
Hoi Allemaal,

Daar gaat hij dan. Mijn eerste kist in jaren....:)

Vanuit vroeger heb ik altijd al 1:48 gebouwt, dus dat is ook zo gebleven. Het is de F-8J geworden als eerste toestel omdat ik zo ook mee kan doen met de 60's wedstrijd.
Allereerst wat foto's van waar het om draait;
DSCN0611.jpg

Met inhoud (heb niet alles gedaan want dat geloven jullie vast wel)
DSCN0612.jpg

DSCN0614.jpg

plakplaatjes
DSCN0613.jpg

Om het mezelf maar meteen moeilijk te maken heb ik ook maar wat PE erbij. Heb ik nog nooit mee gewerkt, dus ik hou mijn hard vast....
DSCN0615.jpg


Vervolgens mijn eerste stuiptrekkingen. Let wel, het is zeker 14 jaar geleden dat ik voor het laats een keer geknutseld heb;
DSCN0618.jpg
Ben begonnen met de stoel, waar ik al meteen voor mijn eerste uitdaging stond, namelijk een inkeping in het zitvlak. Nog niet perfect, maar het begin is er.

DSCN0619.jpg
Stoel al een kleurtje gegeven voordat de rest van de PE erop gaat. Even in het kantoor gezet voor de foto
En de main landinggear bay ook al in elkaar gezet.

DSCN0620.jpg
Ook hier wat zitten prullen met PE.

Dat was het voor de eerste avond. Heb nog niet gescholden, dus ik denk dat het wel redelijk gaat.....

Gr Erik
 
veel succes met deze.

Kleine tip misschien, als je de films plakt voor de cockpit, eerst de ondergrond wit schilderen, de film erop kleven en daarna de PE-erop. Opletten dat de kunststof van de film niet reageert met de secondenlijm, anders werkt houtlijm ook.
 
Hoi Silenoz,

Bedankt, dat is idd een goeie tip. Ga ik mee aan de slag.

GR Erik
 
Man man wat een decals zeg,schitterend gekozen.veel succes met de wedstrijd.
Patje.
 
Veel succes met de bouw.
Heb dit altijd al één der mooiste fighters gevonden uit die jaren.
 
Van harte welkom in de wedstrijd :)

Veel suk6 ;)
 
[Mod aan]Kan je een beetje achtergrond informatie over deze inschrijving geven? Ben benieuwd naar de "geschiedenis" van deze inschrijving ;) [Mod uit]
 
Veel succes met de bouw
 
Welkom in de wedstrijd Erik.

Succes met de wedstrijd en veel bouw plezier!

Fred
 
Mooie kit Erik! Altijd goed om grijs/witte Navy kisten te zien. Ik heb bijna een Monogram F-8 klaar, maar behoorlijk bekend probleem met de vleugels gehad.
Hopelijk is dat bij jou model beter alle sucses met het bouwen van dit model!;)

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=5005
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan