Hoofdsponsor

1/35 Cvrt fv101

SniperBE

1/35
Registered
Lid geworden
6 jun 2021
Berichten
118
Na vele jaren nog eens terug begonnen met bouwen. Dit is ondertussen mijn 2de vtg waar ik weathering heb op aangebracht. Alè.. da was de bedoeling, het kan natuurlijk altijd beter..
Daarmee mijn registratie op dit forum om via deze weg wat tips en tricks te krijgen.
Deze heb ik just nog in mijn beginjaren meegemaakt en wilde daarom ook een Belgische versie maken, toch voor zover wat voor mij mogelijk was. Dus voor de profs onder jullie... laat de verbeteringen maar komen e 😁
 

Bijlagen

  • 6D74534E-597C-4F2C-A3BD-7B0D5F82938A.jpeg
    6D74534E-597C-4F2C-A3BD-7B0D5F82938A.jpeg
    268,5 KB · Weergaven: 18
  • A7FED77B-837C-4AEC-AC0D-1DDC2E22A7C5.jpeg
    A7FED77B-837C-4AEC-AC0D-1DDC2E22A7C5.jpeg
    291,7 KB · Weergaven: 16
  • 0284743C-A0D1-43B0-9B7F-7C6AEE05FC77.jpeg
    0284743C-A0D1-43B0-9B7F-7C6AEE05FC77.jpeg
    277,2 KB · Weergaven: 16
  • C816E33F-0123-4420-928D-C0AA861905ED.jpeg
    C816E33F-0123-4420-928D-C0AA861905ED.jpeg
    297,2 KB · Weergaven: 16
Nog een foto van de bovenkant..
 

Bijlagen

  • 8F2D4F2E-AFDA-4BE0-B8CB-E189E52E1AB8.jpeg
    8F2D4F2E-AFDA-4BE0-B8CB-E189E52E1AB8.jpeg
    273 KB · Weergaven: 12
weathering blijft en moeilijke en doe dit op gevoel na bekijken van vele foto's op het internet.
Mooi werk in ieder geval.
 
Ziet er niet slecht uit maar heb de indruk dat hij te veel blinkt. Heb je er matte vernis op gelegd?
Wat de verwering betreft is elk zijn persoonlijke smaak. Ik breng eerst stof aan en dan pas, indien nodig, modder.
 
Het lijkt me allemaal prima in orde. Misschien nog een kabel om de rol leggen. Een voorkeur voor Belgische voertuigen?
 
Ziet er niet slecht uit maar heb de indruk dat hij te veel blinkt. Heb je er matte vernis op gelegd?
Wat de verwering betreft is elk zijn persoonlijke smaak. Ik breng eerst stof aan en dan pas, indien nodig, modder.
Hoi Erwin, hij blinkt idd wat teveel. Heb semi mat vernis gebruikt maar ik denk iets teveel. Is al reeds een les voor de volgende 👍
 
Het lijkt me allemaal prima in orde. Misschien nog een kabel om de rol leggen. Een voorkeur voor Belgische voertuigen?
Hey Steven, daar viel men oog en gedacht ook op. Die rol zal ik nog aanpassen..
Mijn voorkeur voor de Belgische vtg is eigenlijk begonnen toen ik de AIFV CP gemaakt had. Toen wilde ik ook een kanonbak hebben aangezien ik daar nog chauff op geweest ben.. en zo ben ik blijven zoek naar Belgische bakken. Jammer genoeg zijn ze ni gemakkelijk te vinden..
 
Ziet er goed, moet Erwin wel een beetje gelijk geven (ziet er juist gemazouteerd uit)
Mooie bouw, persoonlijk zou ik het blauw van de episcopen en kijkers een beetje decenter uitvoeren? Nu zijn het echte blikvangers, wat eigenlijk nooit de bedoeling kan zijn.
Ben wel benieuwd naar je AIFV CP en wat je er voor gebruikt hebt, staat nog op mijn bucket list.

Ik ben al meer dan een jaar bezig aan deze drie, zoals de processie van Echternach (twee stappen vooruit, een terug)
https://www.modelbouwen.be/threads/victor-one-zero-two-golf-memories-of-wip.16898/
 
Ziet er goed, moet Erwin wel een beetje gelijk geven (ziet er juist gemazouteerd uit)
Mooie bouw, persoonlijk zou ik het blauw van de episcopen en kijkers een beetje decenter uitvoeren? Nu zijn het echte blikvangers, wat eigenlijk nooit de bedoeling kan zijn.
Ben wel benieuwd naar je AIFV CP en wat je er voor gebruikt hebt, staat nog op mijn bucket list.

Ik ben al meer dan een jaar bezig aan deze drie, zoals de processie van Echternach (twee stappen vooruit, een terug)
https://www.modelbouwen.be/threads/victor-one-zero-two-golf-memories-of-wip.16898/
Is idd zo. Kan natuurlijk zeggen dat de bak klaar is voor de 21ste Jul 😁. De episcopen is ook ni echt mijn goesting. Maar door gebrek aan kennis en ervaring gewoon de kleur uit de boek genomen.
Heb u cvrt-familie al bekeken. Ziet er heel goed uit 👌. Zover sta ik jammer genoeg nog niet om zelf stukken te snijden en zo. De fv107 heb ik ook nog klaar liggen om te maken. Dus als je hier en daar een tip en verandering kan doorgeven voor er een Belgisch vtg van te maken... shoot.
 
Buiten de delen van de Raden 30mm (het kanon) zoveel mogelijk het bouwplan volgen van de Scorpion. In mijn bouwdoos zaten alle onderdelen om een Scimitar eerste generatie te bouwen, als je het bijgevoegde plan volgt bouw je een versie die in Irak is gebruikt. Vooral opletten met de koffers, Belgische Scimitars hebben nooit zo een grote koffers op hun voertuigen gehad.

Het kap en snijwerk is om een Spartan te bouwen, hiervoor heb ik een Scorpion uitgeslacht.
Maar zoals reeds gezegd, ben reeds een paar maal opnieuw begonnen.
 
Buiten de delen van de Raden 30mm (het kanon) zoveel mogelijk het bouwplan volgen van de Scorpion. In mijn bouwdoos zaten alle onderdelen om een Scimitar eerste generatie te bouwen, als je het bijgevoegde plan volgt bouw je een versie die in Irak is gebruikt. Vooral opletten met de koffers, Belgische Scimitars hebben nooit zo een grote koffers op hun voertuigen gehad.

Het kap en snijwerk is om een Spartan te bouwen, hiervoor heb ik een Scorpion uitgeslacht.
Maar zoals reeds gezegd, ben reeds een paar maal opnieuw begonnen.
Jan is het zeker? Thanks voor de info 👍
 
Geen probleem, als je vragen heb gewoon doen. ik zal je topic zeker volgen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan