Hoofdsponsor

1/18 the " oblivion bubbleship [DONE]

Mooi fietsje zo te zien Bubllegum.
Tja gereedschap is nu eenmaal scherp want anders kan jeje niet goed in je vingers snijden :) , had het in het begin van het jaar ook ondervonden een jaap van een snee in mijn middenvinger, even naar de huisarts geweest voor twee hechtingen en voor *** lopen met die middenvinger omhoog :)
 
dankje Luitjes ,, NOu ron er zit een lekker dikke top korst op :)

maar weer een stukje verder , laatste optie afgerond , toch twee deuren die open staan erin verwerkt , het dunne ronde lijst voorzien van inkeping die op de scharnieren geplaats worden en dan 0,4 mm draad er in verankerd dat ze niet meer los komen .
delicaat werkje , maar hoek en hoogte is gelijk , verder alle delen interieur geschuurd en dryfit .

014_zpsc4b320a6.png

017_zpsc9ed740c.png

013_zps1cd26c09.png

011_zps00eebaaa.png

016_zps4c30f335.png

tot zover ...
 
Blijf het een prachtig ding vinden en kijk al uit naar de film.
 
Schitterend wat je ermee gedaan hebt Bubble. Echt klasse werk.
Kijk al reikhalzend uit naar het vervolg...

Mark
 
Prachtig prachtig meer kan ik niet zeggen
Marc
 
dank je luitjes ,,,

Nou het samenstellen is klaar hier en daar wat schuur details en hij is klaar voor een plating sessie .
De drie hoofd delen body / cockpit en landing gestel worden apart gedaan , heb met de extra laag 3 a 4 micron rekening gehouden door de delen eerst iets dunner te maken , het zal toch nog passen en meten worden later , en het matteren van het zilver en kleur details .

002_zpsba14d0ed.png

003_zpse98cecd6.png

006_zps6f907a53.png

004_zpsabb262d0.png

005_zps6e81a55d.png

007_zps62120c8a.png

008_zps3706814d.png

012_zps29cfe942.png

009_zps0605b863.png

Tot zover .....
 
Erg mooi hoor... zeg, een klein detailleke... dat langwerpig ding naast "Bubbleship", wat voor voertuig is da ??? (questie van de JUISTE prioriteiten stellen hé)
 
Ziet er prachtig uit Pascal. Ben benieuwd naar de afwerking...

Mark
 
ziet er mooi uit. is dit nu mijn idee, of staat het kanon rechtsboven een beetje uit de haak?
 
Ja klopt , even recht zetten , dank je !!!
 
Nou de model delen zijn weg voor plating sessie en dan later als hij terug is kan ik het hele model matteren tot aluminium look , ben wel gestart met de base , wou er een eigen modern tintje aan geven , metal en glas , niet te druk maar wel modern . het trapjes van glas is nog niet klaar .

023_zps32a2ec29.png

016_zpsed40e677.png

019_zpse1ead8b1.png

022_zpsc44b9784.png

024_zpsd0e2b328.png

025_zps812819af.png

Tot zover ...
 
Dat ziet er chique uit. Is dat op die tweede foto een weerkaatsing, of zit er ergens een lichtbron on de basis ?
 
ja er zit verlichting in de base verwerkt met schakelaartje , simpel setje op 3 batterijtjes
 
Heel knap werk, man.
Met die moderne vormgeving komt dat goed, zeker met dat futuristisch model.
heb trouwens ook de film gezien, en moet zeggen, vond hem een beetje raar, maar ik vermoed dat het wel aan mij zal liggen..... :)
 
Heel erg mooi,ik ben benieuwd naar het totaalplaatje.
 
Ziet goed uit Pascal, die base.
Kijk net als m'n collega bouwers uit naar het totaal plaatje.

Mark
 
Dank je Luitjes !!

Het model is naar de plater in 5 delen na een modelbouw verpakking :) dus het is wachten daarop voor ik de delen weer passend kan maken en polijsten in aluminium look .

020_zpsa93de6b7.png

met de time Machine gaat het lekker door veel schuurwerk .

Ik had deze kit van de oblivion bubbleship ook in een 1/48 schaal en dacht laat ik eens kijken hoe deze uitpakt , niet zo moeilijk als de 1/20 , maar qua details ook zeer goed , kit is van het merk zie doosje , hij is ook niet zo duur , met al schuren en in elkaar zetten 2 uurtjes het was gepiept .

BubbleShipBoxArt-500_zps4fa2868a.png

002_zps1ffae54b.png

001_zpsb00331f0.png

005_zpsd93d7ac9.png

003_zps39a41f28.png

004_zps3ce682e5.png

De eerste primer laag zit erop , deze weer eens schuren voor de final primer laag die er dun op komt

tot zover ..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan