Hoofdsponsor

1/16 1/16 Heng Long KV-1 [wip]

nee bij mij niet, spijtig genoeg.

Ok tank steek helemaal ineen

Ik heb nog een probleempje met het torenmechanisme voor op en neer (wat in mijn ogen crappy is).

Ander probleem is dat mijn controller slecht contact geeft.
Heb ik alle slecht gesoldeerde contactjes gesoldeerd (ja ik kan dit goed).
resultaat: slecht contact zit em in het batterijdeel zucht

nog een resultaat of andere reden is dat de tank niet naar links wil draaien, zelfs als ik links druk draait hij nog rechts maar trager...

Soms moet ik je toch gelijk geven ivm tamiya tank te kopen maar ja voor een prijs van 5x lager kan je niet dezelfde kwaliteit verwachten, dat maakt het spannend.
 
Misschien heb je een minder goede gekocht?
Ik heb er totaal geen problemen mee gehad.
Reed in de sneeuw,regen modder,tussen 3 wilde bouviers,nooit geen problemen gehad

Misschien moet je toch eens van in het begin lezen ;-)

Ik heb een heng long met addon setjes voor ongeveer iets van een 220-240 euro, zo'n tamiya kost veel meer maar heb je wel kwaliteit.
 
Ok nu snap ik er geen **** meer van.

Slecht contact in de stroomtoevoer van de remote controller.
Ik soldeer dat, doet hij niks meer...

Stroomlichtje is aangesloten en alles, geen stroom, en daarnet was het nog vol dus batterijen zijn niet leeg.
 
Breng dat ding morgen zeker mee.
Ik bekijk 'm wel eens.
Kan je natuurlijk niks garanderen, maar ik ben elektricien van beroep en heb 4 jaar lang in een speelgoedwinkel voor de technische ondersteuning van de RC gezorgd.(is al wel 20 jaar geleden)
Je weet maar nooit.
 
Koekie: ok kewl zal ik doen.
Ik zal wat werkgerief en soldeerbout meenemen.

Lonesome: mja pech hebben noemen ze dat, daar ben ik goed in ;-)
Misschien dat ik in de toekomst wel tamiya koop, I don't know.

De metalen onderkant van 120 euro koop ik wel nog voor deze kv-1.
 
Gisteren heeft koekie ook naar de controller gekeken van mn kv, volgens hem zitten er gremlins in.

Er was een slecht contact dat daarna verdween en niks nog werkte, we konden het lsecht contact niet regeneren.

Bizar maar ik zoek verder.

Ik laat het even bezinken en ga even verder met mn mini kvs en wh figuren.
 
Heb gisteren de KV-1 late metalen onderkant besteld, samen met de vertraagde overbrenging en metalen rookuitlaten.
Geen geprul meer met die plastieken rommel en zotgedraaide vijzen in de onderkant !!
HL-KV-1%20met.onderbak3.JPG

vertraagde%20bak%20KV1.jpg

IMG_0348.JPG



We gaan hier nog eens wat werk van maken se.
 
Hoi Ratticus,

Dit ziet er leuk uit, kan al niet wachten op het resultaat :)

Mij kennende ga je altijd wel even moeten wachten voor resultaten :-)

Wat wel leuk is dat ik al bericht heb gekregen dat het verzonden is.
Super service bij Tanktoko.
 
Wow eergisteren besteld in de namiddag, vandaag in de bus :-) Snelle service van tanktoko.



-> blijkbaar enkel nog maar de body en de uitlaten.
-> nog wachten op de vertraagde overbrenging met mortoren. (mail met vraag naar tanktoko)
 
Laatst bewerkt:
Tip voor de toekomstige of onwetende RC mensen:
Nooit alle functies testen terwijl je geen motoren hebt aangesloten.
Mijn RX-18 hoofdmodule was bijna opgesmoord, zo'n stank en rook :/

Anyway bijna alles is overgezet naar de nieuwe body.

Ik moet een voorste stuk verwijderen van de bovenste body, dit lukt me niet (is gelijmd).
iemand een idee ? (nee in het warm water is geen optie :/)
 
Ik moet een voorste stuk verwijderen van de bovenste body, dit lukt me niet (is gelijmd).
iemand een idee ? (nee in het warm water is geen optie :/)
Dit begrijp ik niet zo goed, kan je dit een beetje duidelijker illustreren?
 
de voorkant van de tank, daar zit een L profiel op aan 1 kant gelijmd, dat moet eraf omdat er een metalen versie is op de metalen lower hull.
 
Laatst bewerkt:
Woensdag wordt mijn tandwielkast met motoren verstuurd.
Gert van tanktoko was het door de drukte vergeten op te sturen, geen probleem als je zijn goede service in acht neemt ;-)
 
de voorkant van de tank, daar zit een L profiel op aan 1 kant gelijmd, dat moet eraf omdat er een metalen versie is op de metalen lower hull.
Ik denk dat de enige optie slijpen is... met een snijschijfje of cirkelzaagje op je dremel afzagen langs de lijmnaad en opzuiveren... althans... zo zou ik het doen.
 
Lijkt me idd de enige oplossing.

Is het mogelijk met een haardroger het wat warm te maken zodat de lijm zacht wordt ?
 
Is het mogelijk met een haardroger het wat warm te maken zodat de lijm zacht wordt ?
Hmmm.... dat zou ik niet doen, zo'n schijfje op je dremel vraagt al hoge toeren en dan ga je vanzelf hittevorming krijgen in het materiaal, harde materialen slijpen beter en preciezer dan zachte.
 
Ik denk dat de enige optie slijpen is... met een snijschijfje of cirkelzaagje op je dremel afzagen langs de lijmnaad en opzuiveren... althans... zo zou ik het doen.
Ik denk ook dat dit de enige én beste oplossing is, Davy. ;)
 
Ik denk ook dat dit de enige én beste oplossing is, Davy. ;)

Yep, hopelijk vanavond tijd, ga ik wat fotos maken enzo.
Met onze kleine op komst en avondschool ist wel krap :p
 
Ok.

Na wat mails met Dominique van RCTank.de bleek dat de fabrikant van een paar onderdelen(wss gewoon een leverancier :roll:) niet leverbaar zijn en "nog gemaakt moeten worden"

Wil hij me een grotere XL box opsturen maar heb ik geen plaats voor in m'n KV-1.
Zei hij me of ik niet beter de anti-recoil chip nam zonder led (scheelt wel 7 euro).
Ik zei ok ja is goed maar dan wil ik die toolset II voor 7 euro in de plaats.

Voor de gun te veranderen moet ik blijkbaar de originele loop afzagen, alleen was het niet duidelijk waar ergens het moet afgezaagd worden.
Nadat hij een foto doorstuurde, want enige instructies waren er bij m'n levering niet bij.

Ik zie wel, als alles geleverd is om een oordeel te vellen van RC-tank.de.
Tanktoko ben ik altijd al tevreden geweest maar heeft niet alles.

whats done:

- "wielen" geplaatst
- motoren en alle printcomponenten geplaatst
- plastic uitlaten verwijderd
- rookmachine : 2de uitlaat doorgeboord en plastic slangaansluiting erop gelijmd
- rookmachine : deksel met uitlaten omgedraaid zodat ze naar de goede kant staan.
- RX-18 behuizing verwijderd en vervangen door behuizing met cooler
- cooler op het circuit gesoldeerd (ja ik kan solderen ;-))
- achterlicht led gesoldeerd aan stroomvoorziening van motor


todo:

- ga me proxxon bankschroef met spanklem kopen, kan anders niet werken (heb geen bankschroef)
- loop afzagen en nieuwe loop bevestigen inclusief led
- recoil unit deftig terug ineen steken (had een klein veertje over :s )
- 2 gaten boren waar de metalen uitlaten moeten komen.
- klooien met dat slecht gemaakt metalen commanderluik (zucht)
- achterlicht rood kleuren (mogelijk met red gloss enamel van humbrol)
- 2 onbekende losgekomen draadjes terug solderen, vanwaar ze ook komen lol
- matraileur vervangen met bestelde metalen versie
- motorroosters bekijken of ik ze niet kan verbeteren met echte roosters/pE
- lamp verbeteren vanvoor.

toekomst:

kaart kopen om met meerdere types te battlen (inclusief met soundeffects) (geloof 150 Euro :shock: ).

Ik weet dat jullie van fotos houden... deze komen nog.
 
150 euro amaai kan je er geen ipot insteken met geluidjes op dat is goed koper :)

ben benieuwt naar de fotos davy ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan