Hoofdsponsor

1/144 1/144 - Revell - F-15E Strike Eagle

W

washi

Guest
Hoi,

Recent begonnen met modelbouw, dit is het 2e kit dat ik gemaakt heb (het 1e is wat hopeloos geworden, dus nooit verder meer aan gewerkt).

Kleine schaal, dus ik had wel wat moeite met het precisiewerk.
Box art:
102216-10263.jpg


Een paar foto's vanuit alle hoeken..
















De bedoeling was om het op zen wieltjes te laten steunen. Maar nadat het voorste afgebroken was en een wieltje na verloop van tijd wat scheef kwam te zitten heb ik besloten om alles weer weg te halen, vandaar de gapende gaten op de onderkant :dry:




De doorzichtige koepel heb ik ook niet volledig mooi kunnen uitsnijden, dus daar zit een hoekje in, jammer genoeg:sleep:
Soms heb ik ook wat gefreestyled met de kleuren, ik beschik nog niet over enorm veel verschillende verfjes, dus ik heb het gedaan met wat ik liggen had. Misschien niet altijd even realistisch..

Tips zijn trouwens steeds welkom, ik moet nog veel leren! :$

Grtz,

washi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie enkel de foto van de boxart.

Freestylen met de verf die je hebt liggen kan voor mij perfect, doe ik ook veel (altijd eigenlijk).
 
Lukt het nu wel? Ik heb een nieuw album gemaakt langs "Gallery". Heb dat nu op "openbaar" gezet.
 
Vanuit m'n bedje want straks vroeg op:

- Tof dat je zo snel al een verslagje schrijft.
- in zo'n kleine schaal is het erg moeilijk realistisch met het penseel te schilderen. Beetje verdunnen met water en in dunne laagjes schilderen, steeds even laten drogen, is het devies. Liever 4 dunne laagjes dan 1 dikke. Dat vergt wel wat geduld maar het resultaat zal er naar zijn.
- probeer kieren tussen kitdelen te vullen met putty of secondelijm.
- als ik jou was zou ik voor de zekerheid wat vislood of ander gewicht in de neus verwerken om te voorkomen dat hij straks op z'n staart zit.

Ik ben benieuwd naar bouwfoto's, laat maar komen! :)
 
Nee ik zie behalve de box art nog geen foto's.
 
In je album kan ik ze bekijken, niet hier in het topic.

Het ziet er niet zo heel slecht uit vind ik. De decals zijn ook gelukt zo te zien en uit ervaring weet ik dat die dingen ferm kunnen tegenwerken.

In modelbouw is er een gouden regel en dat is geduld, veel geduld. Dan komt het goed.

Wat gebruik je om de stukjes los te snijden van het gietraam?
 
Inmiddels zijn de foto's wel te zien. Ik denk niet dat je je voor zo'n resultaat hoeft te schamen, allerminst, voor een tweede kit op een van de moeilijkste schalen... Chapeau. De finetuning komt vanzelf.

Edit:Alain, even de pagina opnieuw laden helpt.
 
In je album kan ik ze bekijken, niet hier in het topic.

Het ziet er niet zo heel slecht uit vind ik. De decals zijn ook gelukt zo te zien en uit ervaring weet ik dat die dingen ferm kunnen tegenwerken.

In modelbouw is er een gouden regel en dat is geduld, veel geduld. Dan komt het goed.

Wat gebruik je om de stukjes los te snijden van het gietraam?

Deze:
30d4347f47.jpg
 
Washi...voor je eerste model moet ik zeggen netjes gedaan ...;)...Rome en brussel zijn ook niet op één dag gebouwd en je zal merken als je regelmatig op het forum komt en de raadgevingen volgt die iedereen je wel zal geven...je bouwkunsten stilletjes aan omhoog gaan...wat betreft je tools om mee te werken ,ik zou dat snijmes zo ver mogelijk weg leggen:D..en ten tweede zoals vermeld staat moet je zeker de Topic van Roy doordachtig lezen...als je elke keer een beetje aankoopt wat je nodig hebt om je aktueele kit te bouwen ,zit je in now time met al de tools die je nodig hebt ;). Je kan ook eens gaan zien op YouTube en tik daar maar eens modelbouwen in of in het engels..je zal versteld staan hoe veel filmpjes er op staan met technieken..ik kan je zeggen dat zijn goede hulpmiddelen voor de beginner alsook voor de ervaren bouwers.
Bij deze wens ik je veel sukses en plezier in deze mooie hobby ;););)
 
Zeker niet slecht als starter ;)

De tip om je verf te verdunnen is reeds gegeven, en deze zal je in staat stellen om je model fijner (zonder strepen) te schilderen. Het is natuurlijk ook even oefenen ;)
Een tweede tip dat ik je wil meegeven, is dat je na de schilderwerken een laagje glans(vernis) over je model kan leggen. Op die manier gaan je decals mooier op je model komen te liggen zonder silvering (=lucht onder je decals), door het gladde oppervlak dat je zo bekomt. In de plaats van vernis kan je ook gebruik maken van parketvernis (te verkrijgen in de grootwarenhuizen).
Beetje bij beetje wat materiaal kopen (beginnen met een fijner breekmes zou een goede start kunnen zijn ;) ), en binnen korte tijd heb je alles wat je nodig zal hebben :)
Om onderdelen af te snijden, geen druk uitoefenen met je mes, maar zachtjes enkele keren er over "zagen" met je mes zal er voor zorgen dat je geen stukjes van je model zal breken. De overgebleven bramen kan je afvijlen of schuren met een nagelvijltje (kan je lenen van je vrouw/vriendin, of haar even vragen waar ze deze aankoopt ;) )
 
De overgebleven bramen kan je afvijlen of schuren met een nagelvijltje (kan je lenen van je vrouw/vriendin, of haar even vragen waar ze deze aankoopt ;) )

Of, als je geen vrouw/vriendin hebt, gewoon van haar stelen zolang ze nog wel je vrouw/vriendin is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan