Hoofdsponsor

Anders / onbekend となりのトトロ (Tonari no Totoro - Mijn Buurman Totoro)

ERVARING
2de setje van Sankei...
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Wat nodig is
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Dat mag altijd natuurlijk
Een tip die ik van Fred ontving is, gebruik in plaats van houtlijm Kittifix. Natasja (mijn vriendin) heeft die lijm gebruikt en 'ie werkt inderdaad perfect op papier.

Succes, zonder tegenslagen geen modelbouw. Behalve in Youtube-video's dan.
Ja ga ik bestellen, dank voor de tip

Zag in de openingspost bij de andere pakketten ook nog How's Moving Castle liggen, waar heb je deze vandaan?
Die zou ik wel willen bestellen.

Fred
Dank voor de tips.

Ik ga elk jaar naar Japan... en dan koop ik wel eens wat... dus ook Howl's Moving Castle. Maar Sankei is ook online te verkrijgen bij https://www.plazajapan.com/4580236848219 of https://www.hlj.com/miniatuart-kit-studio-ghibli-series-howl-s-moving-castle-ske84821... Maar dan betaal je buiten de verzendingskosten ook nog importkosten. Ik zie de versie die ik heb ook op https://www.amazon.com/Sankei-MK07-21-Studio-Non-Scale-Papercraft/dp/B010F8ZVFK

Nu heb ik vorige keer in Japan wel een versie gezien, ook van Sankei, die gedetailleerder is dan deze die ik nu heb (was toch veel grotere doos en dat betekent ook meer onderdelen). Ik kan volgende keer natuurlijk ook voor je kijken en een doosje of doos voor je meebrengen maar dan moet je wel wachten tot november of beter eind december, dan ben ik weer terug. Ik hoor het wel... ik doe dat met plezier. (en is veel goedkoper)
 
Deze keer best blij met het resultaat. Alleen tonen de foto's dat niet zo. Is mooier life, echt:biggrin:. Zoveel stof en oneffenheden die ik met het blote oog niet zie... en op de foto's dus wel.

Stap 3 onderdelen:

IMG_0885.jpeg

Stap 3 resultaat:


IMG_0901.jpeg


IMG_0890.jpegIMG_0894.jpegIMG_0902.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er toch al een heel goed resultaat uit hoor!, knap karretje in wording.

Zelf bouw ik momenteel niet veel papier meer maar ik gebruik het wel nog bij conversies. Ook ik gebruik de Pattex lijm niet meer maar wel Tacky Glue van Cre-Ation (www.cre-ation.nl). Nu ben ik niet zeker meer waar ik die gekocht heb doch dit moet of in de Action of bij AVA Papierwaren geweest zijn. Het is een plastiek flesje met een draaidop dus relatief goed doseerbaar.
 
Vind dit toch ook in de goede richting en volg graag.
 
Een tip die ik van Fred ontving is, gebruik in plaats van houtlijm Kittifix. Natasja (mijn vriendin) heeft die lijm gebruikt en 'ie werkt inderdaad perfect op papier.

Succes, zonder tegenslagen geen modelbouw. Behalve in Youtube-video's dan.
Mijn ervaring is: de witte kittifix is ook zeer problematisch om weer uit elkaar te krijgen, maar de doorzichtige (alleslijm) inderdaad goed te doen.
 
Ja ga ik bestellen, dank voor de tip


Dank voor de tips.

Ik ga elk jaar naar Japan... en dan koop ik wel eens wat... dus ook Howl's Moving Castle. Maar Sankei is ook online te verkrijgen bij https://www.plazajapan.com/4580236848219 of https://www.hlj.com/miniatuart-kit-studio-ghibli-series-howl-s-moving-castle-ske84821... Maar dan betaal je buiten de verzendingskosten ook nog importkosten. Ik zie de versie die ik heb ook op https://www.amazon.com/Sankei-MK07-21-Studio-Non-Scale-Papercraft/dp/B010F8ZVFK

Nu heb ik vorige keer in Japan wel een versie gezien, ook van Sankei, die gedetailleerder is dan deze die ik nu heb (was toch veel grotere doos en dat betekent ook meer onderdelen). Ik kan volgende keer natuurlijk ook voor je kijken en een doosje of doos voor je meebrengen maar dan moet je wel wachten tot november of beter eind december, dan ben ik weer terug. Ik hoor het wel... ik doe dat met plezier. (en is veel goedkoper)
Ik, en ik geloof ook Fred, kochten hem ook. Maar …. waarschijnlijk klonen, want pasten voor geen meter. Grrrrrr. Heel bijzonder zeg: elk jaar naar Japan. Dat ga ik waarschijnlijk niet meer meemaken. En ik zou nog wel zo graag naar het museum gaan waar die 10 meter lange Yamato ligt. Nagasaki geloof ik. Prachtige modellen daar en ik als papierbouwer van de Fuso natuurlijk extra in geïnteresseerd
 
gaat vlotjes he
Knoddig wagentje
Heb vroeger veel aan zo een Vespa Api gewerkt die gast had er zo twee eentje 50cc met een fietsstuur inde cabine en een zwaardere met 125 of 250 cc maar die had twee zitplaatsen en een autostuur links maar de miserie was eraan werken altijd liggend op de grond om aan die motors te kunnen
Het heeft wel een bepaalde charme
Knap ook hier kijk ik uit naar het vervolg
 
Ik, en ik geloof ook Fred, kochten hem ook. Maar …. waarschijnlijk klonen, want pasten voor geen meter. Grrrrrr. Heel bijzonder zeg: elk jaar naar Japan. Dat ga ik waarschijnlijk niet meer meemaken. En ik zou nog wel zo graag naar het museum gaan waar die 10 meter lange Yamato ligt. Nagasaki geloof ik. Prachtige modellen daar en ik als papierbouwer van de Fuso natuurlijk extra in geïnteresseerd
Dank voor de tip... even opgezocht... het museum ligt niet zo ver van Hiroshima... in Kure. Ga ik in november zeker naar toe...Yamato is 26m lang...schaal 1/10... en als het ooit toch lukt voor je...Japan is zeker de moeite...

... maar de miserie was eraan werken altijd liggend op de grond om aan die motors te kunnen
Ik moet er gelukkig niet bij gaan liggen
 
Laatst bewerkt:
Update met enige vertraging... toch even kleine pauze ingelast vermits rug toch wel moeilijk deed. Maar nu gelukkig stukken beter.
In de bestuurderscabine moesten 2 figuurtjes komen... de bestuurder en de vader maar die hebben het helaas niet gehaald...

De onderdelen:
IMG_0912.jpeg

En dan het resultaat:
Voorwiel bestaat uit 25 deeltjes:

IMG_0989.jpeg

En nog paar fotootjes:

IMG_1010.jpegIMG_0994.jpegIMG_1009.jpeg
Randen van het dak moeten met stift nog wat bijgekleurd worden

IMG_1004.jpeg

Volgende stap is de inboedel...
 
Toch netjes in elkaar gezet. Wat is er met de inzittenden gebeurd?
 
Ziet er leuk uit. Aan de inboedel heb je nog wel wat werk als ik de boxart zie :)
 
Toch netjes in elkaar gezet. Wat is er met de inzittenden gebeurd?
Tja... gewoon verprutst... momenteel geen printer/scanner in huis en had dus geen reserve... ik vond de figuurtjes niet echt passen vooraan, nogal breed en ben toen beginnen versmallen maar dat was ook niet mooi. Had fotootje moeten maken...

@Michel... ja aan die inboedel ben ik nog even bezig.

Dank voor de fijne reacties.
 
Ik koop vaak twee bouwplaten, zo duur zijn ze niet, voor als ik een fout maak. Mijn huidig dok heb ik zelfs drie maal, alhoewel ik die ook dubbel bouw. Maar ja, achteraf heb je ook dubbele verzendkosten.
 
Ik koop vaak twee bouwplaten, zo duur zijn ze niet, voor als ik een fout maak. Mijn huidig dok heb ik zelfs drie maal, alhoewel ik die ook dubbel bouw. Maar ja, achteraf heb je ook dubbele verzendkosten.
Ja dat doe ik wel regelmatig... maar nu net even niet gedaan:winking:
 
Update met enige vertraging... toch even kleine pauze ingelast vermits rug toch wel moeilijk deed. Maar nu gelukkig stukken beter.
In de bestuurderscabine moesten 2 figuurtjes komen... de bestuurder en de vader maar die hebben het helaas niet gehaald...

De onderdelen:
Bekijk bijlage 432992

En dan het resultaat:
Voorwiel bestaat uit 25 deeltjes:

Bekijk bijlage 432993

En nog paar fotootjes:

Bekijk bijlage 432994Bekijk bijlage 432995Bekijk bijlage 432996
Randen van het dak moeten met stift nog wat bijgekleurd worden

Bekijk bijlage 432997

Volgende stap is de inboedel...
Superleuk model 👌. Alleszins, mijn tienerzonen hebben de film een jaar geleden gezien. Super film!
 
Zo deze is klaar voor mij. Vond het een fijne bouw. Het bouwverslagje posten vond ik wel wat minder... het bouwen ontspant, het posten is meer zo iets van stress. Dus weet niet of dit voor herhaling vatbaar is...maar wie weet.

Fotootjes van de inboedel:

IMG_1082.jpeg

Het voertuig geladen + kleine dio

IMG_1135.jpeg

IMG_1132.jpeg

IMG_1133.jpeg

Zeer tevreden over dit kitje... mooi tussendoortje... en nu weer verder met de rest :-)
 
Leuk kitje in een leuke setting, het is weer eens iets anders.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan