- Lid geworden
- 5 feb 2009
- Berichten
- 10.477
Tijd voor een nieuwe bouw in Normandië.
Traditiegetrouw een "green machine" en liefst iets Amerikaans maar deze maal met een kleine twist.
De Chevrolet type G7107 vrachtwagen werd gebruikt op alle fronten. Hij belandde in de USSR via het Lend-Lease programma, hetzij verpakt in kisten via de vaarroute naar Moermansk, hetzij via de Oostelijke route via Iran en dergelijke.
De kit die ik nu ga bouwen is een recente uitgave van ICM die ik bij Sturmtiger kocht voor 35,99€. Ironisch was dat ze juist een lading ICM producten binnen gekregen hadden en er stak slechts 1 dergelijke truck bij en dat werd dus de mijne zonder discussie. Waarom deze? Zomaar, ik vond hem mooi met die hoepels boven de laadruimte en hij heeft een "steel bed", een metalen laadplatform.
De doos is goed gevuld, alles in 1 zak maar je kan zien op de foto dat de stukken lijken door te buigen. Misschien te warm verpakt, ik weet het niet, maar ik behoed mij toch voor eventuele warping, mede door het feit dat het plastiek redelijk zacht is.
Maar ICM staat garant voor veel details en dat is te zien aan de instructies die heel duidelijk zijn.
Juist jammer dat er alleen Russische en de aan hen verbonden satelliet staten decals bij zitten maar de truck werd dan ook veelvuldig door hen gebruikt en het is eens iets anders.
Maar we zijn er aan begonnen en mijn vrees werd bewaarheid: er is warping op de chassisbalken.
Stage 1 is het bevestigen van de bladveren op een chassisbalk en vervolgens het samen stellen van het achterstuk met de trekhaak.
Stage 6: Verder bouwen aan de tussenstukken van het chassis.
Stage 7 - 8: Aanbrengen van de vering en andere stukken op de andere chassisbalk.
Stage 9: Samenbrengen van de beide balken en de tussenstukken. Hier komt de warping duidelijk naar voor vermits de beide balken de neiging hebben aan de voorzijde naar buiten te willen buigen.
Nu nachtje goed laten drogen ...
Wordt vervolgd ...
Traditiegetrouw een "green machine" en liefst iets Amerikaans maar deze maal met een kleine twist.
De Chevrolet type G7107 vrachtwagen werd gebruikt op alle fronten. Hij belandde in de USSR via het Lend-Lease programma, hetzij verpakt in kisten via de vaarroute naar Moermansk, hetzij via de Oostelijke route via Iran en dergelijke.
De kit die ik nu ga bouwen is een recente uitgave van ICM die ik bij Sturmtiger kocht voor 35,99€. Ironisch was dat ze juist een lading ICM producten binnen gekregen hadden en er stak slechts 1 dergelijke truck bij en dat werd dus de mijne zonder discussie. Waarom deze? Zomaar, ik vond hem mooi met die hoepels boven de laadruimte en hij heeft een "steel bed", een metalen laadplatform.
De doos is goed gevuld, alles in 1 zak maar je kan zien op de foto dat de stukken lijken door te buigen. Misschien te warm verpakt, ik weet het niet, maar ik behoed mij toch voor eventuele warping, mede door het feit dat het plastiek redelijk zacht is.
Maar ICM staat garant voor veel details en dat is te zien aan de instructies die heel duidelijk zijn.
Juist jammer dat er alleen Russische en de aan hen verbonden satelliet staten decals bij zitten maar de truck werd dan ook veelvuldig door hen gebruikt en het is eens iets anders.
Maar we zijn er aan begonnen en mijn vrees werd bewaarheid: er is warping op de chassisbalken.
Stage 1 is het bevestigen van de bladveren op een chassisbalk en vervolgens het samen stellen van het achterstuk met de trekhaak.
Stage 6: Verder bouwen aan de tussenstukken van het chassis.
Stage 7 - 8: Aanbrengen van de vering en andere stukken op de andere chassisbalk.
Stage 9: Samenbrengen van de beide balken en de tussenstukken. Hier komt de warping duidelijk naar voor vermits de beide balken de neiging hebben aan de voorzijde naar buiten te willen buigen.
Nu nachtje goed laten drogen ...
Wordt vervolgd ...