Hoofdsponsor

1/12 Ducati 1199 panigale S

Volgende keer dus de verf (AK acryl) wat verdunnen. Een leermomentje.
Als ik met de borstel verf, gebruik ik tegenwoordig een wetpallet.
Ben er heel tevreden over.
 
In het echt is het potje troebel doorschijnend plastic. Als de remvloeistof oud wordt dan wordt die heel donker zoals hieronder:



Hier met licht gelige vloeistof:

 
Je hebt gelijk Dany, dat reservoir lijkt op de foto in men eerste post zwart te zijn of in ieder geval bijna zwart.

Conclusie: ik kan het gewoon zwart maken of anders tamiya smoke eroverheen.

ducati-1199-panigale-martini.jpg


Het reservoir aan het stuur van de voorste remmen is wel doorschijnend op die foto maar je hebt deze ook in smoke uitvoering :

Front-Rear-Brake-Fluid-Reservoir-For-DUCATI-Panigale-899-959-1199-1299-V4-1100-S-R.jpg


Hoe ik het vooraan ga doen ben ik nog niet uit maar heb ik nog tijd voor.
 
Stap 9 heb ik even overgeslagen en heb stap 10 gedaan. Het betreft het achterwiel. De paddock stand heb ik ook gemaakt zodat ie rechtop kan staan en kans op beschadigingen kleiner worden.

De wielen van de martini duc zijn anders dan deze in de kit maar er bestaat een resin AM voor dus had deze besteld.
Nu is dit voor mij de eerste keer werken met resin en er was enorm veel opkuiswerk aan. Heel het wiel zat vol met flash en gietlijnen.

Na opkuisen ziet het er zo uit:



links het resin wiel en rechts het wiel van de kit.









Nu is het de beurt aan de voorvork.

Groetjes.
 
Toch wel knap en proper werk wat je laat zien .
 
Ik zat al te kijken naar de originele kit velgen (waar niets mis mee is) wat er mis mee was maar kwam gelukkig de foto van de blauwe Duc tegen waar inderdaad andere velgen onder zitten geen idee of die standaard zijn maar wel mooier :giggle:
 
This build is really looking good , nice clean building
 
Zo het is lang geleden voor een update maar hier is ie dan :)

Het betreft nummers 9, 11, 12, en 13 van het bouwplan. Ik heb niet de volgorde van het bouwplan gevolgd hier.
Volgens het bouwplan bouw je de vork en voorwiel sectie op aan de motor maar ik heb het geheel eerst apart gebouwd en dan aan de motor gehangen.

Er is 1 fout ingekropen namelijk de voorband ligt er achterstevoren op. Ik dacht dat het profiel hetzelfde zou lopen als de achterband maar blijkbaar loopt het profiel van moderne motoren aan het voorwiel in de andere richting. Ik vind het vreemd maar op mijn eigen motor is dat dus ook zo. Na wat opzoekingswerk blijkt dat te zijn voor het rolgeluid en trillingen te doen verminderen.

Maar ach, als je geen bandenkenner zijt dan valt het niet op denk ik dus ben toch al bij al blij met het resultaat.

Er is best veel werk ingekropen want de PE remschijven, het resin wiel en de vork zijn van 3 verschillende merken en dat was wat sukkelen op het mooi uitgelijnd te krijgen.

Alé, hier de foto's:

























De leidingen die zijn wat overscale maar zou niet weten waar je dunnere kan vinden. Als er dat iemand weet mag je het hier zeker neerschrijven :)
 
Laatst bewerkt:
Toch wel knap hoor zo een bolide.
 
Mooi werk Michel.
 
Stap 14 van het bouwplan is af. Dit omvat het stuur en het instrumentenpaneel en een paar leidingen.











Kan ik nu gaan beginnen met stap 15 :)
 
Goed bezig Michel volg met plezier dit project.
 
zalig om naar te kijken ik krijg ook goesting om ooit zo ene te bouwen knap
 
Merci.

Een Honda heb ik ook nog liggen Rudy :)

Coachke zeker eens doen.
 
Deze Rudi:

979409-20324-82-pristine.jpg


Ja je ziet achteraf veel niet meer, jammer maar ik hou de foto's wel bij.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan