Hoofdsponsor

Anders / onbekend Zoids Geno Breaker - Custom Version [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
En hier zijn we nog eens met een lopend project : een ZOIDS HMM kit van Kotobukiya nog maar eens.

Deze maal de evolutie van de Genosaurer (TRex type) : de Geno Breaker.

Voor diegene die iets meer willen leren over de Geno Breaker : http://zoids.wikia.com/wiki/Geno_Breaker

De kit zelf is een oudere kit van Kotobukiya en is een serieuze "over engineered" model. Er zijn verschrikkelijk veel elementen die uit onderdelen bestaan die IMO in een stuk konden gespoten worden. Resultaat is een verschrikkelijk complex geheel om te lijmen/verven/Weatheren dat het eigenlijk niet leuk meer is. Tot overmaat van ramp is de plastiek niet echt goeie kwaliteit en brokkelt af onder invloed van white spirit !!!!! Heel leuk wanneer je het ding aan het weatheren bent en je onderdeel desintegreert in je handen :( Gelukkig heb ik het meest kunnen herstellen en camoufleren, maar echt leuk is het niet.

Anyway, de kit is reeds gespoten, onder handen genomen met olieverf en moet wat filters krijgen. Zo zag het beestje er uit in het begin van de middag :

P1010007.jpg

P1010012.jpg

P1010010.jpg

Trex op een stokje :
P1010011.jpg

Ik wou een leuke variatie brengen in een eentonig schema en heb me eens laten gaan met diverse tonen blauw, bruin en rood. Hopelijk komt het goed, want er zijn een paar hele zware verschillen ôp.

Eerst een grijze filter, daarna een tan filter om af te sluiten met een donkerblauwe filter over het geheel. Tussendoor hier en daar een aantal panelen/vlakken een bruine filter extra gegeven.

En zo staat ze er nu bij :

P1010014.jpg

Er zijn geen twee gelijke kleuren :)

GenoBreaker


P1010016.jpg

En een tussenstand voor de P+ er op gaat en de decals eraan komen :

P1010017.jpg

P1010019.jpg

P1010021.jpg

P1010024.jpg

P1010031.jpg

Tot de volgende !

G.
 
Hij is terug zenne :laugh:

Geweldig idee om die verschillende kleuren te gebruiken, elk onderdeeltje springt er uit nu. Mijn brein is overuren aan 't draaien als ik naar de foto's kijk :wacko:
 
Om eerlijk te zijn zijn de foto's erger dan het echte ding, zelfs na de filters blijven de foto's vrij hard qua overgang, maar in het echt is het iets zachter, jammer, maar wie weet krijg ik ze wel eens goed op de camera, anyhow...na nog een paar filters heb ik een "squadron" kleur aangebracht. Aangezien het 'echte' model knalrood is, vond ik het een goed idee om dat kleur te gebruiken, dat plus het feit dat ik nog een aantal 'Black Widow' decals overhad van een Battletech kit was het dus vrij snel gevonden : De Zoid zal er een zijn van de Black Widows compagny.

Enkele impressies :

P1010035.jpg

P1010036.jpg

P1010037.jpg

P1010038.jpg

Ik zie zelfs nog naden op de foto die ik in het echt niet zie :(

Daarna was het tijd om wat details aan te pakken :

Armunits :
P1010039.jpg

Hoofd :
P1010043.jpg

Om daarna het geheel eens te presenteren en te genieten van een mooi beestje :

P1010044.jpg

Dan ook maar eens werk gemaakt van de kinetische wapens op dit beest :

P1010046.jpg

Met 'a little kick inside' :

P1010047.jpg

En tot zover de status !

Groeten,

G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan