Hoofdsponsor

1/10 Usmc iwojima 1945 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi gedaan !! ik ben nog steeds op zoek naar die uitvoering waar de soldaat door het water heen struint
 
Ben bang als ik er nog zou aan prutsen dat ik het helemaal ga verknoeien.

Een van je eerste opmerkingen was dat de figuur redelijk duur was voor de grote (is correct vind ik ook), heb de moed gewoon opnieuw te beginnen de figuur is het zeker waard. De dingen die ik reeds opnieuw heb begonnen passen in geen enkele vitrinekast, is natuurlijk maar een voorstel het is uw figuur en ik weet in godsnaam niet hoe men Tamiya terug van een figuur krijgt.

In mijn jeugdig enthousiasme heb ik ook ooit geprobeerd een gezicht te schilderen met Tamiya (is slecht afgelopen ook voor mij) het probleem is dat je het verdunt met verdunning die dan de laag eronder terug aantast. Nat in Nat zou een oplossing zijn maar daar droogt Tamiya te snel voor.

Voor je stoppelbaard heb je de juiste verf maar jammer genoeg de verkeerde techniek gebruikt.
Van Gogh is een goed merk met veel pigmenten, neem je penseel en neem wat uitgebloeide verf van je palet (niet uit de tube) neem een stuk keukenpapier of tekenpapier en wrijf er de verf op af tot me enkel nog een heel dunne laag ziet bij elke penseel streek bijna geen om juist te zijn. Nu brengt men de verf aan op de figuur met lichte vegen deze wrijf je verder uit tot je de onderliggende kleur in de nuance die je wilt hebben terug ziet verschijnen. Dit kan je herhalen tot je het gewenste effect hebt.

Juist je hebt me het woord verdunning niet zien gebruiken in de techniek, komt er ook niet aan te pas enkel om je penseel te reinigen eventueel.

Grtx Janattachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jeanke, is het de enamel of acrylic van Tamiya die je hebt gebruikt ?
De acrylic zou je met ovenreiniger spray moeten kunnen verwijderen, mogelijk werkt het ook voor de enamel.
Indien niet, dan kan je gebruik maken van remolie.

Mark
 
Hey Jeanke, ik weet niet tegen wat de figuur kan (is resin denk ik).
gewoon overschilderen of bijschilderen moet volgens mij ook lukken op de foto's erken ik geen strepen of onregelmatigheden, en de rest van je figuur is goed.
Maar zoals ik gezegd heb het blijft je eigen beslissing, voel je tot niets verplicht of gedwongen.

Grtx Jan
 
Hallo JM,

Het is een mooie buste met veel mogelijkheden waarmee je als schilder er veel uit kunt halen. Je hebt al diverse tips gehad en ik was benieuwd of je nog iets aan de buste gaat doen. Zo kun je bij de helm de kleuren meer naar elkaar toebrengen, begin met een basiskleur en meng die met de vlekken die je op de doos van de buste ziet, zo krijg je minder scherpe overgangen. Het gezicht kan meer uitdrukking krijgen en het is vooral durven en oefenen, de basis is er al ;)
Gr Johanna
 
Hallo,

Iedereen bedankt voor de commentaren.

@Interceptor : De tamiya verf die ik gebruikt heb is deze dat je kan verdunnen met isopropanol. Acryl verf dus denk ik (staat acrylic paint op het poje geschreven) Ga het figuurtje zeker niet in de ovenreiniger steken. Ben alleen niet echt tevreden over het gezicht, over de rest wel. Als ik hem in de ovenreiniger gooi mag ik alles herbeginnen.

@Grijze wolf : ga zeker je beschreven techniek eens uitproberen.
@Jip : Ik had in gedachten om de kleuren van de helm een beetje te faden door er een filter op te spuiten met sterk verdunde decktan. Is de techniek dat jij bedoelt de techniek zoals men soms op tanks gebruikt nl. stipjes verf van verschillende kleuren aanbrengen en die dan uit te wrijven zodat alle kleuren in elkaar vloeien ?

Groetjes
Jean-Marie
 
Hallo,

Heb proberen de techniek van grijze wolf toe te passen op zijn baard. Heb gewerkt met pure uitgebloeide niet verdunde Burnt Umber olieverf. De wenkbrauwen zijn wat aangepast in de juiste kleur. Verder heb ik de helm onder handen genomen. Heb puntjes okergeel op de helm aangebracht en die daarna uitgewreven met een met thinner bevochtigd penseel.

Groetjes ;)

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Jean heb je enkel de rechterzijde gedaan, er is een duidelijk verschil met het deel onder de neus
volgens mij mag je nog iets te veel verf genomen of iets te snel willen zijn.
Helm is al stukken beter. De stoppelbaard ook maar is volgens mij iets te donker.

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt:
@Grijze wolf : Heb foto gemaakt van de linkerkant (van vooraan gezien, eigenlijk rechterkaak )van de figuur. Zo kan je zien dat die kant ook degelijk een behandeling gekregen heeft. Je schrijft dat je de baard nu iets te donker vindt. Wat kan ik doen om dat terug te verzwakken?

Jeanke

attachment.jpg
 
Jean, de rechterkaak is goed de linker kan je met een wattenstaafje een beetje verf wegnemen droog geen verdunning gebruiken.
meerdere stokjes gebruiken, dit voorkomt floesen

1 opmerking, als ik me niet geschoren heb stop mijn stoppelbaard niet op mijn kin of in de huidplooi van mijn gezicht

Grtx Jan
 
dat klopt, je moet je baard wat verdelen over de keel en wang want overal groeit er wat haar , zo lijkt het wel wat onnatuurlijk.
zoals jan zegt voorzichtig met het gebruiken van die wattestokjes want die pluchen inderdaad heel erg, ik gebruik daarvoor van die zachte piepschuim die verpakt zit bij matriaal .
 
Baard is niet echt logisch zoals het nu geschilderd is, de meeste mannen hebben een lichte aanzet en een volle baard zoals nu dan verwacht je ook meer haren en dat is nu niet te zien. Ik zou je aanraden het over te schilderen en eerst alleen het gezicht goed te doen, baarden enzo kan altijd nog en kijk vooral bij anderen hoe ze het doen en gewoon vragen, want daar leer je ook veel van.
Succes!
Grt Johanna
 
Mijns inziens mag het gezicht ook wat vuiler. Een soldaat met dergelijke baard van enkele dagen heeft niet de kans gehad zich te wassen en dus mag niet alleen het gezicht maar zeker ook de nek vuiler gemaakt worden. Denk maar eens wat een vuil er achterblijft op de kraag van een hemd dat je 2 of meerdere dagen gedragen hebt. Vergeet ook de randen onder de ogen niet. Die man heeft zojuist een slechte tijd achter de rug en heeft vermoedelijk niet te veel slaap gehad en dat moet zeker weergegeven worden door de randen onder de ogen.
De helm moet zeker nog meer vuiler en ingekleurd (faded) worden door invloed van weer en vuil.
Het uniform moet ook vuiler, valer en zeker mat.

Ik ben geen echte figurine schilder maar als ik een baard naboots van een persoon met donker haar dan gebruik ik super verdunde Dark Prussian Blue 899 van Vallejo.
 
Hallo iedereeen,

Ben vandaag naar IPMS Hoboken geweest. Met weinig verwachtingen heb ik meegedaan met de wedstrijd in de categorie bustes. En zowaar het wonder is geschied . Heb de bronzen medaille gehaald. Derde plaats op een totaal van 9 inschrijvingen. Toch niet slecht hé

attachment.jpg

Groetjes

Jean-Marie
 
gefeliciteerd kerel !!! , toch maar even binnen gesleept
 
Een welgemeend proficiat Jean.
Voor een eerste keer kan dit zeker al tellen.
Mag alleen maar een aanmoediging zijn om de ingeslagen weg te volgen.
Proficiat.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan