Hoofdsponsor

1/1 Tamiya electric Handy drill

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guy

Well-known member
Registered
Lid geworden
24 okt 2012
Berichten
370
Hey mensen,

Dit word de korste bouw ooit denk ik ;) +- 15-20 minuten.

Namelijk: Tamiya Electric handy drill.

Op ebay voor +- 10-12 euro exl verzendingskosten.

Voor dit geld (kostprijs) is dit gewoon ''ECHT'' iets dat je MOET hebben als modelbouwer !!


We kennen ondertussen allemaal wel de onhandige dremel die tegen een snelheid draait waarvan je
al op voorhand weet, ok dit gaat serieus fout gaan.. toch proberen en dat kleine gaatje word gewoon
een kapot/gebroken/waardeloos stuk in je modelbouwkit,

dus doen we het met de hand, overlaastst met mijn velgjes ging ik al die boutjes uitboren, 6 bouten / velg x4 = jawel 24 gaatjes.. blein op mijn vingen en tegen de helft had mijn boortje een travel schommeling van 8 centimeter bij wijze van spreken, + het ging enorm traag en in de helft denk je,
had ik hier misschien beter niet aan begonnen..

Ik denk dat het wel duidelijk is wat ik wil bedoelen..
gaatjes boren is leuk (iets mannelijk denk ik ;);) )
Maar kan frustrerend zijn en is eigenlijk nooit mooi recht wegens het onmogelijk stilhouden van het menselijk hand terwijl je een draaibeweging uitvoert. (als je dit wel allemaal kan= proficiat)


Hierbij dus mijn nieuwe aankoop en bouwverslag:

Eerst een vooral hulp stukje voor alle boortjes in te steken zonder bits te moeten veranderen:
Die bovenste, onderste is ook mooi meegenomen.
attachment.jpg


De Kit zelf:


attachment.jpg

attachment.jpg


Eerste stuk bij de bouw


attachment.jpg

attachment.jpg


Paar delen verder, binnen kant compleet! :


attachment.jpg


Scheeltje dicht en Klaar !


attachment.jpg


Hoe groot is deze :


attachment.jpg


attachment.jpg



Ik ben hier echt heel content (tevreden) over: ga wel zeggen dat er in het begin een beetje veel travel opzat naar mijn mening, heb dan de bovenkant dichtgelijmt een 2 tal centimeter vlak boven de boorkop
de travel was toen weg.


Dit is de goedkoopste en meest praktische kit die ik mij heb ooit heb aangeschaft en ik vind dat je deze gewoon moet hebben, werkt op 2x AAA batterijen de gewone normale meest voorkomende batterijen.


En dat was het deze bouw is klaar !

Een AANRADER!.
 
probeer nu nog eens ? fotoalbum stond op prive.. mijn fout denk ik
 
Yep, nu zijn er foto's. Even alles opnieuw bekijken.
 
Is dat stevig genoeg en haalt dat genoeg toeren? Het ziet er zo plastiekerig uit.
 
Als je de binnenkant bekijkt zie je de tandwielen, het heeft juist veel minder toeren dan pakweg een dremel ofzo, totaal niet te vergelijken, maar meer dan genoeg om plastic, hout en aluminium te doorboren zonder enige problemen, en nog snel ook, toch weinig genoeg om iets ''niet'' kapot te doen, tenzij je echt wil he ;).

Je zou zeggen .. 12 euro en inderdaad het ziet er niet alleen plastiekerig uit het is ook voornamelijk plastik,

maar het is enorm !! stevigen sterk vind ik.

Ik spreek hier wel over het fijnere boorwerk 0.3 - 2.0 mm.
 
Laatst bewerkt:
Dan zijn veel toeren niet zo handig, daar heb je gelijk in. Als het ook door hout en alu gaat dan lijkt het me een goede aankoop.
 
Guy ,lijkt me echt een leuk stukje gereedschap, zeker doordat je het zelf moet bouwen (samenstellen), beleef je er dubbel plezier aan :) ,om daarna te kunnen gebruiken.
 
Guy, je hebt de sink-marks laten zitten man! :laugh:
 
Kan je hiermee het toerental een beetje regelen?
Of hangt het af van de druk die je op de trekker legt?
Ziet er inderdaad wel handig uit...
 
Kan je hiermee het toerental een beetje regelen?
Of hangt het af van de druk die je op de trekker legt?

Neen dat gaat niet,

Het draait tegen een laag toerental perfect voor (voor wat ik het gebruik) 0.3 - 2mm gaatjes te boren.
Er staat een lock op en een lock knop voor bits te veranderen.


indien je het eens wil zien boren, op youtube staan er enkel filmkes over.
 
Ok, maar euh hoe zit het met de paintjob, weathering, waar zijn de decals.... vind ik eerlijk gezegd geen medaille winnen hoor ;) Tjah gaatjes boren en mannen... hehe, de vrouwtjes weter er waarschijnlijk wel meer over mee te spreken dan de meesten onder ons (zonder stenen te werpen naar eventuele mannen hier er evenveel over weten natuurlijk, anders zou ik niet politiek correct bezig zijn).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan