Hoofdsponsor

1/48 TA-152 C1/R14 (Hobby Boss) [wip]

Silenoz

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
4.479
Een hele tijd geleden begonnen aan deze toen het een beetje te druk werd op het werk en ik me niet echt kon concentreren op modelbouwen. Vandaar dat ik ook vergeten ben foto's te nemen van het interieur, plots was ik al veel verder dan ik gedacht had...


een beetje geschiedenis:


De TA-152 was oorspronkelijk een dooronwikkeling van de fw-190, om zo 3 basisversies te maken:


Ta-152H: een jager voor op grote hoogte, met lange vleugels
Ta-152C: een jager voor grondaanvallen en middelhoge gevechten, met kortere/kleinere vleugels en een andere motor
Ta-152E: een verkenningsversie met de vleugels van de H-versie en de motor van de C-versie


De C-versie zou worden uitgerust met een DB-603 motor, maar door problemen met het inbouwen en de verslechterde oorlogssituatie is deze versie nooit verder gekomen dan een paar testtoestellen. Van de H-versie zijn er meerdere gebouwd (+/-45) en deze werd algemeen beschouwd als 1 van de snelste jagers met zuigermotor


de box-art:
HB_Ta152C-1_cover.jpg


de onderdelen:


HB_Ta152C-1_01.jpg HB_Ta152C-1_03.jpg


HB_Ta152C-1_04.jpg HB_Ta152C-1_06.jpg


HB_Ta152C-1_20.jpg


HB_Ta152C-1_decal_01.jpg HB_Ta152C-1_decal_02.jpg


en waar ik tot nu toe gekomen ben:


Bij de decals is de spiraal voor de spinner niet meegeleverd, dus een poging gedaan deze zelf te spuiten



attachment.jpg


en het begin van de camouflage:


Wat het zou moeten zijn:


HobbyBoss-81703-Ta-152-C-1-R14-Markings.jpg


en de basis van de camouflage:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en ondertussen staat het patroon er op de boven- en onderzijde ook op, de staartvleugel rechtsonder moet nog eens hernomen worden en op de onderkant moet er nog meer opkomen:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Impossant !!!! prachtig gespoten !!
Die scheidingslijn met dat lichtblauw, heb je die gemaakt met bleutack ? of was dat met de vrije hand ?
 
tot nu toe alles zonder afplakken gedaan. Wel gemerkt dat als je het beschermkapje die je naald van je airbrush beschermt verwijdert dat je dan veel dichter bij je model kan komen, en ook veel minder overspray hebt.. Wel opletten voor je naaldpunt
 
Die camo ziet er machtig uit Peter. Die spiraal mag ook zeker gezien worden, zeer geslaagd.

Mark
 
Bart, mijn excuses, ik zal trachten om je niet meer Peter te noemen, maar kan je niets beloven...:P :laugh: ;)
Ik ga het in het vervolg simpel houden en je bij je "nick" noemen. Dat is zeker altijd juist :D:D

Mark
 
Hey,

Bartje, knappe werken man. Is zeker geen gemakkelijke camou. We volgen..:)
 
bart , jij altijd maar klagen dan je het niet goed kan ( da spuitwerk op je model stukken )
het is wij de zouden moeten klagen bart en jij doet het dan nog op zeer kleine schaal aan toe

tom
 
Wauw ,geslaagde Camo hoor Bart ,ziet er prachtig uit! ;)
 
'k heb dit draadje gemist, sorry, maar in deze tak van de modelbouw ben ik niet thuis. Dus kom ik hier zelden op het forum. :$

Maar ik heb dit prachtig toestel gisteren live mogen aanschouwen, en ik moet zeggen, live is ie nog beter als op de foto's !

Veel succes nog !

Groeten Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan