Hoofdsponsor

1/72 Stars... Shooting and fire. [wip]

Idem als Swaken maar blijf er bij dat een wash in de panel lines en de cockpit de vliegtuigen nog meer eer zou aandoen.
 
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, maar ik heb de magische formule die voor mij werkt nog niet gevonden. Daarom dat ik deze nog even zo laat.
Ik ben nog volop aan het experimenteren met die Tamiya-potjes. Het volgende projectje heeft een ideaal test-object in de planning staan.
Hierover binnenkort meer!
 
Ik denk dat die oude Hasegawa-kitjes na het opschuren niet veel panel-lines meer hebben (want die zijn opliggend), maar eigenlijk stoort mij dat niet.

Mooi trio! Welk merk dayglo heb je gebruikt? Ik vind dat die van Revell een heel mooi effect geeft, maar heeft wel een heel vervelende consistentie en is niet makkelijk om te verdunnen. Jij hebt het er in ieder geval mooi opgekregen.
 
@Ivand, thx voor het compliment. Inderdaad, de panel-lines zijn opliggend en na wat schuurwerk schiet er niet veel meer over om verder mee te werken, maar in deze schaal is dat niet zo storend.

Voor de dayglo, leg ik eerst een matte laag oranje (ik heb nog een potje Humbrol acrylic), waarna ik de Dayglo van Humbrol gebruik. Deze verdun ik met White Spirit en schilder dit in twee laagjes erop.
Als je deze goed verdund vloeit deze nog wat uit tot een strak geheel en liggen de lagen er niet te dik op.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan