Hoofdsponsor

1/48 Sepecat Jaguar GR.1A [wip]

Wim66

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
137
Zoals jullie weten ben in net begonnen na 9 jr afwezig te zijn geweest Ik wil jullie heel graag op de hoogte gaan houden en dus hierbij de eerste foto's Het stelt niet veel voor maar meerdere zullen volgen

Jaguar%2003_zpslslud07u.jpg

jaguar%2001_zpsoculssdi.jpg

Jaguar%2002_zpskgrasxcl.jpg

Ik ga morgen verder en hoop jullie van iets betere foto' s te kunnen voorzien maar het begin is er

groet

WIm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een mooie bouwdoos, Wim. Er zit zelfs een pitje in, zo te zien. Enkele tips:
- Je gebruikt een houten penseel. Dit kan je best niet tot voorbij het metaal in het water laten komen, dan gaat het hout opzwellen.
- De schietstoel was nog niet klaar om te beschilderen want je kan nog zien dat hij uit twee helften bestond. Daarvoor kan je best schuurmateriaal bovenhalen. De bovenkant zal namelijk goed zichtbaar blijven.
- Schilder de stukjes altijd tot voorbij de rand waar je gaat lijmen tot op een plaats die niet meer te zien is. Nu heb je tot aan de rand geschilderd en hier en daar zelfs niet helemaal tot aan de rand. Zet kleine stukken vast op een stokje zodat je ze niet aan de rand vast moet houden en daar een open plekje moet laten.
- Het instrumentenbord toont een verschijnsel dat je zal moeten leren te herkennen als iets dat de producent aangebracht heeft toen hij de stukjes uit de mal duwde; die rondjes moet je dus ook opvullen waar ze aan de buitenkant van het model komen. Je vindt er waarschijnlijk nog veel meer aan de binnenkant.

Komen die projectielen er ook onder te hangen?
 
Fijn dat je een bouwverslag start, maar gelieve deze de volgende in juiste topic te starten ;)
 
Moderator

Excuses dat ik het niet op het juiste forum heb geplaatst. Ik heb gezocht maar dacht dat dit het juiste was en zal dus voortaan beter opletten.

Steven

Dank voor je tips. Vreemd genoeg heb ik nooit last gehad van opgezwollen penselen. Ik heb Vallejo en Tamiya verf als hoofd zaak Maak deze schoon en water met een paar druppels afwas middel. Om te voorkomen dat dit uitdroogt doe ik na stoppen er ene deksel op.

Maar ik heb je tips aangenomen en zal zeer zeker opvolgen. Overigens misschien moeilijk te zien maar de cockpit is al ver voorbij de schietstoel geverfd en dus heb ik daar aan gedacht

Het is best een leuke kit zonder meer maar alleen de kwaliteit valt mij tegen maar zoals ik vernomen heb is dit een oude Heller kit en uit mijn eerdere periode weet ik dat Heller niet de beste was zonder het verder af te kraken. Maar ik las dat het een nieuwe kit was dus in de veronderstelling dat de kwaliteit beter zou zijn. Ik hoorde dus dat Revell zelf zijn kwaliteiten had verbeterd en daar ging ik vanuit

Maar dank voor je tips en de rest van het verslag volgt. Vandaag even geen modelbouw vanwege andere zaken

een groet

Wim
 
Ach... Heller is zo erg niet, het wordt gewoon meestal als "Hell"er geschreven... maar hun recentste kits zijn wel de moeite...
 
Alvast goed begonnen , veel plezier :)
 
Dank voor de reacties.

We leven ons lekker uit en het is de eerste kit wie weet waar we gaan in de toekomst?? Steven inderdaad komen er zaken onder maar dan de bommen en niet dat andere spul

Wim
 
Vliegende dingen hebben niet direct mijn interesse, maar ik zie dat je al tips aangeboden krijgt ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan