Hoofdsponsor

1/36 Saturn V F1 engine cutaway plated splitversion [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou luitje hier iets nieuws , ik deze grote saturn V F1 al een paar keer in schaal 1/20 gebouw , deze versie is uit een 3D print , de designer had wat foutjes die heb ik veranderd en zal nu wel goed geprint worden .
Ik heb in deze kleine versie de turbo pomp zelf ingebouwd en de heat exchanger spiraal werk 50% erin verwerkt .
toen de pijp werken iets aangepast en daarna is een helft in echt zilver geplate en de andere kant in 24 karaats goud .

Ik moet zeggen deze kleine schaal heeft wel wat , alleen nog het spuitwerk doen met details en de base en we hebben weer iets nieuws ;)

kosten :(


6.png 003.png 002.png 004.png 005.png

Tot zover ..
 
Lees ik dat goed, is die motor 3D geprint ?*
Hij ziet er in elk geval zeer strak uit, vanwaar het idee ze goud en zilver te maken ? *Mocht je printer inkt niet op zijn, ik wil ook wel eentje :D
 
Yep lox665 , 3D geprint , ik wou eens zien hoe dat eruit kwam te zien , zeer accuraat !! waarom goud en zilver , nou die zilver is meer de richting zilver details als de echt , zoals de ringen , en de gouden is voor de ekster figuren met een dikke beurs :D
 
Ja, heel goed gelukt ze zien er echt mooi uit. Ik vind dat je de details op de matgroene motor beter ziet, maar ik veronderstel dat dat aan de foto ligt.
 
Het glimt in ieder geval wel :).
Mooi gelukt en weer zeer apart, maar dat zijn we al gewend van je.
 
De eerste keer 3D printen op het forum!
heb je er toevallig geen filmpje van gemaakt;) zou dat wel eens willen zien.

Fred
 
Nee ik heb er geen filmpie van ,, het is gedaan door shapeways , daar kun je als hobbyist terecht . met je eigen designs , en deze design is niet door mij gedaan maar door een amerikaan met wat concept fouten ,

in iedergeval heb ik de base klaar , was wel een werkje een rond mdf base voorzien van gaat , daar in een 80 mm elektrisch truntable in verwerken en dan aankleden naar thema , als het model open gewerkt erop draait kan je alles zien , alleen de glazen stolp is er nog niet .

foto,s zij iets flets , ik zal later wat buiten foto,s maken

k.png

009o.png

tot zover ..
 
Laatst bewerkt:
Het eerste diorama is klaar .

De base had ik voorzien van een gat van 80 mm waar ik een batterij turnbase in heb geplaats en die toen in paint en thema afgewerkt .
Toen de F1 engine afgewerkt met details en we hebben deze keer een kleinere versie op turntable vertikaal .

009o.png 004-1.png 005-1.png 011.png 012.png 013.png

wat buiten foto,s




014.png 016.png 017.png 025.png 019.png 026.png 028.png

http://www.youtube.com/watch?v=h0A1uvHjqQc&feature=youtu.be

nu verder met de gouden uitvoering maar dan op mini transport wagen .

037.png 038.png

Tot zover
 
Dat bladgoud dat je gebruikt... is dat het zogenaamde "boekbindersgoud" en zo ja, waar haal je dat?
 
Boekbindersgoud is ook echt goud hoor, flinterdunne blaadjes goud, nog dunner dan een sigarettenvloeitje, ik zoek daar al lang naar om een paar skulptuurtjes van me te vergulden.
 
Die kun je bij een goed lijst makerij kopen , ik heb ook gebruikt voor mijn maanlander op de poten van het landingsgestel
 
Hey Bub,

Zeer mooi en ik vermoed een kostelijk gevalletje. ;)
 
dankje kerel ,,

dit mot ik niet te vaak doen , te exspensive .
 
Het is wel de moeite waard om er wat extra geld aan uit te geven. Heel erg mooi weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan