Hoofdsponsor

1/35 RSO (Italeri)

tiger

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 mei 2015
Berichten
266
beste mede modelbouwers.
hierbij ga ik eindelijk nog eens een topic starten. het is een nieuw/oud topic. wat ik hiermee bedoel is dat ik hier gebruik ga maken van mijn RSO die ik eerst wou gebruiken in een vorig diorama waar dan uiteindelijk de horch is terecht gekomen. en eenmaal dat diorama af was heb ik zitten denken wat ik met de RSO kon doen en dit is dan het idee geworden.
attachment.jpg

attachment.jpg

er is inderdaad al het een en het ander aan gebeurd. en door omstandigheden niet echt veel tijd gehad om dit topic in gang te schieten.
dus dat is dan hierbij gebeurt. ik ga proberen om nu iets vaker foto's te maken van het diorama en deze dan ook te posten.

tot de eerst volgende update

Grt Tiger
 
Mooi idee zo te zien ;)
Is die muur gemaakt uit balsa foam?
 
Aan de kleur te zien wel :)
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Veelbelovende scene inderdaad. Ik zie dat balsafoam regelmatig passeren in threads...blijkt wel een dankbaar product te zijn om mee te werken.

Cheers
 
balsa foam is inderdaad wat mij betreft een goed product. het is wel de eerste maal dat ik het gebruik maar ik vind het nu al beter dan het architectenkarton wat ik eerst gebruikte. de grijze kasseien zijn gemaakt met architectenkarton.

Grt Tiger
 
Goed begonnen Tiger, we volgen lekker mee!
 
UPDATE:

gisteren nog wat verder gewerkt aan het huis. eerst heb ik het voorzien van een dak met de nodige houten latjes.
attachment.jpg

daarna heb ik de dakbedekking(leien) gemaakt. dit zijn stukjes styreen plastic ( evergreen )van 1,6 cm op 0,8 cm die gesneden zijn uit een vel van 0.25 mm dik.
attachment.jpg
attachment.jpg

eenmaal het dak af was heb ik het huis voorzien van de nodige ramen.
attachment.jpg

op naar de volgende update.

Grt Tiger
 
Alles ziet er netjes uit.
Maar moet er in het grote raam geen tussenstuk gezet worden? Of komen de twee delen er in?
Ja dak (leien) zijn mooi, maar deze had je goedkoper kunnen maken in karton ;)
Ben benieuwd naar de volgende update :)
 
bedankt mannen
@ beyond: de 2 delen komen inderdaad in het grote raam, wat eigenlijk de omlijsting voorstelt. maar er moet inderdaad nog een klein stijltje voorzien worden waar de ramen tegenaan komen als ze dicht zijn.
wat het dak betreft: de reden dat ik voor evergreen gekozen heb is dat karton de eigenschap heeft van als je het schildert dat het krom trekt door het nat van de verf. en goedkoper dat valt nog te zien, dit dak heb ik gemaakt voor ongeveer 1,10 euro. dat vind ik toch vrij goedkoop. :)
 
Het is inderdaad niet veel geld :8
Het krommen van karton kan je tegengaan door het eerst in te smeren met verdunde houtlijm ;)
Maar doe gerust verder, ziet er al goed uit ...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan