Hoofdsponsor

1/72 Revell thunderbolt P-47-D. [wip]

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Zo we gaan lekker aan de slag met deze mooie zware jongen die ik kado kreeg van het vrouwtje he.
Eerst de boxart.
attachment.jpg
Leuke decals zitten er bij dus zo gaat ie worden.
attachment.jpg
De gietraampjes die reeds werden gewassen
attachment.jpg
Het bouwplannetje erbij,een heel eenvoudig boekje.
attachment.jpg
Niet veel uitleg en veel nrs zo te zien lol
attachment.jpg
En dan uiteindelijk het velletje decals.Twee mogelijkheden zo te zien,dat word eerst wat opzoeken dus,tot later voor meer info.
 
Veel plezier met deze Patje.
 
Good luck met de build Doomwad..nice kitje..!!!

Grtz yves,
 
O jee dat type polystyreen daar is de motor van m'n Krupp ook van gemaakt, ik kijk er nu net tegenaan. Als je dingen moet gaan weghalen of zo, is het het vervelendste materiaal om mee te werken.

Voor de rest, veel plezier en succes gewenst. Begrijp ik goed dat je de box art gaat volgen? In dat geval, waarmee ga je de staalplaten maken? Indien Alclad, dan kun je eens kijken in dit topic voor enige overpeinzingen betreffende het realistisch krijgen van het staal.
 
Waar je het metaal mee gaat bekleden: een laagje verf of bare metal foil of poeders of..?
 
Roy eerlijk gezegd weet ik het nog niet,want met folie bekleden deed ik nog nooit en met poeder.....nee ook niet dus.
Daar ga ik eens mijn kop over breken tijdens de bouw.
Maar ok ik zie wel wat me best ligt dan ;)

Even wat info zetten over Capt.Milton Orville Thompson die deze thunderbolt vloog.

attachment.jpg
Het toestel zag er zo uit volgens de opzoeking die ik deed en zo zal deze worden gebouwd en geverfd.

attachment.jpg
Dit is dan Capt Milton Orville Thompson de man die deze mooie thunderbolt vloog.

Bio en history:Bron wikipedia.
 
Heel mooie kit van de P-47 - voornaamste probleem: de "poten" van het landingsgestel zijn een beetje te kort.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan