Hoofdsponsor

1/24 Revell 69 Corvette Coupé [!]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

B-art

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
202
Ondanks het feit dat ik al een tijdje geen eigen werk meer heb gepost ben ik wel al redelijk ver gevorderd met deze:

RR7192.jpg

Omdat mijn vrouw droomt van ooit in een Corvette Stingray rond te toeren, ben ik alvast begonnen met het model op schaal te maken...

De kleurstelling is volledig haar keuze, al kan ik me er wel in vinden.

P1000335.jpg

P1000333.jpg

De kleur komt uit een spuitbus van de Brico, genaamd "Trendy Specials - Metallic Star Purple". De kleur op zich was wat te licht naar haar goesting, daarom heb ik het model eerst voorzien van een laag glanzend zwart. Deze fungeert als donkere onderlaag, hetgeen het paars een donkerdere tint geeft.
Ik ben zeer tevreden over deze spuitbussen en aangezien ze aan 50% stonden afgeprijsd heb ik een paar verschillende kleuren in de kast staan voor toekomstige projecten...

Al het chrome van Revell werd afgeweekt in een badje dikke bleek en opnieuw gespoten met Alclad over een laagje glanzend zwart.
De raamstijlen werden voorzien van bmf en, samen met de uitstekende decals, gesealed onder een paar lagen gamma vernis.

Voor het interieur wilde ze graag bruin leder
Dit is Tamiya acryl, aangebracht met de airbrush, gecombineerd mùet zwart zijdemat om het bruine wat te doorbreken.
Hier en daar een chrome accentje en bruine interieurvlokken maken het geheel af.

Het interieur is gebaseerd op deze foto's:

_0705_08_z1969_l71_corvette_roadstercenter_console.jpg

vemp_0705_05z1969_l71_corvette_roadsterinterior.jpg

Dit is wat ik ervan gemaakt heb:

P1000326.jpg

P1000327.jpg

Het motorcompartiment werd gespoten/geverfd in oranje en aluminium, voorzien van wat bekabeling en smoke en staat reeds gemonteerd op het chassis.

P1000323.jpg

P1000322.jpg

Wat de velgenkeuze betreft zijn we nog niet in overeenstemming.
De vrouw kiest voor de eerste optie, ikzelf twijfel nog wat tussen de andere keuzes:

P1000346.jpg

P1000344.jpg

P1000340.jpg

P1000342.jpg
 
Ziet er al goed uit.
Ik zou voor de 2de set velgen gaan.
Hoe is de pasvorm van deze kit? (ligt hier ook nog in mijn stapel)
 
mm ik zou toch voor de laaste set gaan
voor de rest ziet hij er al in orde uit
 
Bedankt voor de reacties.

Wat een speedbuild zeg.

Niet echt hoor. ik ben er al een tijdje mee bezig maar heb besloten om er toch nog een klein verslagje van te maken.

Hoe is de pasvorm van deze kit?

Tot dusver lijkt alles uitstekend te passen. Ik was zodanig tevreden van deze kit dat ik er meteen een tweede bijgekocht heb.

De kit kan je bouwen in de originele uitvoering of de "California wheels" versie zoals afgebeeld op de doos. Met die spuuglelijke decals en de grote velgen.
Er zitten 2 verschillende motorkappen en 2 sets identieke achteruitkijkspiegels, een extra set originele velgen + een uitlaatsysteem dat je niet nodig hebt, in de doos. Ik heb gekozen voor de "Baldwin Motion" motorkap i.p.v. de originele, afgebeeld op de doos.
Revell heeft blijkbaar de originele doos genomen, er een paar extra gietramen aan toegevoegd om er deze kit van te maken.
Om de originele kit te bouwen mis je echter de banden en de sideskirts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan