Hoofdsponsor

1/25 Revell '62 Shelby Cobra 289

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
OOB
BOUWBUDGET
Enkel wat ik in huis heb van materiaal.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.489
Dag beste vrienden, ik begin werkelijk te denken dat er iets mis is met me... nu ja dat weet ik eigenlijk al heel lang maar goed dat ginder gelaten...
Ik ben al jaaaaaren geen autobouwer meer (ik denk dat ik deze periode zich nog in de vorige eeuw bevond), en behalve een door tragische omstandigheden afgeblokte bouw tijdens een groepsbouw enige jaren geleden, meen ik me slechts één afgewerkt autootje te herinneren van enkele weken geleden.

En toch... ziehier alweer een nieuw projectje met als motto "gebruik wat je in huis hebt".

IMG-0953.jpg


Zoals je kan zien is ook deze op een amerikaanse schaal (1/25), wat ik wel gek vind, bij de vorige bouw (Revell '58 Chevrolet Corvette Roadster) kon ik dit nog begrijpen omdat het toen om een oudere reboxed Revell USA ging, deze kit lijkt echter helemaal nieuw (staat overigens ook op de doos, en ik geloof het nog ook).
IMG-0957.jpg

IMG-0958.jpg

IMG-0956.jpg

Alleen de keuze voor grijs plastic tegenover het oude witte is een hele verbetering. Wanneer ik wit plastic in kit zie denk ik altijd dat de fabriekant iets wil verbergen voor me.
Ondertussen is de motor alvast klaar (ja, echte die-hard carmodellers zouden er nog kabels op aanbrengen... ik dus niet omdat alles toch netjes onder de motorkap zit).

En de body staat ook netjes te drogen in zijn metallic blue jasje van Tamiya, hierbij wil wel even opmerken dat ik bijna nooit de stukken afzeep, maar bij deze kit bleek dit dus wel degelijk nodig te zijn.
IMG-0959.jpg


Wordt alweer vervolgd...

PS: Onderdeel A21 was veel te groot en heb ik vervangen door een stukje sprue (wordt toch niet gezien).
 
Dat is een beest van een auto 3.8 sec van 0 naar 100km/h een echte raket was van van oorsprong een doodgewoon goedkoop Engels sportkarretje tot ene Carrol Shelby zich aangetrokken voelde en er in eerste instantie een vrachtwagen motor inbouwde want in die tijd waren er niet zoveel diesels in Amerika daarom
Dany een geweldige auto , heb hem ooit 1 x in Zolder weten koersen ik denk in 1967 , lawaai oorverdovend maar een en al spektakel maar spijtig genoeg uitgevallen
Tegenwoordig vragen ze er miljoenen voor voor een echte Cobra
Voor mij een " dream car "
Succes ermee
Marc
 
Veel plezier ermee. wit plastic heb ik ook niet graag maar in veel US dozen zit dat.
 
Dag beste vrienden, ik begin werkelijk te denken dat er iets mis is met me... nu ja dat weet ik eigenlijk al heel lang maar goed dat ginder gelaten...
Ik ben al jaaaaaren geen autobouwer meer (ik denk dat ik deze periode zich nog in de vorige eeuw bevond), en behalve een door tragische omstandigheden afgeblokte bouw tijdens een groepsbouw enige jaren geleden, meen ik me slechts één afgewerkt autootje te herinneren van enkele weken geleden.

En toch... ziehier alweer een nieuw projectje met als motto "gebruik wat je in huis hebt".

IMG-0953.jpg


Zoals je kan zien is ook deze op een amerikaanse schaal (1/25), wat ik wel gek vind, bij de vorige bouw (Revell '58 Chevrolet Corvette Roadster) kon ik dit nog begrijpen omdat het toen om een oudere reboxed Revell USA ging, deze kit lijkt echter helemaal nieuw (staat overigens ook op de doos, en ik geloof het nog ook).
IMG-0957.jpg

IMG-0958.jpg

IMG-0956.jpg

Alleen de keuze voor grijs plastic tegenover het oude witte is een hele verbetering. Wanneer ik wit plastic in kit zie denk ik altijd dat de fabriekant iets wil verbergen voor me.
Ondertussen is de motor alvast klaar (ja, echte die-hard carmodellers zouden er nog kabels op aanbrengen... ik dus niet omdat alles toch netjes onder de motorkap zit).

En de body staat ook netjes te drogen in zijn metallic blue jasje van Tamiya, hierbij wil wel even opmerken dat ik bijna nooit de stukken afzeep, maar bij deze kit bleek dit dus wel degelijk nodig te zijn.
IMG-0959.jpg


Wordt alweer vervolgd...

PS: Onderdeel A21 was veel te groot en heb ik vervangen door een stukje sprue (wordt toch niet gezien).
Origineel was dit model van Monogram, vandaar de 1/25 schaal ( quarter scale ) .
Bestaat dus al vele jaren maar toch een goed model. Mooie verf . Willy.
 
Origineel was dit model van Monogram, vandaar de 1/25 schaal ( quarter scale ) .
Bestaat dus al vele jaren maar toch een goed model. Mooie verf . Willy.
Sorry, hier ben ik mis betreft Monogram. De kit die ik heb is van Monogram op schaal 1/24 maar is een Cobra. 427 S/C .Deze kit dateert van 1988 en de kleur van de plastiek is metallic blauw ( Metalflake ). Willy.
 
Oh Willy er zijn zoveel kopieën gemaakt dat men op den duur het niet meer weer he
 
Machtige machines. Enkele jaren geleden heb ik hier in Normandië eens een groep replica’s bijeen gezien en voornamelijk gehoord, iets wat je niet meer vergeet. Hun foto’s moeten in één van mijn verslagen staan.
 
weet ik wel , ze hebben toch iets speciaals he die monsters
Nu heeft Chevrolet een tegenaanval gedaan met de " Cheeta " maar is wel geflopt ze zat gewoon bovenop de achterwielen wat zeer onaangenaam maakte om te rijden er rijden nog maar een handjevol van die Cheeta's
 
Mooie auto en wat een strakke kleur die er gewoon geweldig goed bij past.
 
Voor de mensen die de tegenhanger van de Cobra niet moesten kennen hier de cheeta
201948_Front_3-4_Web.jpg201948_Rear_3-4_Web.jpg
 
De cheeta kende ik niet. Mooi ding wel.
 
ik heb vroeger in Antwerpen in de Wolstraat slot racing gedaan en zonder het te weten was dat mijn race wagen ik denk zelfs dat ik hem nog ergens heb liggen '
De auto was in het echt moeilijk te besturen zelfs gevaarlijk zoals je kan zien dat de chauffeur boven de achterwielen zat
 
Eerlijk gezegd vind ik die Cheetah echt niet mooi, het lijk meer een karikatuur van een Jaguar E type.
 
Beste mensen, tot mijn spijt moet ik melden dat deze Cobra het tijdelijke voor het eeuwige heeft ingeruild en de rest van de eeuwigheid zal slijten als bron voor kitbash en ander kanibalisme... ><
 
Spijtig om lezen, zag er nochtans goed uit.
 
Was anders al mooi gespoten in een knappe kleurtje.
Tegen uw zin iets maken moet ge niet doen want dat werkt toch niet.
Hop naar het volgende.
 
Spijtig dat dit project een vroegtijdig einde kent. Zag er nochtans niet slecht uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan