Hoofdsponsor

1/72 Replay (vervolg). [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Een tijd geleden heb ik de vraag gesteld wat te doen met de boomstronk van Replay. Er zijn vele toffe voorstellen gekomen en het is iets geworden met dozen die tussen de voorraad liggen.
Hieronder een foto van alles:

attachment.jpg

Het zullen in feite 2 kleine dio's worden met telkens een tank en een Duitse soldaat die zich overgeeft. Er rond komen wat battlefield accessories. Eigenlijk wil ik twee dezelfde dio's maken maar dan van de Eerste en de Tweede Wereldoorlog.
Ik had gedacht om de Eerste Wereldoorlog onderaan te zetten en de Tweede dus bovenaan. Lijkt dat een goed idee?
 
Begonnen met de Churchill tank.

Na een tijdje 1/35 te hebben gebouwd is het bouwen van een tank schaal HO/00 een beetje een gepriegel. Maar het komt goed, ik voel het. Ondertussen liggen de andere projecten voor diverse redenen stil.
 
Ik ben benieuwd man.
Klinkt interessant.
Zelf zou ik wel de volgorde veranderen.
WWI boven en WWII beneden en om de volgende redenen.
Onze leesrichting is ook van boven naar beneden en van links naar rechts.
Om deze redenen hebben we allemaal onbewust de neiging om alles vanboven naar beneden en van links naar rechts te bekijken.
ierdoor dus als je WWI boven zet en WWII beneden kijken we onbewust chronologisch naar je dubbel dio.
 
Dat klinkt inderdaad veel logischer. Je hebt gelijk Buzzy.
 
Idd, Buzzy heeft een punt: de tijdslijn loopt van het prille begin tot heden van links naar rechts, dus logischerwijs van boven naar onder.
 
Yep ik ga ook akkoord met Buzzy maar het voornaamste idee van de dio vind ik top!
Good luck!

Thierry
 
:angryfire: Ja hoor, het is weer zover. Het blijkt onmogelijk te zijn om de bouw van een tank tot een goed einde te brengen. Daarom zal de planning moeten herzien worden in verband met de bouw van het replay-project. Iets zonder tanks dus.
Tips en ideeën zijn welkom!!!
 
Als je er persé een voertuig ofzo iets op wil zou ik zeggen: een vliegtuig of mss een soort jeep of ambulance, dat is mss wat kleiner.
RPM bvb heeft er een paar:

attachment.jpg
attachment.jpg

Versies van deze twee uit WO2 op 1/72 vind je zonder probleem, maar dan zou ik gaan voor de Doge "beep" of commandcar en de Dodge ambulance.
 
Veel succes MrArtex een boeiend ontwerp..! Eentje die mijn aandacht heeft...!!
Veel succes...!
Die vooertuigen van WOI zijn wel top vind ik,heb persoonlijk die ambulance.

Grtz yves,
 
Ben benieuwd wat er zal uitkomen...

grt Nicolas
 
Die Ford T ambulance lijkt me een mooi onderwerp. Wat is de opvolger uit de Tweede Wereldoorlog daarvan?
 
He ik had juist toevallig die T-Ford ambulance op het oog voor de aanstaande groepsbouw. Als we 'm allebei bestellen kunnen we hem eventueel tegelijkertijd maken en leren van elkaars fouten / tips geven e.d.
 
Nu indien er iemand voor de Ford T Ambulance zou gaan zou ik aamraden voor 1/35,hebzelf 1/72 en qua bouw stelt dit eigenlijk niet veel voor,de bouwplannen zijn afgebeeld op de achterkant dus is weinig omvattend.
Ieder beslist da natuurlijk zelf zal anders vandaag eens proberen om er een foto van te posten!
Deze reactie kon evengoed bij de topic van "de GB tot 11/11/2018"gezet worden maar kon nie kiezen:wub:

Grtz yves,
 
De Ford "T" ambulance is de meest bekende uit WO1, deze uit WO2 is de Dodge WC-54:

attachment.jpg

(Mocht je voor deze gaan en heb je die kleine tractor niet nodig wil ik die wel van je overnemen):D
 
Zoals beloofd...
attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
De kans is zeer groot dat het inderdaad een ambulance zal worden op het replay diorama. Het zal wel schaal 1/72 moeten zijn want die blok is niet zo heel groot. In de loop van de week eens kijken om die twee ergens te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan