Hoofdsponsor

1/24 Porsche 911 GT1 (Tamiya)

Schaal 1/24 - 1/25
P

ParaDragon

Guest
hoi,
Hier mijn model van de porsche 911 GT1 van tamiya.
pasvorm was over het allegemeen redelijk goed maar decals wren echt fragiel.
dus de decals ingesmeerd met liquid decal film. laten drogen en erop gehangen.
jammer genoeg is die op achterkant alsnog mislukt.
op de foto's zie je het niet goed maar er is een reactie geweest tussen de decals en de clear.
ik spuit de verf en clear van tamiya dus kan daar normaal niet aan liggen.
is er iemand die weet waardoor het komt en mij kan helpen om dat te voorkomen?

maar nu de foto's:
PICT0983.jpg
PICT0984.jpg
PICT0985.jpg
PICT0986.jpg
PICT0989.jpg
PICT0987.jpg
PICT0988.jpg

groeten, Joachim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Joachim, het reageren van de clear zelfs met de "eigen" verf van Tamiya heeft volgens mij te maken met de solventen die gebruikt worden in de clear.
Heb zelf al tot mijn grote ontzetting hetzelfde moeten ondervinden, door iets te gretig te werk te gaan en iets teveel "clear" te spuiten dat er een reactie ontstond.
Nog een mogelijkheid is, het reageren van de "clear" met de liquid decal film, niet voor de hand liggend maar niet onmogelijk.
Voor het overige mooi afgewerkt model, jammer wel van de decal. Ga je deze nog herstellen ?

Mark
 
Ziet er mooi uit.

Er zijn een paar dingen die wat aandacht kunnen gebruiken. Op de bodemplaat zijn een aantal cirkels te zien die het gevolg zijn van het gieten (in de mal zitten ronde metalen pennen die het plastic uit de mal duwen - deze pennen heten uitstoters - en die laten de ronde cirkels achter) die dicht geplamuurd mogen worden.
Het schilderwerk van de vering is altijd moeilijk, maar het is mogelijk om de vering zelf te maken waardoor het schilderen een stuk makkelijker wordt.

Tamiya clear is een onbetrouwbaar produkt, de ene keer werkt het wel goed, een andere keer niet. Als ge liquid decal film gebruikt (ik veronderstel dat het van Microscale is ?) is het beter om ook de glansvernis van Microscale te gebruiken.

Wat bedoelt ge met fragiele decals ? Vallen ze uit elkaar als ze in contact komen met water ? Of "krullen" ze als ze in contact komen met water ?
 
ze deden eigenlijk beiden. sommige vielen uit elkaar bij het gewoon van decal papier schuiven en anderen krulden gewoon op
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan