Hoofdsponsor

1/24 Peugeot 207 S2000 - Freddy Loix - Ypres Rally 2009 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Rocknrolla

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 feb 2014
Berichten
380
Tussen de grote werken aan de Evo X heb ik besloten om nog een ander project te beginnen.
Ik was er eigenlijk van afgestapt om meerder builds tegelijk te gaan doen omdat er anders op den duur veel te veel onafgewerkte bouwdozen in de kast komen te liggen.

Maar goed, even over de auto zelf dan.
De opvallende decoratie komt er door een scholenwedstrijd. Elke deelnemende school mocht een ontwerp inleveren en de uiteindelijke winnaar stond dan op de wagen in de Ieper rally van dat jaar.
Freddy Loix stond tot op 4 Kp's van het einde op de eerste plaats maar werd alsnog ingehaald door Kris Meeke die 0.8 seconden voorsprong had.
Het werd dus nog spannend op het eind tot Loix uiteindelijk nog lek reed en zo de winst uit handen moest geven aan Meeke.

Het zal geen makkelijke klus worden aangezien het toch best groten en ook veel decals zijn die aangebracht moeten worden. Maar we zien wel hoe ver we komen. Ik heb nog decals zat voor de 207 dus geen nood :P

28h1rer.jpg

11vsa6a.jpg

Om dit tot stand te brengen gebruik ik de Belkits Peugeot 207 S2000. (Leuk detail, de bouwdoos is gebaseerd op de winnaar van de Ieper rally 2009 en is dus degene die Loix verslagen heeft dat jaar)

2a9wun4.jpg


Decalsetje komt van Colorado. Dit merk heeft een twijfelachtige reputatie en zou al eens durven zijn decals uitvergroten waardoor die niet meer passen. Maar daar komen we vanzelf wel achter.

wb2nsz.jpg

Een klein begin werd gemaakt door de carrosserie schoon te maken, op te schuren en in twee kleuren te zetten.
Mijn grootste zorg was, de twee kleuren die in elkaar lijken te lopen in het midden maar met de airbrush viel dat goed mee.

Mijn camera doet het nog niet dus moet ik het helaas nog even doen met telefoon foto's..:dry:

314f29t.jpg

e03fhu.jpg

6hix6t.jpg

Er werd ook al een laagje vernis over gespoten en dus kan alles beginnen uitharden nu.
Als het goed is zou ik eventueel volgend weekend al kunnen beginnen decallen. Ben benieuwd :D
 
ga ik zeker volgen :) ik heb hier nog zo'n Peugeot van Belkits liggen :)
 
Ziet er veelbelovend uit Cedric is knap gedaan
Marc
 
O hello, deze ga ik wel volgen.
Nog niet veel mensen die deze hebben gebouwd. hopelijk lukt het met de decals, want jah colorado heeft idd zijn reputatie :laugh:

Komt wel goed.
 
Alvast een mooi begin van het spuitwerk van de body !

Zelf was ik ook aanwezig in 2009 bij de Ypres Rally waar Meeke, die editie "Fast" Freddy nipt overwon.
Heb ook nog foto's van beide heren hun wagens, indien je interesse hebt , geef je maar seintje ;)

Was trouwens het laatste jaar dat Loix met Peugeot reed, vanaf editie 2010 kwam hij met z'n Škoda Fabia aan de start hé
 
Foto's zijn altijd welkom Filip, kun je nooit genoeg van hebben. :)

In 2010 en 2011 reed hij inderdaad met een Skoda maar in 2012 reed hij nog een keer met een Peugeot 207.
Sinds toen is het altijd een fabriekswagen van Skoda geweest.
 
Foto's zijn altijd welkom Filip, kun je nooit genoeg van hebben. :)

In 2010 en 2011 reed hij inderdaad met een Skoda maar in 2012 reed hij nog een keer met een Peugeot 207.
Sinds toen is het altijd een fabriekswagen van Skoda geweest.

Precies in 2012 reed hij met Peugeot de Ypres Rally ,met als co- pilote Laura Vanneste;

attachment.jpg

attachment.jpg

Bron; eigen privéfoto's.

Zal de andere foto's in PB doorsturen ,om je bouwtopic niet vol te spammen met foto's :)
 
Dat was hem inderdaad.. En voor die auto zijn recent ook de decals uitgekomen.. Dus wie weet komt die er ook nog eens in de toekomst.
Foto's mogen inderdaad via een pb doorgestuurd worden. In ieder geval al heel erg bedankt op voorbaat.
 
Peiper, als je nog zo foto's hebt van Peugeot's, mag je ze ook altijd pm'en of ze via FB sturen ;)
 
Dat was hem inderdaad.. En voor die auto zijn recent ook de decals uitgekomen.. Dus wie weet komt die er ook nog eens in de toekomst.
Foto's mogen inderdaad via een pb doorgestuurd worden. In ieder geval al heel erg bedankt op voorbaat.

Graag gedaan ;)


Peiper, als je nog zo foto's hebt van Peugeot's, mag je ze ook altijd pm'en of ze via FB sturen ;)

@ Jordi, zal ik zeker nog doen voor je makker (probeer morgen) geen probleem ,doe ik terug via " We Transfer " ;)


Post alleen nog deze 2 foto's van Loix en Meeke van de 2009 Ypres Rally, omdat het te maken heeft met de bouw van je wagen nu :) , andere foto's zijn al verstuurd via PB.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Leuke wagen.
De kleuren zitten er in ieder geval goed op.
Ben benieuwd naar decals of ze passen.
 
De decals passen vrij goed eerlijk gezegd. Morgen als het wat mooi weer is, zal ik wat buitenfoto's nemen van de body die ondertussen volledig gedecald is :D
 
Game over met deze.. Nadat ik deze volledig gedecald had, waren de decals de volgende dag aan het scheuren.
Blijkbaar moet je er meteen vernis over zetten om dit tegen te gaan.

Er rekening mee houdend dat ik alles samen zo een 6 uur gedecald heb aan deze met ongeveer 5u45 minuten gevloek, heb ik besloten om er ook niet opnieuw aan te beginnen.
De verf gaat er binnenkort af en een andere versie zal gebouwd worden.
Maar nu kan ik me wel volledig op mijn nieuwe project gaan storten.
 
Dat is jammer, de verf was mooi gespoten en het zag er veelbelovend uit...
Weet je al welke versie je er nu van zal maken?
 
Oei, dat is jammer om te horen, al dat werk voor niets maar je kan tenminste het model nog hergebruiken.
 
wow das spijtig.
Ik was vandaag nog aan het kijken voor de decals van colorado van ken block.
maar ik kon enkel maar negatief commentaar vinden van colorado. pasvorm zou ook een dikke fout zijn.
en nu decals die scheuren als je niet meteen lak over legt pff. denk dat mijn plan ook nie ga doorgaan dan.

benieuwd naar de 2de versie.
 
Wat ik er nu van ga maken weet ik nog niet. Zoveel decals liggen voor deze, dat de keuze moeilijk is.
Misschien gewoon zoals hij op de doos staat, kan ook nog altijd.

Het zal sowieso niet voor meteen zijn want er komen eerst een paar rallywagens van Valentino Rossi op de werkbank. :D

Rebelish: Colorado staat er om bekend dat ze zo heel af en toe een livery die al op 1/43 bestaat, uitrekken naar 1/24.
Hier gebruiken ze geen model voor om passend te maken en rekenen er gewoon op dat ze wel passen.
Daarom zijn die decals ook altijd vrij goedkoop van hun.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan