Hoofdsponsor

1/700 Operatie Torch (Tamiya)

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenVD

Well-known member
Registered
Eind vorig jaar begon ik nietsvermoedend aan een 1/700 kitje van HMS Rodney. Het bleek een waterlijnmodel van Tamiya te zijn. Ik moest dus een waterdiorama maken en vond voor zo'n klein bootje niet meteen een passend kader. Daarom heb ik er nog een schip bijgehaald, de HMS Duke of York van Revell, en een historisch moment gezocht waarop de twee samen in actie waren. Dat bleek operatie Torch geweest te zijn, de landingen in N-Afrika op eind 1942. Ik had ook nog een oud Revell model van een destroyer, dat ik opgekalefaterd heb tot HMS Tartar. Tenslotte is alles op een groot fotokader geplaatst waar ik een wateroppervlak van gemaakt heb. Hier zien jullie een paar foto's van het eindresultaat.

DSCN4335bis.jpg

DSCN4337bis.jpg

DSCN4338bis.jpg

DSCN4343bis.jpg

DSCN4344bis.jpg

DSCN4345bis.jpg

DSCN4346bis.jpg

DSCN4351bis.jpg

DSCN4353bis.jpg

DSCN4354bis.jpg

DSCN4355bis.jpg

Het plan is om ermee op beurzen te verschijnen.

Prachtig hoor!
Wat ik een klein beetje mis is de golven/schuim van de schroeven achter de schepen...
Maar toch prachtig gemaakt ;)

Een heel mooi dio, maar toch moet ik Beyond bijtreden... achter de varende schepen is te weinig golfslag en mss is de kleur van de zee iets te blauw, maar dat kan aan de foto liggen.
Toch een mooi geheel, proficiat!

Het wateroppervlak is gemaakt door op een fotokader een stuk aluminiumfolie te kleven waar golven in voorgevormd zijn. Dat is volledig overgoten met Vallejo Still Water. Daarover zijn lagen blauwe, groene en zwarte ecolineverf gelegd, door het Still Water wordt dit niet afgestoten. Om te zorgen dat het blijft hangen, is daaroverheen een laag p+ gelegd. Dan pas zijn de schepen vastgezet met transparante silicone voor een realistische boeggolf. Daarmee zijn ook de golven opgehoogd die reeds in het folie zaten. Tenslotte is voor het schuim Vallejo Foam&Snow gedrybrushd met staalwol. Kijk ik naar het diorama binnenshuis, dan valt de hekgolf toch wel op. Vinden jullie dat het er dikker op moet? Vergelijk maar eens de volgende twee foto's, eentje van mij over een van IWM en dan een echte uit de operatie. Daar weten we wel de snelheid niet.

DSCN4337ter.jpg

seafire-hms-furious-operation-torch-767596.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan