Hoofdsponsor

Nu beschikbaar: Gator's Grip Glue

Test ziet er goed uit :)
Nu zou ik willen vragen of je eens wil testen of je veel kracht moet zetten voor het balletje er af geraakt?
En ik ben ook wel benieuwd of je met deze lijm PE op PE kan lijmen en of de verbinding dan ook sterk is? (ik vraag mij dus af of grote PE onderdelen sterk verlijmd kunnen worden?)
 
het balletje zelf kon ik er met ietwat kracht wel weer af krijgen, de lijmrest lijkt flexibel te zijn maar vrij goed vastgehecht aan het hout. Ik denk dat een grof oppervlak waarschijnlijk sterkere hechting zal hebben. Ik zal eens kijken of ik twee stukken PE aan elkaar kan lijmen, die ik eerst met schuurpapier bewerkt heb.

Ik heb gemerkt dat lijmresten heel gemakkelijk te verwijderen zijn als je een stukje wil herdoen bv. altijd handig, ik weet hoe vervelend dit altijd was met CA lijm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze jammer genoeg al staan en had echt deze van roy gewild, mijn flesje moet je dus niet meer meebrengen.
 
Geen probleem lightair, ik breng gewoon de ganse boel mee, flesjes genoeg voor iedereen ;)

Ok volgende test is ondertussen in gang gestoken, het eerste wat me opvalt is dat ik met gemak lijm kan aanbrengen op de rand van een stukje PE, en nadien gewoon recht op een ander PE oppervlak kan zetten. Plaatje valt niet om, best handig.

zPcGBhu.jpg

met een beetje water en een fijn penseel heb ik de lijm mooi kunnen verdelen langs de rand van het stukje PE.

2Jfeskt.jpg

achterkant

8gMEld0.jpg

nu laat ik dit een uurtje of twee drogen en kijk ik hoe stevig dit is.
 
bij de PE zie ik het niet goed, maar heb je dat 2e stukje op z'n zijkant vastgelijmd? dus eigenlijk om z'n smalste kant (hoe dik is PE? nog gene mm, denk ik)...
 
Jordi dat is idd heel fijne PE. heb het er gewoon recht tegen gelijmd alsof je een T zou maken.

ok de lijm is droog nu, dit is het resultaat visueel:

THwLbZu.jpg

ZyMPYH8.jpg

En nu de eerste interessante bevinding; ik kon het stuk gewoon nog naar links en naar rechts bewegen zonder de lijm te breken. Het plaatje ging gewoon weer rechtop staan en brak niet af. Ik denk dat hier de kracht van deze lijm zit.

8UjnjLJ.jpg
52yvQsc.jpg
X7eaK23.jpg

Het lostrekken van de PE was nog niet zo eenvoudig eigenlijk, ik denk dat je hier stevige constructies kan maken. Wat ik merkte is dat de lijm door zijn flexibiliteit veel van de trekkracht behoudt, wat voor bv kleine PE uiterst interessant zal zijn! Ik kon de lijmresten ook makkelijk verwijderen en ik heb het plaatje nu opnieuw vastgelijmd dan kan ik het op de ledendag meebrengen.

owhpdX5.jpg
8kj4ZwR.jpg

Meetlatje voor Jordi (met halve milimeter onderverdeling).

MAYNQ0a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kun je het ook nog loskrijgen met water?

Het ziet er alom uit als een goed bruikbare lijm!
 
Interessante vraag Roy, ik zal het eens eens proberen of de opgedroogde lijm weer zacht wordt met water.
 
Dit lijkt mij zeer interessante lijm...
Bedankt voor de testen uit te voeren, dit is super service ;)
 
Dat vind ik nu ook wel als je in de winkel dat moest vragen zouden ze gewoon zeggen super product en de rest kan je zelf maar uitzoeken , knap ik houd dit in mijn achterhoofd voor als ik iets nodig moest hebben
Marc
 
Het is altijd handig dat ik zelf ook modelbouwer ben, ik zou die tests zelf ook uitvoeren en als we met zijn allen nadenken over mogelijke toepassingen of problemen dan leer ik daar zelf ook uit :D
 
Bedankt voor de test burglar lijk inderdaad toch zeer goede lijm te zijn voor de bouwers die PE gebruiken,wat voor mij dan ook het product interessant maakt is dat je teveel lijm kan weg halen met wat water.
Misschien toch een klein nadeel is de droog tijd van de lijm,maar dan duurt het bouwen weer wat langer. ..:nowink:
 
Klopt Danny, ik heb twee uur genomen om de "pull test" te doen, zo was ik zeker dat de lijm niet zacht was en degelijk uitgehard was. Ik zal je de lijm eens tonen op de ledendag als je er bent dan zal je zien dat ze eigenlijk vrij kleverig is en je geen tijd zal verliezen bij het bouwen.

Ik heb ondertussen ook eens geprobeerd om opgedroogde lijm weer te verwijderen met water:

e07Usqk.jpg

na het drogen ziet het er zo uit:

cKGE9ew.jpg

water er op:

2M2DuWp.jpg

Ik heb het er een goeie minuut opgelaten maar de lijm komt niet meer los. eens het droog is zit het dus goed vast.

Ik zal straks eens een stukje overspuiten met de airbrush om het effect op verf te zien.
 
Mag ik hier toch even vermelden ...dat ik het een prachtige service vind,ten eerste dat je deze produkten kunt aanschaffen een (niet ver van mijn bed show);) en vergezeld met een hele technische uitleg van u dit is gewoon top.:8:8.Inmiddels al wat opgezocht van deze lijm en ik moet zeggen dat elke gebruiker hier van razend entousiast is...hier een paar foto's (copywrite van de eigenaar en wordt onmiddellijk verwijderd op verzoek) deze PE is volledig gelijmd met de lijm....:wacko::wacko::wacko:

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt Steven...............;););)
 
Heb hem ondertussen ook besteld zo te zien zal ik er zeker geen spijt van krijgen...
 
hoi iedereen ik heb nog een test gedaan om te zien dat clear parts niet door de lijm aangetast worden. resultaat is duidelijk positief: ik merk dat de lijm de plastic niet aantast.

duClmx6.jpg

na het drogen van de lijm; in dit geval heb ik geen lijmresten weg gedaan met een penseel en water om zeker te zijn dat er "lijmresten" waren. Je ziet ze bijna niet omdat de lijm mooi doorzichtig geworden is.

MlmL6bc.jpg

M0m2a2e.jpg
 
Mooi hoor. Het is een wondermiddeltje zo te lezen en zien. Het komt in een aantal facetten overeen met de Gator Glue die ik zelf heb, misschien dat daarom de naam hetzelfde is gekozen. Het voordeel van de witte Gator Glue lijkt te zijn dat deze niet zo snel zal opdrogen in de pot als de gele versie waar ik gebruik van maak. Maar dat zal een kwestie van afwachten zijn...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan