Hoofdsponsor

Anders / onbekend Nog een Colonial Viper Mk.II [!F]

lox665

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
322
Ik was de modelbouw-winkel binnen gelopen en zag deze liggen, geïnspireerd door Tomas zijn build en het ander mooie SF gebeuren dat hier de revue is gepasseerd kriebelde het om ook nog een iets SF te bouwen.
De kit ziet er heel mooi uit, ik heb een droog fit gedaan om een beeld te krijgen en de kit ziet er groter uit dan ik dacht, wat natuurlijk mooi is meegenomen.

Het plan is ook om deze niet te maken in het BSG thema maar om mijn eigen ding te doen, ik zou graag eens de haarlak techniek toepassen en ook gewoon mijn fantasie de vrije loop laten gaan. Ik zit te denken om bv wat armor erop te plaatsen en wat extra geschut, ik dacht aan een mini gun van bv aan A-10/F-16...of in ieder geval iets wat er imposant uitziet :D en wat geschut dat van een tank komt, een AA-gun of iets anders met een lange loop.
Maar aangezien ik dit niet heb moet ik kijken of je deze kan kopen ergens of ... ik ga eens kijken of men hier op het forum wat overschot heeft liggen dat niet gebruikt is geworden en er vanaf wil voor een zacht prijsje :)
Een pb is altijd welkom :D

attachment.php
 
Dat is het leuke aan S-F je kan doen wat je wil en het is nooit fout :-) dus ben benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Afgelopen week een beetje zitten prullen, heerlijk zonder plan en gewoon mijn ding doen :)
De cockpit een beetje aangepast aan het huidige model.
attachment.php


Wat panster erop gekleefd, op de motoren komt nog maar aangezien er daar wat schuurwerk is vereist komt dit wat later.
attachment.php


Totaalplaatje
attachment.php


En het neuswiel aangepast.
attachment.php
 
mooi, zenne

ben benieuwd wat het geheel gaat worden :)
 
Nog wat geknutseld, cockpit is zo goed als klaar. Heb net ook alles gespoten om te kijken voor foutjes, krassen of alles mooi aansluit enz...
voorlopig enkel wel nog foto's van het onbespoten werk, de verf staat nog te drogen :)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
hoi Lox, altijd leuk die SciFi onderwerpen, en interessant omdat je er
een eigen draai aan geeft...

Die cockpit interieur en pilotseat, zijn dat ook eigen toevoegingen ?
Die stoel ziet er goed uit man !

have some funny fun ;)
 
Hallo Peter, de cockpit en stoel zijn inderdaad dingen die ik nog had liggen. Het is een cockpit detail set van black box van een F-104 Tunderchief.
Ik heb ook nog een stoel liggen van een F16, ik ben aan het twijfelen om misschien deze te gebruiken, kwestie van een wat moderner uiterlijk te hebben.
 
Heerlijk niet ? dat je je niet aan de regels hoeft te houden.

Voor de stoel keuze zou ik gaan voor degene die er het meest technisch uitziet.
Je kunt zo ook de buitenkant van de Viper meer technopimpen met wat leidingen en gadgets...
Met Wetenschappelijke Fantasie kun je alle kanten op...dan is een rijk gevulde scrapbox een uitkomst.

carry on Lox665 :)
 
ziet er al goe uit zulle die ga ik toch wel eens maken hoor samen met battlestar
 
Nog wat geknutseld van de week, waar het glimt op de neus moet nog geschuurd worden dat is secondelijm dat erop hangt.
Voor de rest ziet het er goed uit kwa naden.
Tips zijn altijd welkom :)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
geen tips voor je.... wel een compliment : mooie vorderingen en tof
om te zien dat je energie steekt in het netjes afwerken van je model bravo3_zpscccea427.gif

have some colonial fun ;)
 
Sow, een kleine update. Het model ziet niet uit nu, maar het is om te zien of alles mooi glad geschuurd is ... zo als jullie wel zullen weten.
Zoals je ziet heb ik de structuur in de neus weg gewerkt, en bij de motor ga ik hetzelfde doen, ik wil een ietwat meer egaal uiterlijk krijgen, wat meer "fighter" achtig :D Om alles aan het passen te krijgen was behoorlijk wat putty en plastic-card nodig ... dus NIET gelijk Jim Carry zou zeggen

Ik ben ook al aan het denken welk kleurtje hij zou krijgen ... hierbij heb ik wel hulp nodig. Ik zou groen af rood willen MAAR wat voor ondergrond kun je bij deze kleuren gebruiken ? Want ik wil dus de haarlak-techniek toepassen, en ook voor de wasch welke kleuren gebruik je daar ? gewoon grijs ? of iets meer wat bij de hoofdkleur licht ?

In ieder geval hier zijn wat foto's.

attachment.php

Tankstop :)
attachment.php

Fantasietje
attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Toffe details weer toegevoegd Lox ! hij gaat lekker zo :yup:
Ter inspiratie :misschien heb je wat aan de plaatjes die ik hier in een album
heb staan van een fantasy fighter.

Over de verfjes enzo... de wash (om details naar voren te halen) zou ik in ieder geval een donkere kleur aanhouden.
Meestal gebruikt men hier een donkerbruine kleur voor zoals Raw Umber.

De kleur van de machine zelf ? Rood lijkt me wel mooi. De onderliggende verflaag (die de primer zou moeten voorstellen) mag
je uiteraard helemaal zelf bedenken, maar ik zou dan wél rekening houden met de kleur van de toplaag.
Die primerkleur ga je zien vanwege het chippen met de haarlaktechniek, dus mag mooi afsteken tegen de toplaag.
Ik denk dat een alluminiumkleur als primer wel mooi zou uitkomen onder een rode toplaag, maar dat is maar mijn idee erover hè ?

buitenaards groetje alien_greetings_zps12e8bda2.gif
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan