Hoofdsponsor

1/35 Mijn ww1 diorama (het eerste in 37 jaar). alle opmerkingen zijn welkom. [WIP]

The Bombus

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 apr 2014
Berichten
177
attachment.jpg
attachbbpment.php
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel graag geef ik mijn mening,schitterend werk mijn complimenten bombus. ..
 
Het ziet er heel goed uit, mooi gedaan. Misschien wat meer kleurvariatie in de muur bij een volgend diorama?
 
Ziet er mooi uit, maar vertel eens hoe je het gemaakt hebt? 1 foto wil niet laden bij mij, ik zou graag een detailfoto van die mannetjes zien.
 
Knap gevonden in een kader en met de foto van een huis als achtergrond.
Graag wat uitleg over de bouw. Schaal?
 
knap werk inderdaad! mooi idee en goeie uitwerking. proficiat!
 
Prachtig idee,ferm gedaan..!!Schaal..?

Grtz yves,
 
Zit er zo wel mooi uit.
Originele aanpak, kom je maar zelden tegen ;)
Echter ook bij mij de vraag naar iets meer toelichting ivm je gebruikte materialen, schaal, werkwijze,...
En van op deze foto's te zien, misschien iets meer variatie/schaduwen op de gezichten, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn door de foto of de flits?
 
Alvast bedankt voor de reacties en de opmerkingen.
zoals ik al opmerkte het is al een hele tijd geleden en ik mis natuurlijk de handeling van velen van jullie .
die gezichten ( zoals Beyond terecht opmerkte ) zullen in de toekomst nog wel beteren hoop ik .
ze zijn op de foto wel een pak lichter dan in het echt moet ik zeggen.
het was mijn bedoeling deze groep er een beetje uitgeregend te laten uitzien (geslaagd of niet ,laat ik aan jullie over).
ik vond twee van deze diepe kadertjes in de kringloop .
snel de inhoud eruit gesloopt en proper gemaakt .
het huis op de achtergrond is een gewone foto .
de muur heb ik gemaakt van Talens modelleerpasta.
dat is een soort droge houtpulp waar je gewoon water bijdoet.
het voordeel van dit materiaal is 1 : je kan er letterlijk alles mee maken .
en 2 : eens het droog is weegt het bijna niks meer .
en 3 : het is zeer sterk doordat alle vezels met mekaar verbonden zijn .
je kan het schuren ,boren ,lijmen ,beitsen verven ,wat je maar wil.
het zou bv heel geschikt zijn voor een warrior elf van te maken .
de schaal is 1/35 en de figuren zijn van ICM german infantry 1914.
de stenen in de muur heb ik gemaakt met een tool dat ik afgekeken heb van Freddy Cornette (waarvoor mijn welgemeende dank).
het is gewoon gemaakt van een oude kwast(haren eruit en met een fijne tang het metaal vormen tot een baksteen /straatkei oid.
op het Ypres dioramatje heb ik de poeltjes gemaakt met nagellak (ik moet men kennis dringend bijschaven ivm de nieuwe materialen die er zijn , ik weet het )
de natte voeten op het loopbruggetje zijn gewoon glansvernis .
en de schaarse sprietjes riet/ gras zijn de haren uit die kwast die ik omvormde tot baksteenpons .
ik weet dat ik nog (heel ) veel te leren heb maar het belangrijkste is toch dat we er lol in hebben he ?
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Je brengt hier echt gevoelige verhalen ik hou echt wel van jou stijl ...
 
Die prikkeldraad, is dat muggengaas dat je gebruikt hebt?
 
idd Artex dat is het .
ik heb het altijd een goeie oplossing gevonden.
ik had hem enkel nog op zen as moeten draaien ( dan staan de pinnen meer alle kanten op )
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan