Hoofdsponsor

1/72 Messerschmitt bf-109e

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
Zo ga aan mijn eerste vliegtuig beginnen... heb een weddenschap met een vriend dat ik tegen de beurs in hoboken een klaar kon hebben...

attachment.jpg

de messerschmitt kit van Academy minicraft. Ooit eens op een rommelmarkt gevonden en ga deze gebruiken, meer om op te oefenen maar toch zo goed mogelijk te maken, want vliegtuigen is volledig nieuw voor me.

Heb nu al referentiefoto's aan het opzoeken geweest voor kleuren en details, maar het eerste waar ik op stuit is de cockpit. Deze zie ik voor dit type zowel is lichtgrijs, donkergrijs, beige, heel lichtgroen... is dit afhankelijk van welke kleuren er op de buitenkant komen?
 
Veel succes Kevin wanneer is de beurs in Hoboken eigenlijk woon in deze gemeente 😉
 
Mooi Mooi,eentje naar mijn gading hier,ga ik zeker volgen. Veel succes ermee.
 
Mooi beestje ;)

Ik denk dat het binnenkleur eerder te maken heeft met het jaartal waarin het vliegtuig geproduceerd is.
Roy kent er wel meer van, even opzoeken in dit topic? Dacht dat hij daar over de RLM kleuren gepost heeft?
 
Ga proberen van er wat toonbaar van te maken doomwad :)
Bedankt beyond, je hebt gelijk en het gaat idd over het bouwjaar. Heb ondertussen een lijst gevonden met bouwjaren en kleuren...
 
Laatst bewerkt:
Eerste poging om de cockpit te schilderen... 1/72 is toch klein hoor.. :) zover ben ik al geraakt... wash eerst laten drogen en dan nog wat bijwerken hier en daar...

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Mooi he, die kleine gasten om te bouwen.... :)
RLM 02 is de kleur die je moet gebruiken omdat de E-type van de 109 aan de beginjaren van de 'krieg' afspeelt. Tot 1942 kun je dit gebruiken, vanaf dan gebruikt men RLM 66, wat eerder een donker grijze kleur is.
Voor je eerste lijkt me dit wel zeer geslaagd. Doe zo verder.... ;)
 
Bedankt swaken, idd had eerst een veel lichtere kleur maar dan zag ik rlm 2 ofwel green grey, en heb voor de buitenkant de set van vallejo luftwaffe colours nog meegebracht.. benieuwd hoe deze gaan zijn...
 
cockpit geplaatst, nog een klein hendeltje gemaakt op het instrumentenpaneel, en dan een dryfit.. past als gegoten! alleen de propellor ga ik vastkleven denk ik, moet normaal gezien niet want nu kan deze vrij draaien, maar stoort me wat dat deze naar beneden hangt...

hopelijk kan ik morgen of overmorgen verder maar compressor doet niets meer :( eerst deze in orde krijgen voor ik aan de buitenkant kan beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Cockpit ziet er gedetailleerd uit.
Ik heb die van airfix gemaakt, maar daar zat zoveel detail niet in.
 
ja deze was vrij gedetallieerd, viel wel mee :) het enige dat ik er zelf aan gedaan heb is de geribbelde darm aan het rechter zijpaneel. deze had ik gemaakt uit een stukje koperdraad.
 
Mooi werk al Kevin,vind de cockpit goed geslaagd.
 
Interieur mooi voorzien van details zou je niet verwachten misschien de stoel nog voorzien van gordels ..😉
 
Hey,

Indd, cockpit is schitterend gemaakt. Die kleine toevoegingen maken dat er terug een stukje van je eigen erin zit, wat het altijd al wat specialer maakt. Ik kan de redenering van onzen Danny volgen, plaats riemen in de stoel en dat komt goed, ook als je mocht besluiten om de cockpitkap volledig dicht te maken. Riempjes maakt je gerust met folie of wat dikker papier die je nadien mooi schildert.
Ik kan je volgen ivm de prop, lijmen die handel..... :) ;)
 
Cockpit is dik in orde, hoewel die gordels net dat ietsje meer zouden geven ;)
Zelf lijm ik bijna alle delen vast, ook diegene die normaal moeten kunnen bewegen. Het zijn meestal zwakke schakels in het model, en moeten later dan toch ooit eens herstelt worden, dus doe ik het liever tijdens de bouw ;)
 
bedankt :) ivm de gordel. er zaten er op maar waren moeilijk te zien op de foto. maar bij deze geprobeerd van er zelf te maken. van een stukje aluminiumfolie en de gespen van een stukje koperdraad gemaakt.
alleen nog schilderen. De spuitwerken aan de buitenkant moeten wachten. Compressor is stuk dus moet er een nieuwe motor op plaatsen. :/


attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knap gemaakt ;)
Meerwaarde aan je cockpit is een feit :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan