Hoofdsponsor

1/24 Mercedes SLS-AMG [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
Mijn nieuwste project is dus terug een auto . Toch niet de eerste de beste deze Mercedes SLS . Het is een kit van Revell op schaal 1/24 en van het type AMG die ik verder ga afbouwen in de uitvoering van de "ROWE" racing stal . De wagen doet sterk denken aan de al in de jaren vijftig ontwikkelde Mercedes LSL met de "vleugelportieren". Deze door AMG zelfstandig ontwikkelde sportwagen (raceuitvoering) met zijn V-8 motor van 6,3 lit heeft een vermogen van maar liefst 420 kW. Goed voor een topsnelheid van rond de 320 km/uur .

DE BOX

attachment.jpg

DEZE ZOU HET MOETEN WORDEN

attachment.jpg

Groetjes
Sabre
 
Ga ik zeker volgen.
Ben benieuwd hoe je de verbreding gaat maken.
 
Ahhh jammer niet de originele. Maar toch een prachtig model. Met Camaro69 ben ik benieuwd naar je inventiviteit wat de verbredingen betreft. En de verlaging, de velgen en de spoiler... zijn er trouwens aftermarket decals van zoiets?
 
Flinke uitdaging wordt dat.....een SLS Milliputty! Gaan we volgen!
 
Dit model werd in 1952-53 ontwikkeld als racing car en heeft de gull-wing doors .Was een tweezits sportwagen.
212-222 hp
In 1954 kwam men met de productiewagen op de proppen.

Dit word smullen dus ik zet mijn stoeltje alvast bij.
 
Hola, lees ik hier dat er een auto verbreed zal worden?
Deze ga ik volgen, ik zou graag mettertijd eens een VW Kever willen voorzien van een breder derrière :P
Ook die spoiler maken lijkt mij interessant...
Ben benieuwd wat ik hier ga leren en ga kunnen gebruiken ;)
Veel suk6
 
Inderdaad, als ik dat zo zie zou ik -tenzij je jezelf wilt kastijden met een uitvoerige scratch-oefening- dan voor de Fujimi gaan.
 
Persoonlijk zie ik liever de originele maar ik kom er bij zitten in stilte want ik hoop hier iets bij te leren van dat uitbouwen.
Veel succes.
 
oei-oei , ik ben zo te lezen een stapje te ver gegaan met mijn uitspraken over wat ik zoek te maken van deze kit . Het is wel degelijk een zelfstandig door AMG ontwikkelde wagen en zo zoek ik hem ook te bouwen , zonder verbouwingen of verbredingen want dat gaat mijn petje te boven . Als ik spreek over de "Rowe" racing uitvoering dan hou ik mij aan de schildering en de decals die inderdaad als aftermarket te verkrijgen zijn bij "studio 27"
Sabre
 
En ondertussen ben ik dus van gedachte veranderd en ga deze kit gewoon afwerken als "straatversie" in volledig zwart . De GT (sport) versie is beschikbaar bij Fujima en ga ik dus aankopen . Het decalvel voor de "rowe" zal ik nog maar even opbergen
Sabre
 
Ondertussen is het platform (chassis) afgewerkt , voorzien van ophanging voor en achter , aandrijving , uitlaat enz , enz Er kan dus begonnen worden met het "binnenwerk" ; de kuip , dashbord
de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grts ; Sabre
 
Het begin ziet er alvast goed uit.
Zijn de wielen al vastgezet?
Want het rechter voorwiel staat zo te zien een beetje scheef op de laatste foto.
 
Neen Camaro , de wielen zitten op hun assen , maar ik lijm die voorlopig niet vast . Met gevolg dat er een ietsie-pietsie speling is van de wielen die op foto dan ook dat vertekend beeld geeft . De wielassen staan wel degelijk recht , de wielen dus ook .
Sabre
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan