Hoofdsponsor

Medusa

ERVARING
Hopelijk genoeg
BOUWWIJZE
Gewoon verven ...
BOUWBUDGET
Figuurtje 15 euro , verf ,tja ...
BOUWSTATUS
Net gestart
COMMENTAREN
Shoot !!

maerlandt

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 sep 2012
Berichten
1.104
20231219_173809.jpg


Eens een platte figuur aan het schilderen.
Gestart met een volledige zwarte onderlaag .
Het gezicht met olieverf en een tweede laag voor het haar gedaan .
 
Stoel bijgezet, ben benieuwd naar de volgende stappen.
 
Kom naast Jan zitten voor deze.
 
zet me er ook graag bij voor het vervolg.
 
Nog stoeltje vrij? Volger bij en vind het gezicht al een goede start.
 
Een beetje aan het haar gewerkt en de eerste slang in een kleurtje gezeten.
is maar een basis ondergrond , moet nog wat beschaduwen en oplichten (zoals de ogen )
20231221_105743.jpg
20231221_105821.jpg
 
Ook al is dit een semiflat, leg je vast op een bepaalde richting vanwaar je licht komt.
Het zal je later veel frustratie besparen.

Goed gestart in inder geval.
 
Ik vind dit al heel geslaagd niettegenstaande de foto toch enkele te verbeteren puntjes weergeeft zoals onder de kin.
Moeten de groene slangen nog verder geschilderd worden of niet? Indien niet, dan zou ik deze die het oor bedekt iets meer accentueren.
 
Ik vind dit al heel geslaagd niettegenstaande de foto toch enkele te verbeteren puntjes weergeeft zoals onder de kin.
Moeten de groene slangen nog verder geschilderd worden of niet? Indien niet, dan zou ik deze die het oor bedekt iets meer accentueren.
Inderdaad nog wat oplichten die groene aan het oor en wat bedoel je met onder de kin ?
 
Heb ze nu al twee dagen bekeken, om dan uiteindelijk toch iets te schrijven.
Mijn bemerkingen zijn mijn persoonlijke mening en zeker niet bedoeld om iemand te kwetsen.
Het verschil tussen een 3d figuur en een flat is groot (ook al is dit een semi flat), als ik zie wat je kunt in 3D ben je hier niet waar ik je had verwacht.
Het reliëf dat hier opvalt wordt voor een groot deel door de semi flat naar voor gebracht, durf gerust uit je comfort zone komen.
Het is de bedoeling dat je diepte creëert door licht en schaduw te schilderen, en dit lukt enkel door de uitersten op te zoeken.
deze figuur is geen 2mm dik, en toch simuleert ze diepte
Mijn opmerking over de lichtinval, de man kijkt in de zon de lichtinval komt van rechts boven in een flat mag dat duidelijk naar voor komen.
DSC_0240.jpg
Bij jouw figuur schijnt de zon frontaal op haar oor, enkel de onderste slang ligt hier optisch iets dieper.
voor je slangen, de groene kunnen op de lichtste punten bijna wit zijn en in de schaduwen bijna forest groen of bijna zwart.
voor je bruine kunnen de hoogste lichten bijna ocker zijn en de diepste schaduwen sepia.
de donkere schaduw op de wang, zit de hoog of te laag. hierdoor heeft je gezicht twee helften en creëer je dat je kaak te veel naar voor komt.
Gewoon meer durven zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Heb ze nu al twee dagen bekeken, om dan uiteindelijk toch iets te schrijven.
Mijn opmerkingen zijn mijn persoonlijke mening en zeker niet bedoeld om iemand te kwetsen.
Het verschil tussen een 3D-figuur en een flat is groot (ook al is dit een semi-flat), als ik zie wat je kunt in 3D ben je hier niet waar ik je had verwacht.
Het reliëf dat hier wordt opvalt, wordt voor een groot deel door de semi-flat naar gebracht, durf gerust uit je comfortzone te komen.
Het is de bedoeling dat je diepte onmogelijk door licht en schaduw te schilderen, en dit lukt eenvoudig door de uitersten op te zoeken.
Dit figuur is geen 2 mm dik, en toch simuleert ze diepte
Mijn opmerking over de lichtinval, de man kijkt in de zon de lichtinval komt van rechts boven in een flat mag dat duidelijk naar voren komt.
Bekijk bijlage 436641
Bij jouw figuur schijnt de zon frontaal op haar oor, enkel de onderste slang ligt hier optisch iets dieper.
voor je slangen, de groene kunnen op de lichtste punten bijna wit zijn en in de schaduwen bijna forest groen of bijna zwart.
voor je bruine kunnen de hoogste lichten bijna oker zijn en de diepste schaduwen sepia.
de donkere schaduw op de wang, zit de hoog of te laag. waardoor je gezicht twee helften en creatie je dat je kaak te veel naar komt.
Gewoon meer durven zou ik zeggen.
Dankjewel voor je mening ga ik zeker volgen .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan