Hoofdsponsor

1/10 Mc Farlane mitrailleur nest in ruine ... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

karel47

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
441
Tijdens de cursus styrodur gevolgd maakte ik een kapotgeschoten huis met de gunner van mc farlane met zandzakken en zware M60 mitrailleur die de oprukkende marines dekt, twee andere marines dekken de rug van hun teamgenoot
m60machinegunner6.jpg
t2ec16fhjgye9nooilekbqc.jpg
t2ec16zhjgie9nnwrpcobrm.jpg


mijn project een mitrailleurpost binnen ruine (18cm Mc Farlane's)

sproject.jpg
sproject4.jpg
dscn1001aprojectkarel2.jpg
een dagje verder
dscf5832b.jpg
dscf5834b.jpg
dscf5833b.jpg
dscf5835b.jpg
dscf5836b.jpg


er is nog heel wat werk aan, er komt nog stuk binnenmuur in die het losgekomen dakgebinte nog wat tegen houd ...

de muren zijn gemaakt op 16mm dikte , 2 bakstenen ... een binnenmuur houd het dakgebinte nog op z'n plaats ...
 
de roem van Delta Force gaat ver buiten de landsgrenzen, vervoegen met twee de mn marines in het huis ...

274d385a062c4673bb819cb.jpg



De Delta Force, een meer gangbare naam voor de 1st Special Forces Operational Detachment-Delta, is een elite-eenheid en belangrijk element van de Joint Special Operations Command (JSOC). Het is de belangrijkste contraterroristische eenheid van de Verenigde Staten.
Het belangrijkste doel van de Delta Force is het tegengaan van terrorisme en het uitvoeren van nationale missies. Deze missies kunnen sterk uiteenlopen, zoals het redden van gijzelaars en het uitvoeren van snelle verrassingsaanvallen. In dit opzicht is de organisatie te vergelijken met de Britse Special Air Service en de Navy SEALs.
 
natuurlijk willen we luc van de voorde danken voor het initiatief, uit naam van mij en robin en de aanwezige smazleden ... hoe je in twee dagen tijd zovele eenvoudige technieken kan leren om met styrodur meestal uit één stuk het relief in de muren en vloeren te verwezenlijken ... tot volledige woningen in alle schalen te bouwen aan een piepgewicht dan nog ... is een onbeschrijflijk goed gevoel als je het ziet groeien ... vooral het schilderen en drybrushen heven de ingeboetseerde diepte hun effect ... wat fantasie en goede documentatie tonen je de profielen en ruwheid van de materialen die jij moet overbrengen in je styrodur project.

ook nog dank aan stefaan en erik om de organisatie en het opruimen achteraf
En gerald de lesgever om zijn technieken met ons te willen delen , we kregen het compliment dat we het vlug onder de knie kregen tegenover de andere workshops die hij al gegeven heeft ... veelal in NL en Duitsland etc ...
 
hoe het allemaal begon ...

de eerste muren ...

sproject.jpg
dscn1001aprojectkarel2.jpg
sproject4.jpg

alle foto's hier zijn van tijdens de workshop Styrodur bij SMAZ
 
Laatst bewerkt:
de binnenmuur nadert zijn einde, morgen nog de binnenkant wat bewerken ... wat vinden jullie ervan
de spleten moeten nog met putty gevuld worden ... maar eerst uitdrogen

dscn1033a.jpg
dscn1034a.jpg
dscn1035a.jpg

dscn1036ao.jpg
 
met de mc farlanes op de voorlopige posten

de opstelling van de mc farlanes ... nu met sluipschutter met ruggesteun

dscn1025a.jpg
dscn1026a.jpg

aan de open kant komt er nog binnenmuur waar het dakgebinte los op komt te liggen ... door de ontploffingen en instorten overige muren ...

dscn1027a.jpg
dscn1028aa.jpg
dscn1029a.jpg

de sniper of de mitrailleurpost ben er nog niet uit

dscn1030a.jpg
dscn1032an.jpg
 
Mooi werk. Blijkbaar kun je hetzelfde resultaat bekomen met styrodur zoals met architectenkarton. Ik vermoed dat het schuim dat tussen de twee laagjes karton zit ook een soort styrodur is ?

Alvast een goede start voor de ruïne. We blijven volgen !

Groeten Rik
 
dit is nog beter te bewerken en stukken goedkoper en in verschillende diktes verkrijgbaar , het zou van 1cm tot 10cm dikte verkrijgbaar zijn
 
dit is nog beter te bewerken en stukken goedkoper en in verschillende diktes verkrijgbaar , het zou van 1cm tot 10cm dikte verkrijgbaar zijn
Klopt Karel, in de school van mijn kleindochter zijn ze momenteel aan het bijbouwen en daar heb ik idd zo'n dikke stukken zien liggen en ook dunnere maar niet die van 1 of een paar cm, die worden bij nieuwbouw nauwelijks of niet gebruikt.
Zoals ik al eerder zei: op elke bouwwerf kan je gratis overschotten krijgen, ze zijn blij dat ze der vanaf zijn en modelbouwers hebben toch meestal kleine stukken nodig toch?

Btw: in architektenkarton zit een soort polyurethaanschuim, toch iets anders dan Styropor, al lijkt het er wel op.
 
da klopt, heb ne buur die aan verbouwen is ... :nowink::8 ... goed he :wub:
 
Mooi begin,zeker eentje om te volgen(meestal in stilte).;)
Ik leer graag bij hé.:dry:
 
Prachtig werk, kan je meer info geven over je workshop ?

Doe zo verder !! Ik volg mee!!
 
m.lj..r!!! ben ook aan het verbouwen en heb alle resten weggegooid!!!:@:@:@:@:@:@:@:@
zou me zo voor de kop slaan,ik gebruik altijd architecten karton en inderdaad niet goedkoop!!!!:wacko:

grt nicolas
 
ik ga de link is zoeken voor die workshops
 
een kleine update de laatste weken op mn knieen de vloer gelegd ... :8:$ alé erin gekrast nu goe :D:D:D:huh:

dscn0011ax.jpg
dscn0012ali.jpg
dscn0013aj.jpg
dscn0014a.jpg

dscn0015ae.jpg


is super het te zien vorderen alleen de indeling van het huis is nog niet zeker er moet ergens nog een muur in , heb nog geen steunpunt voor de nok van het dak ...

geairbrushed en dan drybrushen gaat alles nog meer accentuéren maar eerst vervolledigen, is heel dankbaar materiaal

heb ondertussen ook de foamsnijder thuis gekregen en er rijpt plan om een redelijke ardennenbunker te produceren , wie heeft er foto's van een bunker in de ardennen, liefst een tamelijke grote

bedankt gasten voor de commentaren ... ik was normaal van plan de tegels stuk voor stuk te fabriceren on het diepte effect te verkrijgen, maar daar de ondergrond 3cm dik is kon ik ze erin sculpteren en zo ook de gebroken tegels weer te geven ... valt mee ... vraagt wel wat tijd ... maar ja is dankbaar ook als je resultaat ziet
 
Laatst bewerkt:
paar voorbeelden van wat er allemaal kan in Styrodur

zijn internet geleende foto's :shock: :roll: :raar:

001abh.jpg
dscf2090l.jpg

leien daken ...

dakmaken1500x373.jpg

muren ...

maxresdefaultf.jpg
wallmt.jpg

deuren en ramen kan je in styrodur of plastic of hout maken en er inlijmen ... is zeer stevige constructie ...

dscn1364mq.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan