Hoofdsponsor

1/24 Marc VDS Z4 GT3 Baku World Challenge 2013 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt de spoiler me wat scheef te staan? of is dit slechts gezichtsbedrog?
Allesinds mooi werk aan de wagen!
Nog veel succes met de verdere vorderingen!
 
Waarschijnlijk zal gezichtsbedrog hier wel een rol in spelen maar buiten dat zijn het mooie update’s van hoog niveau. ..
 
Hij begint al vorm te krijgen.
Mooi werk.
 
Knappe vorderingen Dave.
Goed (en netjes) opgelost van die brandblusser.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Dag allemaal, de wagen is onder tussen klaar, maar eerst krijg je nog de foto's van de cockpit.

zz4007.png

zz4008.png

Voila en dan de eind foto's, nu er zitten wel een paar foutjes in en vooral aan de achterkant heb ik veel problemen gehad om die roosters op hun plaats te krijgen, waardoor ik toch wel schade heb of had aan de achterkant en niet 100% aansluit, over kit zelf past perfect en ook de decals van racing 43 decals waren goed enkel de decal waar het nummer op staan is te doorzichtig en had ik ze beter achterwege gelaten.
Al bij al ben ik wel tevreden van het eind resultaat.

zz4013.jpg

zz4014.jpg

zz4017.jpg

zz4018.jpg

zz4020.jpg

zz4021.jpg

zz4019.jpg

zz4012.jpg

zz4015.jpg

zz4016.jpg

Nu met het plaatsen van de foto's zie ik dat de antennes ben vergeten een aanpassing zal later volgen :@
Alvast bedankt voor het volgen en te kijken en mss tot volgende wip.
 
Mooi resultaat Dave.
Wat word de volgende?
 
Bedankt Camaro69, Danny_Jeurissen.

Voor de volgende zal je toch even moeten wachten, ben wel al begonnen en een tipje van de sluier het is weer een GT3 wagen.
 
Pracht resultaat Dave.
Knappe wagen geworden. Op naar de volgende.

Mark
 
Das inderdaad een mooie geworden dave, welk project heeft geen minpuntjes?
Ik ben Ook wel benieuwd naar de volgende
Deze zullen we volgend jaar wl eens op beurs tegenkomen zeker?
 
Bedankt interceptor en lightair, ik vrees dat je deze zeker gaat tegen komen op een beurs.
 
Zeer mooie Beemer. Ik heb altijd al zin gehad om eens een Z4 te bouwen en nu kriebelt het nog meer.
Je decals liggen er mooi op en die leeuwen aan de zijkant zijn ook goed gekomen zo te zien.
Jammer dat je wat pech hebt gehad met de achterkant maar dat valt in het niets als je de rest bekijkt.
Ook je carbonwerk is weer goed gedaan. Petje af daarvoor.

Ik zou zeggen, laat die volgende maar komen!
 
Knap geworden dave !

Het enige dat ik jammer vind is de verfophoping in de grille achteraan (of zie ik dit nu verkeerd ?)
dit kan je misschien nog oplossen met een naald ?
 
Hoi Guy, idd dat is een van die problemen aan de achterkant, nog bedankt voor de tip ga dat direct eens proberen, dat ik daar zelf niet ben opgekomen.
 
Soms durven ze geen opbouwend fouten mee gegeven Dave , wel ik zal dat wel doen
hopelijk blijf je het er de positieve van in zien , want uit opbouwende fouten leer je

iedereen zegt hier wauw , sorry wauw is er bij mij niet bij
ik krijg hier geen goed gevoel bij als je model bekijk , al wilt het niet zeggen dat het niet mooi oogt of straalt
uit ieder bouw leer je uit de fouten en de goede dingen die je al mee neemt naar een volgende model of project

velen beginnen aan een model en zouden eigenlijk al moeten af zijn voor ze nog uit de doos halen bij wijze van spreken
rap rap body spuiten decals wauw ziet er goed uit , Stop zo was ik ook neen je tijd en je zal zien welk verschil je bekomt
voor je een bouw begint , bestudeer eerst je bouw plan ( welke kleur , welke stukken kan ik al aan elkaar lijmen enzo meer )
veel auto bouwers beginnen met body (dat is goed want er steekt immers veel werk in ) maar spuiten al het kleur er op en decalen het
maar zien dan dat er nog aan passingen moeten komen voor de rest van het bouw met onderstel enof andere dingen

een goede tip bouw en opkuis eerst alles goed ( zoals bij tanks ) en dryfit ( zonder lijm met bleutuk)
eens alles oke is kan je ontvetten en beginnen spuiten , ik zelf leg alle paneel lijnen dieper zo dat je na het vernis en
decals en glans vernis een betere paneel lijn kan aan brengen

want bij jou model zie ik geen paneel lijnen ( lijkt of die deuren nooit zullen open gaan )
maar in het echt zijn ze er wel en op je model niet ( trouwens er doen da veel niet en dat kan niet
kijk maar eens naar een auto of jou wagen
eens je er een hoogglans er op gelegd hebt en rubber is geschilderd van je ramen of nog andere dingen
kan je met verdund zwarte verf in de paneel lijnen laten lopen , uit lopers kan je altijd omdat je vernist hebt
mat of glanzend mooi terug af doen , je zal verbijsterd staan tot welk resultaat
je bekomt , je wagen of model krijgt diepte , krijgt zijn samen bouw van het geheel net zoals
bij tanks vliegers ....

wat aan je model ontbreekt is verfijning van je werken en dat doet je model geen wauw zeggen Dave
Rustig bouwen ,misschien met twee verschillende projecten werken zodat je rustig tot een mooi model komt
Je decals zijn aan de randen echt slecht , scheurtjes .....vooral bij de wiel kassen en aan de voorkant lichten

( decals leg je echt wel heel rustig )
of je nu set en sol gebruikt of Daco groen oranje of rood ) neem je tijd
HOE IK DAT DOE ( van een bouwer geleerd die het op het hoogste schavot staat )
- leg het stuk decal in louw water
- waar het decal komt leg ik al een laagje fijn daco groen of oranje ( komt in bolletjes doordat je al een
vernis laag gelegd hebt
- leg je decal er op waar het juist moet komen ( je decal al eens over je hand laten gaan zodat water er van af is )
- fijn aan drukken en vooral van binnen naar buiten uit strijken met een oorstokje of een proper schilder borstel
ik zelf zou al hou daco mee op mijn penseel doen bij het uitstrijken
- komt het niet goed geen paniek ( ga met een nat penseel( water ) onder je decal en doe daco op je decal terug en je kan
weer verder ( de hoeveelheid daco , niet veel het product doet zijn werk wel )
- leg je decal mooi , druk dan verder fijn ,niet hard tot dat je decal in plooien , bogen enzomeer mooi aan sluit en in dieper delen
mooi zicht baar komen
- doe er nog maar eens daco op niet veel , strijk het uit met oorstokje ,tot je vind dat je decal goed er op ligt
de randjes zullen van zelf wel al willen naar binnen gaan , druk ze fijn aan
- niet te rap een volgende decal dicht in de beurt van je vorige leggen laat het uit drogen
- decal op een net gelegde decal zeker enkel uren wachten want je kan mis uit komen
je zal zien Dave dat je dan een veel beter resultaat bekomt

Ik wil echt niet je werkstuk of model af breken nog jezelf ,alleen wil ik die mede bouwers die altijd maar wauw zeggen en niet durven zeggen of schrijven wat ze niet goed vinden aan het model jij daar alleen maar beter kan van worden
want je kan je enkel maar verbeteren door fouten te aanvaarden en zelf die fouten te proberen te verbeteren in een andere nieuw project
en je zal nog meer genieten van de modelbouw zelf

gr tom
 
Hoi Tom, ik apprecieer je mening volledig en ga zeker het modelbouwen niet laten ;)

Maar ik heb ook een mening natuurlijk en ook ik leer je uit elke bouw, het probleem is dat ik de achterkant waar de roosters zijn niet goed heb uit gesneden, ik heb de pe niet gepast omdat ik voor de gemakkelijkste manier gekozen heb en wou verven als ze nog in de rooster zaten en dat was een grote fout van mij, ik was idd te snel en toen ik ze wou plaatsen heb ik iets te veel seconde lijm gebruikt waardoor de achterkant wit uitsloeg en dan is het heellaas telaat nu weet ik ook dat matt zwart een moeilijkere afwerking heeft dan een glans lak waar wit uitslaan nog kan verwijderen door een beetje vernis erop te doen bij matte vernis lukt dit trukje niet, je hebt dan twee keuzes of wel smijt je alles in de vuilbak (daarvoor is alles te duur) of je maakt er nog iets van en je weet dat het niet een 100% bouw is die je voor ogen had en maakt je nog het beste van.
Die panellijnen nu je het zegt, heb ik totaal over hoofd gezien en bij deze recht gezet.
Over de decals ben ik met je eens maar het is te laat niets meer aan te doen.

Schoon van ver maar ver van schoon :D

Toch nog bedankt voor je mening Tom maar mss meer antwoorden of kritiek geven tijdens de bouw zou ook meer helpen.
 
Dave , op deze manier help ik graag mede bouwers
zo leren we veel van elkaar en dat is net het gene iedereen zou moeten doen
je kan nu nog met decal set of sol of daco proberen alles te verbeteren , misschien lukt het nog een beetje
mat glans ( geen probleem eerst glans vernissen dan decals dan mat vernis er op )

vuil bak , tja nee want je kan veel dingen uit proberen op je model dan

gr tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan