Hoofdsponsor

1/35 M100 Cargo Trailer

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos of scratshen
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model heb ik uit de reserve- onderdelendoos gehaald en zelf gescratshed
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
000.jpg
Deze M100 trailer wordt bij een Willys jeep toegevoegd in de Italeri kit.
Blijkt dat ik er over de jaren heen intussen al enkele verzameld heb in de rommeldoos.
Aangezien ik plannen heb voor een dio, was ik op zoek naar "vulling" voor het dio.
Zo een aanhangwagen zou er niet misstaan, dus eens alles bijeen geraapt wat ik kan terugvinden...
001.jpg

Zoals te zien heb ik nood aan wielen/banden en veringen. De wielen zijn gevonden, de veringen zullen gescratshed moeten worden...

002.jpg

Stukjes styreen op maat gesneden voor de veringen
004.jpg

Malletje gemaakt met kopspelden in balsahout en alle stukjes in vorm verlijmd
003.jpg

Resultaat op de aanhanger
005.jpg

Ook een steun werd gemaakt, maar deze zal ik iets moeten verplaatsen naar voor.
006.jpg

Tot zover de werken aan deze twee trailers.
007.jpg
 
Mooi project.

Ik herinnerde me dat een M100 trailer de as boven de bladveer heeft en dat lijkt dus ook zo te zijn:

OTPBLib.jpg
 
Een nieuwe kit kopen was waarschijnlijk makkelijker geweest, goed dat je liever recycled en van niets iets bouwt. Hoedje af sir 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
@Michel , de keuze is bewust gemaakt, na de bladveren te hebben gescratshed. Als ik de as op het model op de correcte wijze monteer, dan komen de wielen te hoog in de spatborden te zitten. Dus heb ik voor de makkelijkste oplossing gekozen... Ik vermoed dat dit niet echt opvallend in beeld zal komen eens deze op een dio zal komen te staan?
Maar toch bedankt voor de opmerking, je hebt een scherp oog ;)

@Modestforest , al zo'n 35jaar verzamel of verkrijg ik van hier en daar oude modellen, die anders weg gegooid zouden worden, met het idee dat sommige te redden zijn, en andere als onderdelen-donor kunnen dienen. Nu een nieuwe kit kopen van iets wat ik met plezier zelf kan maken met onderdelen welke ik al liggen heb lijkt mij decadent, dus ga ik liever voor de recycle toer :winking:. Het is telkens een leuke leerschool en als het echt niet lukt, dan kan ik altijd nog kijken om het nieuw aan te schaffen...
Leuk dat je het waardeert :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan