Hoofdsponsor

1/16 King Tiger "Porsche" turret abt.503 》323 《 (Trumpeter)

lightair

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2013
Berichten
261
Bij deze wat fototjes van men zonet afgewerkt meerjarenproject.
Ik had deze tank van trumpeter gekocht voor men 20 verjaardag. En alhoewel ik geen militaire bouwer ben was ik zo betoverd door zowel de tank en de kit dat ik hem niet kon laten liggen. Nu vijf jaar later is hij eindelijk af.
Ik heb de tank gebasseerd op twee foto's die terug vind op het net met zowel tiger 324 als 323 op. Dit tafereel speelt zich af op het moment dat men de tanks aan het testen zijn op het oefenterrein in normandie.

Dat betekent dus ook een splinternieuwe tank met amper kilometers op de teller. Dus de enige verwering die ik heb gebruikt is wat zand op de tracks; slijtage op de rupsen, wat verbranding aan de uitlaten, en wat sporen van het feit dat het kanon reeds getest is.

Ik heb ook een crew toegevoegd omdat ik wou laten zien hoe het leven in de tank was.

Hier een foto van de zijkant:

DSC00714_zpsab07eb44.jpg

De foto's zijn gewoon recht uit de kast genomen als er intresse is kan ik wel een iets uitgebreidere fotoshoot doen.

Enkele detailfoto's van de zijkant:


DSC00714_zpsab07eb44.jpg


DSC00713_zps707fe4ae.jpg

DSC00716_zpsf4aaa94c.jpg

En om af te sluiten nog eentje van de andere kant:


DSC00717_zpsc25587b5.jpg


Zo hopelijk valt hij in de smaak, het was men eerste maar ook meteen men laatste tank.

Ik ben ondertussen men hart verloren aan het civiele deel :)

Opmekingen en suggesties altijd welkom.
 
Mooi gedaan.
Met tanks ben ik ook gestopt want ik krijg die rupsbanden er nooit goed op. M'n modellen lijken dus nergens op en dan belanden ze in de vuilnisbak. Hoe doe je het om die rupsbanden er zo goed op te leggen?
 
Knappe build en spuitwerk, netjes met die inkijk ..........ga je deze nog weatheren?
 
Netjes gebouwd en gespoten.
Wel een originele presentatie met die open gedeeltes. Dat zie je niet veel
 
Hoe doe je het om die rupsbanden er zo goed op te leggen?

in deze kit zitten de rupsen al samengesteld in, en bestaan uit twee soorten schakels die aan elkaar zitten met een ijzeren pin, een beetje gelijk de friul tracks die je op andere tanks ziet. waardoor deze extra bewegelijk zijn, en door de grote en het gewicht valt alles goed op zen plaats,

ik heb ze wel moeten inkorten omdat ze anders naar mijn mening te los hingen.

bijkomend detailis wel dat als ik aan het trekwiel draai de rupsen nog marcheren :)
 
Knappe build en spuitwerk, netjes met die inkijk ..........ga je deze nog weatheren?

ik heb besloten omde tank zo proper mogelijk te houden, vanuit mijn standpunt is deze tank juist geariveerd op het testterrein en heeft deze slechts een paar keer geschoten, waarna de telescoop van de richter het begeven heeft (verwijzing naar de vele problemen die men had met deze tanks)
en zitten ze nu even te pauzeren tot die weer gemaakt is.

qua wheathering heb ik dus enkel de rupsen wat sleet en aarde bezorgd, alsook de uitlaten een beetje bewerkt.

zo komt de tank zelf ook beter tot zijn recht, en tenslotte werd er zolang men niet op het slachtveld was echt wel zorg gedragen voor het materieel.
 
Netjes gebouwd en gespoten.
Wel een originele presentatie met die open gedeeltes. Dat zie je niet veel

bedankt famo :)

ik wou echt laten zien hoe het er binnen aan toe gaat, het zou zonde zijn om alles erin te bouwen en dan niets meer te zien..
 
Laatst bewerkt:
knap gedaan , mooie porsche king tiger !!!
 
Een dergelijk open display model leent zich idd niet tot wheateren, het is mooi gebouwd en de interne details zijn goed weergegeven.

Mooi gedaan.
Met tanks ben ik ook gestopt want ik krijg die rupsbanden er nooit goed op. M'n modellen lijken dus nergens op en dan belanden ze in de vuilnisbak. Hoe doe je het om die rupsbanden er zo goed op te leggen?
De meeste kits van tanks bevatten nog steeds kettingen in vinyl en dat is idd niet zo simpel om die mooi te kunnen monteren, daarom dat ook veel tankbouwers hun heil zoeken bij het aftermarketaanbod. Stilaan komt er verbetering op de markt, de laatste tank die ik kocht: een M26 Pershing van Hobby Boss had ze beide in de doos... een set in vinyl en een set in plastic van losse schakels... uiteraard ging ik voor de laatste. Hoewel de kwaliteit van de vinylkettingen wel is verbeterd, verkies ik toch wel kettingen in plastieken of metalen losse schakels.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan